Sporné značenie cesty z Trnavy do Nitry by sa malo doriešiť v septembri

Nitra 9. júna (TASR) Zmätok a pohadzovanie si problému medzi Krajským úradom (KÚ) v Trnave a Ministerstvom dopravy, pôšt a telekomunikácií (MDPT) SR ...

Nitra 9. júna (TASR) Zmätok a pohadzovanie si problému medzi Krajským úradom (KÚ) v Trnave a Ministerstvom dopravy, pôšt a telekomunikácií (MDPT) SR sprevádzajú pokusy zaradiť cestu 1. triedy číslo 51 z Trnavy do Nitry medzi rýchlostné komunikácie.

Cesta, ktorá bola počas výstavby charakterizovaná ako diaľničný privádzač, má rozdielny charakter v Trnavskom a Nitrianskom kraji. Kým úsek v Nitrianskom kraji je označený ako "cesta pre motorové vozidlá" s povolenou 130-kilometrovou rýchlosťou a povinnosťou zakúpenia diaľničnej nálepky, trnavský úsek je cestou 1. triedy s povolenou 90-kilometrovou rýchlosťou bez povinnosti diaľničnej nálepky. Gejza Végh z MDPT tvrdí, že ministerstvo sa usiluje už od minulého roka, aby trnavský úsek tvoril súčasť rýchlostnej komunikácie R1 medzi Trnavou a Banskou Bystricou. Problém podľa neho stojí na neochote KÚ v Trnave spolupracovať. Naopak, Stanislav Nižňan z odboru dopravy a cestného hospodárstva KÚ Trnava je presvedčený, že vyriešenie problému má v rukách len MDPT SR.

Štvorprúdová cesta I/51 na úseku TrnavaBáb v Trnavskom kraji bola pri jej kolaudácii odovzdaná do užívania ako cesta s neobmedzeným prístupom, čiže bez spoplatňovania. Súčasne však MDPT prijalo rozhodnutie, že úsek tvorí súčasť rýchlostnej komunikácie R1 a tomu treba prispôsobiť značenie. S. Nižňan však tvrdí, že cesta nemôže byť rýchlostnou komunikáciou, pretože v úseku BábPata neexistuje súbežná komunikácia, ktorú by mohli využívať i ostatní účastníci cestnej premávky. Bývalá cesta I/51 má síce podľa neho nový povrch, zatiaľ však nie je skolaudovaná a je vyradená zo siete cestných komunikácií, pre KÚ v Trnave teda vlastne neexistuje. G. Végh pripomína, že kolaudácia cesty je záležitosťou trnavského KÚ a celú záležitosť považuje nie za vecnú, ale len administratívnu prekážku.

Marián Viazanko z MDPT pripustil, že návrh na zaradenie komunikácie do siete cestných komunikácií existuje, prekážkou sú nevysporiadané majetkovo-právne vzťahy, ktoré sa nedarí preklenúť. Zároveň konštatoval, že zákon síce hovorí o potrebe súbežnej komunikácie s rýchlostnou komunikáciou, nehovorí však, v akej vzdialenosti táto má byť. Do Trnavy vedú na spornom úseku ďalšie dve komunikácie, síce komplikované a dlhšie, ale kto chce cestovať komfortne, má podľa neho možnosť si komfort zaplatiť formou diaľničnej nálepky. G. Végh súčasne dodal, že MDPT súhlasilo i s takým riešením, aby cesta zo Serede do Trnavy bola rýchlostnou komunikáciou, avšak nespoplatnenou. Podľa jeho slov by sa mal celý problém doriešiť najneskôr do septembra tohto roka, kedy by sa mala cesta stať rýchlostnou komunikáciou.

* svl ma bam gl

Najčítanejšie na SME Ekonomika


Inzercia - Tlačové správy


  1. Na bolesti chrbta pomôžu kúpele
  2. 3 úlohy, ktoré vyrieši minerálna vlna najlepšie
  3. Volkswagen Golf: Viac, než facelift
  4. Plavba východným Stredomorím so slovenským sprievodcom
  5. Hotovosť, internet či karta? Najbezpečnejšie je platenie mobilom
  6. Už ste niekedy jedli v garáži? Tá v Trenčíne stojí za to
  7. Staré Dobré Mexiko: Už vieme prečo východniari chvália Šariš
  8. Objavte netušené možnosti nových firemných kreditných kariet
  9. Najväčšie first moment zľavy končia vo februári
  10. Boj s podvodníkmi stáčajúcimi odometre stojí bazáre státisíce
  1. Projekt "Zvýšenie odborných kapacít v oblasti práce s mládežou"
  2. Malé knedličky, veľké dojmy
  3. Volkswagen Golf: Viac, než facelift
  4. Plavba východným Stredomorím so slovenským sprievodcom
  5. Projekt First Lego League podporila Nadácia Pontis
  6. Klienti majú často pocit, že potrebujú spracovať len projekt
  7. Na bolesti chrbta pomôžu kúpele
  8. Na bolesti chrbta pomôžu kúpele
  9. 3 úlohy, ktoré vyrieši minerálna vlna najlepšie
  10. Svadba v kraji lietajúceho mnícha Cypriána
  1. Už ste niekedy jedli v garáži? Tá v Trenčíne stojí za to 11 174
  2. Hotovosť, internet či karta? Najbezpečnejšie je platenie mobilom 10 935
  3. Staré Dobré Mexiko: Už vieme prečo východniari chvália Šariš 8 977
  4. Boj s podvodníkmi stáčajúcimi odometre stojí bazáre státisíce 6 330
  5. Plavba východným Stredomorím so slovenským sprievodcom 4 994
  6. Najväčšie first moment zľavy končia vo februári 4 865
  7. Prečo majú Slováci stále radšej hypotéku ako prenájom? 4 398
  8. Bezpečné a prestížne bývanie v Bratislave s novým symbolom mesta 3 590
  9. Klasickým gastrolístkom konkuruje už aj nová stravovacia karta 2 870
  10. Objavte netušené možnosti nových firemných kreditných kariet 2 672

Hlavné správy zo Sme.sk

KOMENTÁRE

Pozrite, čo sa stalo na Slovensku, hromží Trump pred kamerami (Komentár Máriusa Kopcsaya)

Preceňovanie utečeneckej témy odpútava pozornosť od úplatkov.

KOMENTÁRE

Férové, ale drsné ultimátum z USA (Schutzov týždeň)

Prečo je balvanom v oku ten iliberál, ktorý nevládne?

EKONOMIKA

Kažimír dostal košom. Sulík odmietol zmenu dlhovej brzdy

Sulík sa stretol s ministrom financií.

ŠPORT

Sagan: Keď idem so Slovákmi, navzájom sa motivujeme

Majstra sveta čaká prvý ostrý štart.

Neprehliadnite tiež

Spor medzi štátom a vysokými školami vyriešia až súdy

Či bolo všetko v poriadku, posudzuje aj Úrad pre verejné obstarávanie. V niektorých prípadoch už dal za pravdu školám.

Analytici z prognóz nepoľavujú, ekonomika má rásť vyše trojpercentným tempom

Analytici komerčných bánk predpovedajú slovenskému hospodárstvu v tomto roku medziročný rast o 3,2 percenta.

Od marca sa menia pravidlá osobného bankrotu, bude dostupnejší

Domáhať sa zbavenia dlhov týmito spôsobmi bude môcť dlžník iba raz za desať rokov.

Osem zásadných zmien v hypotékach, ktoré odštartujú od marca

Kto si málo sporí a príliš často mení zamestnanie, dostane o niečo nižší úver ako doteraz.


Už ste čítali?

Domov NajnovšieNajčítanejšieDesktop