Sporné značenie cesty z Trnavy do Nitry by sa malo doriešiť v septembri

Nitra 9. júna (TASR) Zmätok a pohadzovanie si problému medzi Krajským úradom (KÚ) v Trnave a Ministerstvom dopravy, pôšt a telekomunikácií (MDPT) SR ...

Nitra 9. júna (TASR) Zmätok a pohadzovanie si problému medzi Krajským úradom (KÚ) v Trnave a Ministerstvom dopravy, pôšt a telekomunikácií (MDPT) SR sprevádzajú pokusy zaradiť cestu 1. triedy číslo 51 z Trnavy do Nitry medzi rýchlostné komunikácie.

Cesta, ktorá bola počas výstavby charakterizovaná ako diaľničný privádzač, má rozdielny charakter v Trnavskom a Nitrianskom kraji. Kým úsek v Nitrianskom kraji je označený ako "cesta pre motorové vozidlá" s povolenou 130-kilometrovou rýchlosťou a povinnosťou zakúpenia diaľničnej nálepky, trnavský úsek je cestou 1. triedy s povolenou 90-kilometrovou rýchlosťou bez povinnosti diaľničnej nálepky. Gejza Végh z MDPT tvrdí, že ministerstvo sa usiluje už od minulého roka, aby trnavský úsek tvoril súčasť rýchlostnej komunikácie R1 medzi Trnavou a Banskou Bystricou. Problém podľa neho stojí na neochote KÚ v Trnave spolupracovať. Naopak, Stanislav Nižňan z odboru dopravy a cestného hospodárstva KÚ Trnava je presvedčený, že vyriešenie problému má v rukách len MDPT SR.

Štvorprúdová cesta I/51 na úseku TrnavaBáb v Trnavskom kraji bola pri jej kolaudácii odovzdaná do užívania ako cesta s neobmedzeným prístupom, čiže bez spoplatňovania. Súčasne však MDPT prijalo rozhodnutie, že úsek tvorí súčasť rýchlostnej komunikácie R1 a tomu treba prispôsobiť značenie. S. Nižňan však tvrdí, že cesta nemôže byť rýchlostnou komunikáciou, pretože v úseku BábPata neexistuje súbežná komunikácia, ktorú by mohli využívať i ostatní účastníci cestnej premávky. Bývalá cesta I/51 má síce podľa neho nový povrch, zatiaľ však nie je skolaudovaná a je vyradená zo siete cestných komunikácií, pre KÚ v Trnave teda vlastne neexistuje. G. Végh pripomína, že kolaudácia cesty je záležitosťou trnavského KÚ a celú záležitosť považuje nie za vecnú, ale len administratívnu prekážku.

Marián Viazanko z MDPT pripustil, že návrh na zaradenie komunikácie do siete cestných komunikácií existuje, prekážkou sú nevysporiadané majetkovo-právne vzťahy, ktoré sa nedarí preklenúť. Zároveň konštatoval, že zákon síce hovorí o potrebe súbežnej komunikácie s rýchlostnou komunikáciou, nehovorí však, v akej vzdialenosti táto má byť. Do Trnavy vedú na spornom úseku ďalšie dve komunikácie, síce komplikované a dlhšie, ale kto chce cestovať komfortne, má podľa neho možnosť si komfort zaplatiť formou diaľničnej nálepky. G. Végh súčasne dodal, že MDPT súhlasilo i s takým riešením, aby cesta zo Serede do Trnavy bola rýchlostnou komunikáciou, avšak nespoplatnenou. Podľa jeho slov by sa mal celý problém doriešiť najneskôr do septembra tohto roka, kedy by sa mala cesta stať rýchlostnou komunikáciou.

* svl ma bam gl

Najčítanejšie na SME Ekonomika


Inzercia - Tlačové správy


  1. 5 tipov ako na zdravé nôžky v škole
  2. Ako sa developer prispôsobil nárokom kupujúceho
  3. 6 účinkov prírodného slovenského výrobku
  4. TAURIS výrobky na gril potešia gurmánov aj maškrtníkov
  5. Let s prestreleným srdcom: Samovraždy slovenských hercov
  6. Problémy s počatím? Čo vás čaká na ceste za dvomi čiarkami
  7. Ako pracujú horskí záchranári? Tieto veci by ste nemali podceniť
  8. Lety do exotiky už aj z Bratislavy
  9. Nonstop banka vo vrecku - aplikácia Mobil Banking
  10. Ako sme jazdili v socializme
  1. Očarujúca Srí Lanka: malý ostrov plný prekvapení
  2. 5 tipov ako na zdravé nôžky v škole
  3. Ako sa developer prispôsobil nárokom kupujúceho
  4. Už aj seniori presadajú do SUV
  5. 6 účinkov prírodného slovenského výrobku
  6. Americká ambasáda zaberá pozemky už rok bez nájomnej zmluvy
  7. Bratislava gets a new public space and park
  8. TAURIS výrobky na gril potešia gurmánov aj maškrtníkov
  9. Let s prestreleným srdcom: Samovraždy slovenských hercov
  10. Daikin predĺžil záruku na klimatizácie so službou Stand By Me
  1. Let s prestreleným srdcom: Samovraždy slovenských hercov 6 926
  2. Ako sa developer prispôsobil nárokom kupujúceho 2 804
  3. Očarujúca Srí Lanka: malý ostrov plný prekvapení 2 621
  4. Ako sme jazdili v socializme 2 604
  5. 6 účinkov prírodného slovenského výrobku 1 930
  6. 5 tipov ako na zdravé nôžky v škole 1 714
  7. Problémy s počatím? Čo vás čaká na ceste za dvomi čiarkami 1 307
  8. Lety do exotiky už aj z Bratislavy 1 286
  9. Ako pracujú horskí záchranári? Tieto veci by ste nemali podceniť 1 174
  10. TAURIS výrobky na gril potešia gurmánov aj maškrtníkov 838

Hlavné správy zo Sme.sk

PLUS

Podnikajú na hranici prežitia. V kráľovstve polievok sa držková nevarí

Do niekoľkých hrncov naložili dvaja Bratislavčania svojho tvorivého ducha i značnú časť finančných úspor.

KOMENTÁRE

Pravda a láska stoja na našej strane

Môj manžel a ja, na túto frázu si aj po vyše dvoch rokoch manželstva stále zvykám.

ŠPORT

Ramsay uzemnil aj Cháru. Nie som demokrat, tvrdí Kanaďan

Som fajn chlapík, keď hráči robia to, čo im poviem, hovorí nový tréner reprezentácie.

PLUS

Prečo je dobré nájsť si architekta

Len rozumný architekt vymyslí dom, v ktorom budete naozaj šťastní.

Neprehliadnite tiež

Slovensko zaostáva za Európou v miere zamestnanosti žien

Ženám návrat do práce navyše podľa analytikov sťažuje aj slabá ponuka čiastočných úväzkov, či nedostatočné kapacity predškolských zariadení.

Na škole vytvoril nový dizajn pre TANAP, park oň prejavil záujem

Baví ma, keď sa môžem podieľať na niečom, čo spropaguje Slovensko, hovorí dizajnér Milan Pleva.

Chaos v Bielom dome mal silný vplyv na newyorskú burzu

Nečakané mierne pozitívne impulzy priniesla správa o spotrebiteľských náladách.

Práce na bratislavskom obchvate sa začnú ešte tento mesiac

Projekt obchvatu Bratislavy má tvoriť časť diaľnice D4 a rýchlostnej cesty R7.