BRATISLAVA.
Dôvodom je fakt, že komunikáciu medzi Hričovským Podhradím a Dubnou Skalou nebude stavať koncesionár.
Konzorcium firiem združených v spoločnosti Žilinská diaľnica, s. r. o., však už vykonalo prípravné práce, za ktoré mu SR vyplatí viac ako 50 miliónov eur.
"Vysporiadanie sa s koncesionárom bude predmetom rozhodovania a posudzovania v nasledujúcich týždňoch," konštatoval na dnešnej tlačovej konferencii šéf rezortu dopravy Ján Figeľ (KDH). Koľko nakoniec spoločnosť dostane, je v rukách rezortu financií.
Takmer 30-kilometrová časť diaľnice D1, ktorú malo celú postaviť súkromné konzorcium, sa bude stavať postupne po menších úsekoch.
Prvá časť cestnej komunikácie, tunel Višňové, sa má začať stavať na budúci rok s termínom dokončenia - rok 2016. Jeho financovanie bude vykryté z európskych fondov a štátneho rozpočtu.
Výstavba zvyšných častí diaľnice sa začne do dvoch rokov tak, aby boli sfinalizované tiež v roku 2016. Tieto úseky budú podľa Figeľa nanovo vytendrované cez PPP alebo klasické verejné obstarávania.