NDS nie je spokojná s nižšími príjmami z výberu mýta

Národná diaľničná spoločnosť, a.s. (NDS) nie je spokojná s nižšími príjmami z výberu mýta vzhľadom na to, že nespĺňajú jej pôvodné plány.

BRATISLAVA . Celkový výber mýta v prvom roku jeho prevádzky podľa diaľničiarov do značnej miery ovplyvnili niektoré jednorazové faktory ako napríklad dočasné vyňatie ciest prvej triedy zo spoplatnenia na jeden a pol mesiaca či zmeny legislatívy. Tieto prípady by sa však v nasledujúcich obdobiach už nemali opakovať a výpadky vo výbere mýta by tak nemali pokračovať. Výpadky z výnosov mýta oproti plánu dosahujú okolo 9 %.

"Čo sa týka samotného výberu mýta a jeho prevádzky tak priebežne optimalizujeme a budeme optimalizovať systém výberu mýta a jeho nastavenia s cieľom maximalizovať finančné zdroje z mýta na budovanie a opravy ciest," uviedol pre agentúru SITA hovorca NDS Marcel Jánošík. Diaľničná spoločnosť chce tieto kroky realizovať pri minimalizovaní ich dopadu na platiteľov mýta, pričom napríklad zvažuje zavedenie časovo premenlivých sadzieb mýta.

Prevádzkovateľ mýtneho systému, spoločnosť SkyToll, a.s. podľa diaľničiarov postupuje pri poskytovaní služby podľa podmienok zmluvy o poskytovaní komplexnej služby elektronického výberu mýta a platnej legislatívy. "Doteraz neboli zistené žiadne závažné nedostatky systému alebo rozpory so zmluvou. K odchýlke od kritéria efektívnosti výberu mýta, ku ktorému sa SkyToll zmluvne zaviazal, respektíve k pripomienkam SkyToll-u k odchýlke, prebiehajú v súčasnosti rokovania," dodal Jánošík. ich výsledkom bude prípadné uplatnenie zľavy v zmysle zmluvy. O výsledkoch rokovaní ako aj o výške zľavy bude NDS informovať.

SkyToll vybral na mýte za jedenásť mesiacov minulého roka pre štát takmer 130,4 mil. eur. Z toho v novembri dosiahli výnosy viac ako 13,6 mil. eur. Za užívanie vymedzených úsekov diaľnic a rýchlostných ciest bolo na mýte vybraných od začiatku roka viac ako 80,5 mil. eur a na spoplatnených úsekoch ciest prvej triedy 45,8 mil. eur.

Podľa ministerstva dopravy príjmy z mýta by mali v roku 2010 dosiahnuť 137,4 mil. eur, ale negatívne dopady súvisiace so zavedením mýta 216,85 mil. eur. Predstavuje to pasívne saldo 79,45 mil. eur. Štát by mal SkyToll-u v roku 2010 zaplatiť v rámci splátok za vybudovanie a prevádzku mýta 94,64 mil. eur. Výpadok príjmov z diaľničných nálepiek, ktoré po zavedení mýta už neplatia nákladní dopravcovia, má dosiahnuť 41,22 mil. eur. Výpadok príjmov po znížení spotrebnej dane z nafty by mal tvoriť 81 mil. eur. Príjmy z mýta by mali v roku 2011 vzrásť na 176 mil. eur, v roku 2012 by mali dosiahnuť 194 mil. eur a v roku 2013 okolo 212 mil. eur. Negatívna bilancia príjmov a dopadov mýta má v nasledujúcich troch rokoch postupne klesať na 50,66 mil. eur, 40,24 mil. eur a 34,93 mil. eur.

Najčítanejšie na SME Ekonomika


Inzercia - Tlačové správy


  1. Na bolesti chrbta pomôžu kúpele
  2. 3 úlohy, ktoré vyrieši minerálna vlna najlepšie
  3. Volkswagen Golf: Viac, než facelift
  4. Plavba východným Stredomorím so slovenským sprievodcom
  5. Hotovosť, internet či karta? Najbezpečnejšie je platenie mobilom
  6. Už ste niekedy jedli v garáži? Tá v Trenčíne stojí za to
  7. Staré Dobré Mexiko: Už vieme prečo východniari chvália Šariš
  8. Objavte netušené možnosti nových firemných kreditných kariet
  9. Najväčšie first moment zľavy končia vo februári
  10. Boj s podvodníkmi stáčajúcimi odometre stojí bazáre státisíce
  1. Projekt "Zvýšenie odborných kapacít v oblasti práce s mládežou"
  2. Malé knedličky, veľké dojmy
  3. Volkswagen Golf: Viac, než facelift
  4. Plavba východným Stredomorím so slovenským sprievodcom
  5. Projekt First Lego League podporila Nadácia Pontis
  6. Klienti majú často pocit, že potrebujú spracovať len projekt
  7. Na bolesti chrbta pomôžu kúpele
  8. Na bolesti chrbta pomôžu kúpele
  9. 3 úlohy, ktoré vyrieši minerálna vlna najlepšie
  10. Svadba v kraji lietajúceho mnícha Cypriána
  1. Už ste niekedy jedli v garáži? Tá v Trenčíne stojí za to 10 901
  2. Hotovosť, internet či karta? Najbezpečnejšie je platenie mobilom 10 791
  3. Staré Dobré Mexiko: Už vieme prečo východniari chvália Šariš 8 799
  4. Boj s podvodníkmi stáčajúcimi odometre stojí bazáre státisíce 6 479
  5. Najväčšie first moment zľavy končia vo februári 5 393
  6. Prečo majú Slováci stále radšej hypotéku ako prenájom? 4 611
  7. Plavba východným Stredomorím so slovenským sprievodcom 3 937
  8. Bezpečné a prestížne bývanie v Bratislave s novým symbolom mesta 3 735
  9. Klasickým gastrolístkom konkuruje už aj nová stravovacia karta 3 083
  10. Objavte netušené možnosti nových firemných kreditných kariet 2 847

Hlavné správy zo Sme.sk

KOMENTÁRE

Pozrite, čo sa stalo na Slovensku, hromží Trump pred kamerami (Komentár Máriusa Kopcsaya)

Preceňovanie utečeneckej témy odpútava pozornosť od úplatkov.

KOMENTÁRE

Férové, ale drsné ultimátum z USA (Schutzov týždeň)

Prečo je balvanom v oku ten iliberál, ktorý nevládne?

Blog prezidenta SZĽH

Silné reči o Slovane v KHL hokej nespasia

Spor Lintner vs. Krajči ukázal, aké zbytočné sú silné reči veľkých chlapcov.

EKONOMIKA

Do Ameriky a späť sa dá letieť za menej ako 150 eur

Norwegian už predáva letenky za menej ako sto eur.

Neprehliadnite tiež

Kažimír dostal košom. Sulík odmietol zmenu dlhovej brzdy

Šéf liberálov Richard Sulík sa stretol s ministrom financií Petrom Kažimírom. Investičnú výnimku z ústavnej dlhovej brzdy však odmietol.

Potravinárska komora tvrdí, že máme dosť potravín podobným tým z EÚ-15

Na slovenský trh sa podľa Fica dovážajú aj niektoré potraviny druhej, horšej kategórie. Premiér tak reagoval na nedávne zistenia Ministerstva pôdohospodárstva a rozvoja vidieka.

Väčšina Slovákov podporuje vznik Energetickej únie

Tretina respondentov si myslí, že cieľom s najvyššou prioritou v rámci Energetickej únie by mala byť ochrana životného prostredia.

Nedostatok vyškolených pracovníkov rastie, firmy to núti zvyšovať platy

Nedostatok pracovnej sily sa prejavuje práve v raste personálnych nákladov.


Už ste čítali?

Domov NajnovšieNajčítanejšieDesktop