BRATISLAVA. Konštatuje sa to v analýze fungovania železničných spoločností rezortu dopravy, ktorú ministerstvo predložilo do medzirezortného pripomienkového konania.
"Takýto stav prirodzene nezabezpečuje udržanie dostatočnej konkurencieschopnosti slovenskej železničnej siete," upozorňuje sa v materiáli. Údržbu tratí majú v kompetencii Železnice Slovenskej republiky (ŽSR), ktoré v minulom roku investovali spolu aj s eurofondmi na obnovu železníc viac ako 400.000 eur. Objem týchto financií tak za posledné tri roky stúpol viac ako o 200.000 eur.
Modernizáciou prešli najmä stanice Bratislava-Petržalka a Čadca, elektrifikovalo sa spojenie medzi Šuranmi, Zvolenom a Banskou Bystricou, ďalej spojenie Čadca, Skalité, Zwardoň a Prešov až Plaveč. Došlo tiež k výstavbe kontajnerového terminálu v Dobrej pri Čiernej nad Tisou a inštalácii diaľkového zabezpečovacieho zariadenia na niektorých významnejších miestnych železniciach.