Vláda nesúhlasí z uznesením Smeru o diaľniciach

Vláda vyslovila nesúhlas s návrhom poslancov za opozičný Smer-SD, aby parlament prijal uznesenie k postupu prípravy a výstavby diaľnic a rýchlostných ciest.

BRATISLAVA.

Touto problematikou sa má vo štvrtok ráno zaoberať mimoriadna, desiata schôdza Národnej rady SR (NR SR), ktorú iniciovala najväčšia opozičná strana.

Poslanci Smeru prostredníctvom expremiéra Roberta Fica a bývalého ministra dopravy Ľubomíra Vážneho navrhli, aby vláda urýchlene ukončila proces uzatvorenia koncesnej zmluvy pre tretí balík PPP a začala v marci 2011 výstavbu úsekov D1.

Koaličná rada sa však začiatkom tohto týždňa dohodla na zastavení tretieho balíka pre jeho vysokú cenu, ktorú by musel splácať štát počas 30 rokov koncesie.

Podľa návrhu uznesenia NR SR vláda by mala zároveň predložiť do parlamentu presný časový a vecný harmonogram s primeranými finančnými alokáciami na výstavbu 75 kilometrov diaľnice D1, ktoré mali byť postavené v takisto zrušenom prvom balíku PPP.

Smer tiež navrhuje, aby kabinet neznížil alokáciu eurofondov o 272,8 mil. eur na výstavbu diaľnic a rýchlostných ciest v štátnom rozpočte na rok 2011 oproti roku 2010. Takisto by mala vláda zmeniť záväzok, že v rokoch 2011 a 2012 odovzdá do užívania iba po 5,2 kilometra diaľnic ročne, pričom by ho mala výrazne zvýšiť.

Ministerstvo dopravy v stanovisku uviedlo, že koncesná zmluva pre 1. balík PPP sa nenaplnila finančným uzatvorením ani 16 mesiacov od jej podpisu a nebolo isté, či prípadné ďalšie predĺženie termínu povedie v blízkej dobe k zabezpečeniu financovania riadneho plnenia zmluvy.

Po zániku koncesnej zmluvy budú stavby úsekov D1 medzi Martinom a Prešovom financované z eurofondov a zo štátneho rozpočtu. Výstavba väčšiny týchto úsekov by mala začať v roku 2011.

Koncesná zmluva pre 3. balík PPP nebola v zmluvnom termíne takisto uzatvorená.

"Neúspech tohto balíka okrem jeho veľkosti súvisí aj s netransparentným obstarávaním, ktoré spôsobilo, že finálnu ponuku predložilo len jediné konzorcium a tento projekt odmietla financovať Európska investičná banka," uviedol ďalej rezort dopravy.

Prinajmenšom na financovanie najťažšieho a najnákladnejšieho tunelového úseku v tomto balíku, a to Višňové - Dubná Skala majú byť použité dodatočne realokované eurofondy a zdroje štátneho rozpočtu.

"Presný harmonogram výstavby uvedených úsekov bude uvedený v programe výstavby diaľnic na roky 2011 až 2014," uviedol rezort dopravy s tým, že ho predloží na rokovanie vlády do marca 2011.

Najčítanejšie na SME Ekonomika


Inzercia - Tlačové správy


  1. 5 tipov ako na zdravé nôžky v škole
  2. Ako sa developer prispôsobil nárokom kupujúceho
  3. 6 účinkov prírodného slovenského výrobku
  4. Let s prestreleným srdcom: Samovraždy slovenských hercov
  5. TAURIS výrobky na gril potešia gurmánov aj maškrtníkov
  6. Problémy s počatím? Čo vás čaká na ceste za dvomi čiarkami
  7. Ako pracujú horskí záchranári? Tieto veci by ste nemali podceniť
  8. Lety do exotiky už aj z Bratislavy
  9. Nonstop banka vo vrecku - aplikácia Mobil Banking
  10. Ako sme jazdili v socializme
  1. Očarujúca Srí Lanka: malý ostrov plný prekvapení
  2. 5 tipov ako na zdravé nôžky v škole
  3. Ako sa developer prispôsobil nárokom kupujúceho
  4. Už aj seniori presadajú do SUV
  5. 6 účinkov prírodného slovenského výrobku
  6. Americká ambasáda zaberá pozemky už rok bez nájomnej zmluvy
  7. Bratislava gets a new public space and park
  8. TAURIS výrobky na gril potešia gurmánov aj maškrtníkov
  9. Let s prestreleným srdcom: Samovraždy slovenských hercov
  10. Daikin predĺžil záruku na klimatizácie so službou Stand By Me
  1. Let s prestreleným srdcom: Samovraždy slovenských hercov 5 738
  2. Očarujúca Srí Lanka: malý ostrov plný prekvapení 3 542
  3. Ako sme jazdili v socializme 2 606
  4. Ako sa developer prispôsobil nárokom kupujúceho 2 231
  5. 6 účinkov prírodného slovenského výrobku 1 688
  6. 5 tipov ako na zdravé nôžky v škole 1 364
  7. Lety do exotiky už aj z Bratislavy 1 173
  8. Problémy s počatím? Čo vás čaká na ceste za dvomi čiarkami 1 122
  9. Ako pracujú horskí záchranári? Tieto veci by ste nemali podceniť 771
  10. TAURIS výrobky na gril potešia gurmánov aj maškrtníkov 711

Hlavné správy zo Sme.sk

PLUS

Ako šperk, ktorý vyhrával vojny, prehráva boj s časom

Bol to vynález desaťročia. Nebyť náramkových hodiniek, niektoré strategické bitky by možno dopadli inak. Dnes prehrávajú samotné náramkové hodinky.

EKONOMIKA

Slovák vytvoril nový dizajn pre TANAP, majú oň záujem

Baví ho, keď sa môže podieľať propagácii Slovenska.

BRATISLAVA

Bratislava porastie do výšky, budovy zmenia panorámu

V Bratislave rýchlym tempom pribúdajú výškové budovy.

Neprehliadnite tiež

Taliani pestujú rajčiny, Poliaci čerešne. Kde rastie najviac ovocia a zeleniny v Únii?

Slovensko prispieva len zanedbateľným množstvom ovocia a zeleniny do celkovej európskej produkcie.

Cena pôdy v Česku prudko rastie, analytici sa boja investičnej bubliny

Vysoký dopyt, ktorý tlačil ceny hore bol vyvolaný aj európskymi dotáciami, ktoré dávali poľnohospodárom väčšie možnosti.

Putin, Merkelová, Macron. Pozrite sa, koľko zarábajú svetové politické špičky

Singapurský premiér zarába ročne 1,4 milióna eur a je najlepšie plateným štátnym zamestnancom na svete.

Americkému akciovému trhu sa nedarilo, klesli aj burzy v Európe

Akciový trh USA poškodili zlé správy o hospodárení firiem, európske akciové trhy oslabili v dôsledku teroristických útokov.