Žilina 9.júna (TASR) - Nedobudovaná infraštruktúra na severnom Slovensku bráni rozvoju slovensko-poľského obchodu a brzdí rozvoj nielen severného, ale celého Slovenska.
Riaditeľ Regionálnej komory (RK) Slovenskej obchodnej a priemyselnej komory (SOPK) v Žiline Ján Mišura za jeden z dôvodov potreby urýchleného dobudovania diaľnic považuje vzdialenosti z miest severného Slovenska na medzinárodné letiská Katovice, Krakov a Schwechat.
Podľa J. Mišuru sú medzinárodné letiská Katovice a Krakov v Poľsku pre podnikateľov zo severného Slovenska menej vzdialené ako viedenské letisko Schwechat. Ako príklad uviedol, že cez hraničný priechod Skalité-Zwardoň je zo Žiliny do Katovíc 160 a do Krakova 177 kilometrov (km), do Schwechatu 247 km, z Čadce je do Katovíc 126 a do Krakova 148 km, do Schwechatu 276 km. Cez hraničný priechod Trstená-Chyžné je z Ružomberka do Katovíc 169 a do Krakova 166 km, do Schwechatu 312 km, z Dolného Kubína je do Katovíc 153 a do Krakova 149 km, do Schwechatu 310 km.
Riaditeľ SOPK RK Žilina poukázal aj na výročnú správu SOPK za rok 2001, v ktorej sa konštatuje: "Severné Slovensko poukazuje na nevhodnosť zastavenia a spomalenia výstavby diaľnic z Bratislavy v smere na Martin a Ružomberok a v smere na Poľsko cez Zwardoň. EHK a EÚ schválené koridory sever-juh (E 75), západ-východ (E 50) sú jediné nosné cestné ťahy cez SR. Od roku 1999 sa nezačala žiadna výstavba nového úseku európskych cestných koridorov, dva úseky sa zakonzervovali a na 3 úsekoch sa spomalil prísun financií. Dokonca v roku 2001 sa voľné finančné prostriedky nepoužili na urýchlenie výstavby týchto diaľnic, ale presunuli sa na vnútroslovenské komunikácie, čím bol porušený harmonogram "Nového projektu výstavby diaľnic a rýchlostných komunikácií", schválený vládou vo februári 2001."
* mj gl