PARÍŽ. V stredu o tom informovalo Európske združenie výrobcov automobilov (ACEA).
Dopyt po nových automobiloch ovplyvnila nepriaznivá ekonomická situácia a vládne úsporné opatrenia. Európske automobilky sa orientujú na ázijské a juhoamerické trhy, pretože dopyt na domácich trhoch stagnuje.
Podpora predaja vo forme šrotovného, ktorá v Európe zvyšovala dopyt po automobiloch počas krízy, už skončila a spotrebitelia sú pre strach z ekonomickej situácie opatrní. V novembri sa celkovo v Európe zaregistrovalo 1,07 mil. nových automobilov, uviedlo ACEA.
Za prvých 11 mesiacov tohto roka poklesol predaj automobilov v regióne o 5,7 %. Predaj automobilky Volkswagen, ktorá je najväčším európskym výrobcom áut, sa v sledovanom období znížil o 5,9 %, predaj japonskej spoločnosti Toyota poklesol až o 21,8 % a francúzska spoločnosť Renault si v novembri pohoršila o 12,5 %.