Predaj diaľničných nálepiek má vyniesť 33 miliónov

Príjmy z predaja diaľničných nálepiek v roku 2010 pre osobné automobily by mali podľa plánu Národnej diaľničnej spoločnosti, a.s. (NDS) dosiahnuť okolo 33,14 mil. eur bez dane z pridanej hodnoty a spolu s daňou 39,43 mil. eur.

BRATISLAVA. Predaných by malo byť spolu 3,32 mil. kusov diaľničných nálepiek. Podľa informácií, ktoré NDS poskytla agentúre SITA, predaj diaľničných nálepiek vyniesol do konca októbra tohto roka 31,31 mil. eur bez dane. NDS plánovala v tomto roku predať 680 tis. ročných nálepiek za 20,86 mil. eur bez dane, ako aj 340 tis. mesačných nálepiek v hodnote 2,83 mil. eur a takmer 3 mil. týždňových nálepiek s príjmami 9,45 mil. eur bez dane.

Ceny diaľničných nálepiek pre automobily do 3,5 tony a jazdné súpravy nad 3,5 tony s prípojnými vozidlami za užívanie vymedzených úsekov diaľnic a rýchlostných ciest sa od začiatku roka 2011 zvyšujú priemerne o 40,3 %. Rozhodla o tom vláda koncom októbra na návrh ministra dopravy Jána Figeľa.

Ročná nálepka namiesto súčasných 36,50 eura bude od 1. januára 2011 stáť 50 eur, čo je nárast o 37 %. Cena mesačnej nálepky vzrastie o 41,4 % z terajších 9,90 eura na 14 eur a týždenná nálepka zdražie o 42,9 % zo 4,90 eura na 7 eur. Taká istá bude aj úhrada za tri druhy známok pre jazdné súpravy nad 3,5 tony s prípojnými vozidlami. Ročná známka pre automobily s prípojnými vozidlami sa zavádza prvý raz, mesačná a týždenná nálepka, ktoré teraz stoja 10 eur, respektíve 5 eur, budú drahšie o 40 %.

Plánované príjmy z predaja diaľničných nálepiek majú na budúci rok dosiahnuť 46,67 mil. eur bez dane. Znamenalo by to medziročné zvýšenie o 13,53 mil. eur oproti tohtoročnému očakávanému predaju. Príjmy z predaja nálepiek vrátane dane majú na budúci rok vzrásť o 16,1 mil. eur na 55,54 mil. eur. V budúcom roku by sa malo predať okolo 3,38 mil. diaľničných nálepiek, z toho 680 tis. ročných nálepiek pre automobily do 3,5 tony za 28,57 mil. eur, 340 tis. mesačných nálepiek v hodnote 4 mil. eur a 2,35 mil. týždenných nálepiek za 13,82 mil. eur bez dane. Pri jazdných súpravách nad 3,5 tony s prípojnými vozidlami sa očakáva predaj 5 tis. ročných nálepiek za 210,1 tis. eur, 3 tis. mesačných nálepiek za 35,3 tis. eur a 5 tis. týždenných nálepiek za 29,4 tis. eur bez dane.

Podľa ministerstva dopravy zvýšenie cien diaľničných nálepiek má viacero dôvodov. Posledná úprava ich cien sa uskutočnila ešte v roku 2005, v uplynulých dvoch rokoch bol znížený očakávaný príjem z predaja nálepiek z dôvodu nezavedenia elektronického mýta. V súvislosti s nárastom cestnej infraštruktúry, ako aj vplyvom zvyšovania kvality údržby a inflácie vzrástli náklady na správu a údržbu komunikácií od roku 2006. Plánované prostriedky zo štátneho rozpočtu nebudú ani v budúcom roku postačovať na rozsiahlu investičnú činnosť a na kvalitnú letnú a zimnú údržbu diaľnic a rýchlostných ciest.

Najčítanejšie na SME Ekonomika


Inzercia - Tlačové správy


  1. Zľava 3000 € na 3-izbové byty v Jarabinkách
  2. Projekt Seberíniho: 60% vypredané ešte pred začiatkom kampane
  3. Stačí len mechanické, alebo elektronické zabezpečenie vozidla?
  4. Hyundai Tucson Shadow určite nezostane v tieni.
  5. 6 dôvodov, prečo začať posielať peniaze cez VIAMO (a ako na to)
  6. Atraktívnejšie učenie vďaka digitálnym technológiám
  7. Aký vplyv by mal konflikt v Kórei na vaše investície?
  8. JUDr. Barbora Sabó: Dobrý maklér šetrí čas, peniaze i nervy!
  9. Intímna hygiena – celoročná záležitosť
  10. Rastie nám pokrivená generácia?
  1. Projekt Seberíniho: 60% vypredané ešte pred začiatkom kampane
  2. FSEV UK v Bratislave: Prax je súčasťou študijných programov
  3. 6 dôvodov, prečo začať posielať peniaze cez VIAMO (a ako na to)
  4. Hyundai Tucson Shadow určite nezostane v tieni.
  5. Stačí len mechanické, alebo elektronické zabezpečenie vozidla?
  6. Exkurzia odborárov a absolventov SvF STU v Bratislave 2017
  7. Zvolen: Zvolenčania myslia na zabezpečenie svojich domovov
  8. Detské zúbky sú veda
  9. Atraktívnejšie učenie vďaka digitálnym technológiám
  10. Aký vplyv by mal konflikt v Kórei na vaše investície?
  1. Zanzibar je plný lákadiel na dokonalú exotickú dovolenku 7 434
  2. Rastie nám pokrivená generácia? 3 143
  3. 6 dôvodov, prečo začať posielať peniaze cez VIAMO (a ako na to) 2 872
  4. Intímna hygiena – celoročná záležitosť 2 628
  5. 3 mýty, ktorým ste možno uverili. Ale ako je to naozaj? 1 898
  6. JUDr. Barbora Sabó: Dobrý maklér šetrí čas, peniaze i nervy! 1 165
  7. Plug-in, hybrid alebo elektromobil? Poradíme, ako správne vybrať 1 143
  8. Kedy sa refinancovanie oplatí? 1 136
  9. Zľava 3000 € na 3-izbové byty v Jarabinkách 1 003
  10. Pivovar Šariš podporí cestovný ruch v Prešovskom kraji 920

Hlavné správy zo Sme.sk

PLUS

Chcel byť námorníkom, školí kapitánov. Z lásky k Dunaju si urobil živobytie

Význam vodného turizmu sme nedocenili, chýbajú služby, tvrdí Komárňan Marián Molnár

KOMENTÁRE

Menej rande, alkoholu aj sexu. Súčasná doba predlžuje dospievanie

Dnes je dvadsaťpäťka novou osemnástkou.

EKONOMIKA

Obchody už nechcú zbytočne vyhadzovať potraviny

Reťazce vyhadzujú tony potravín, mnohé končia v koši zbytočne.

Neprehliadnite tiež

Svetová ekonomika solídne rastie aj napriek mnohým rizikám

Takmer dekádu po vypuknutí globálnej finančnej krízy sa svetová ekonomika oživuje.

Volvo Cars natlačí do závodu v Južnej Karolíne miliardu dolárov

Volvo je v poradí tretím veľkým výrobcom áut, ktorý prichádza do Južnej Karolíny.

Čínská Alibaba chce vybudovať globálnu logistickú sieť, investuje miliardy

Alibaba, ktorá patrí k jednej z najhodnotnejších spoločností v Ázii, profituje z pokračujúceho apetítu čínskych spotrebiteľov.

Obchody už nechcú zbytočne vyhadzovať potraviny

Reťazce vyhadzujú tony potravín, mnohé končia v koši zbytočne.