Boeing nebude zlepšovať stroje na stredné trate

Airbus pripravuje do modelu A320 nové motory, Boeing to isté pre svoj B737 nepovažuje za nevyhnutné.

Boeing 737.(Zdroj: airliners.net)

NEW YORK. Letecké spoločnosti na celom svete musia ešte niekoľko rokov lietať na terajšom modeli na stredné trate, ktoré dodáva americký výrobca Boeing. Kým Airbus pripravuje do svojho modelu na stredné trate A320 nové motory, Boeing to isté pre svoj B737 nepovažuje za nevyhnutné. Šéf divízie dopravných lietadiel Jim Albaugh pre britský Financial Times povedal, že pre Boeing nejestvuje nijaký naliehavý dôvod, aby zasahoval do vyrábaného modelu.

Modernizácia modelov lietadiel je drahá a komplexná, leteckým spoločnostiam prináša len malé finančné výhody. Albaugh je presvedčený, že si väčšina aerolínií počká na nový model. Jeho vývoj trvá o niekoľko rokov dlhšie, ale výsledkom bude, že prevádzkové náklady strojov klesnú asi o 20 %.

Airbus pred týždňom informoval, že svoju modelovú skupinu A320 vybaví novými motormi a upraví aj zakončenie ich krídel. Zmeny by mali znížiť spotrebu paliva asi o 15 %. Prvé zmodernizované stroje dostanú odberatelia v roku 2016.

Rodiny modelov B737 i A320 idú obom výrobcom na odbyt najviac. Na trhu civilných dopravných lietadiel dosahujú podiel takmer 50 %. V Európe i Spojených štátoch prepravujú cestujúcich na krátkych a stredných tratiach, ale parametrami už začínajú byť zastarané. Konkurencia Boeingu a Airbusu nespí. Čínski a kanadskí výrobcovia onedlho prídu na trh s novými typmi lietadiel strednej kategórie.

Boeing a Airbus sa ocitli pred rozhodnutím buď modernizovať súčasne vyrábané stroje, alebo vyvíjať úplne nové lietadlo. Airbus príde s nasledovníkom A320 najskôr v roku 2025. Albaugh konkrétny termín pre nový model Boeingu neuviedol. O budúcnosti pokračovateľa B737 sa rozhodne niekedy na budúci rok.

Aký rizikový môže byť vývoj nového stroja, ukazujú zdržania Boeingu, ktorý vyvíja Dreamliner (B-787), ale aj Airbus svojím A380. Nahradenie hliníka ľahším materiálom z uhlíkových vláken a úsilie dostať do lietadla ešte viac elektroniky priviedli oboch výrobcov do veľkých časových a finančných problémov. S nimi boli spojené aj zvýšené náklady, ktoré dosiahli už stovky miliónov eur.

Informovala o tom agentúra DPA.

Najčítanejšie na SME Ekonomika


Inzercia - Tlačové správy


  1. Pivný bar Senica: Miesto, kde objavíte, ako má chutiť pivo
  2. Volkswagen Golf: Viac, než facelift
  3. Plavba východným Stredomorím so slovenským sprievodcom
  4. Hotovosť, internet či karta? Najbezpečnejšie je platenie mobilom
  5. Už ste niekedy jedli v garáži? Tá v Trenčíne stojí za to
  6. Staré Dobré Mexiko: Už vieme prečo východniari chvália Šariš
  7. Objavte netušené možnosti nových firemných kreditných kariet
  8. Najväčšie first moment zľavy končia vo februári
  9. Boj s podvodníkmi stáčajúcimi odometre stojí bazáre státisíce
  10. Bezpečné a prestížne bývanie v Bratislave s novým symbolom mesta
  1. Hitparáda štiav
  2. 14. ročník AmCham „JOB FAIR“ v Košiciach
  3. Pivný bar Senica: Miesto, kde objavíte, ako má chutiť pivo
  4. Projekt "Zvýšenie odborných kapacít v oblasti práce s mládežou"
  5. Malé knedličky, veľké dojmy
  6. Volkswagen Golf: Viac, než facelift
  7. Plavba východným Stredomorím so slovenským sprievodcom
  8. Projekt First Lego League podporila Nadácia Pontis
  9. Klienti majú často pocit, že potrebujú spracovať len projekt
  10. Na bolesti chrbta pomôžu kúpele
  1. Plavba východným Stredomorím so slovenským sprievodcom 10 445
  2. Hotovosť, internet či karta? Najbezpečnejšie je platenie mobilom 8 728
  3. Už ste niekedy jedli v garáži? Tá v Trenčíne stojí za to 8 217
  4. Staré Dobré Mexiko: Už vieme prečo východniari chvália Šariš 5 697
  5. Boj s podvodníkmi stáčajúcimi odometre stojí bazáre státisíce 5 607
  6. Volkswagen Golf: Viac, než facelift 4 602
  7. Bezpečné a prestížne bývanie v Bratislave s novým symbolom mesta 3 464
  8. Prečo majú Slováci stále radšej hypotéku ako prenájom? 2 813
  9. Pivný bar Senica: Miesto, kde objavíte, ako má chutiť pivo 2 264
  10. Trenkwalder má nového generálneho riaditeľa 2 181

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Dankovi poškodilo bozkávanie výložiek, za premiéra ho už väčšina nechce

Kým v decembri bol podľa agentúry Focus Andrej Danko favoritom na budúceho premiéra, dnes jeho akceptácia u ľudí výrazne klesla.

KULTÚRA

Oscar nemá logiku. 5 dôvodov, prečo vyhral Moonlight

Mal šťastie, že nie je sci-fi.

DOMOV

Kocáb: Kisku už dlho uznávam, ocenenie ma šokovalo

Pre SME hovorí, že je hrdý slniečkar. S tvrdou silou nemáme šancu.

KOŠICE KORZÁR

Dva roky sedí v zastupiteľstve. Prehovoril raz. Keď skladal sľub

Riaditeľ košickej UNLP Milan Maďar iba stláča hlasovacie zariadenie.

Neprehliadnite tiež

Británia sa už rozhodla, hranice aj pre Slovákov chce zatvoriť už v marci

Theresa Mayová chystá obmedzenie voľného pohybu oznámiť v rovnaký deň, kedy oficiálne spustí rokovania o brexite.

Slováci po novom pracujú v Rakúsku za rovnakých podmienok ako domáci

Od 1. januára je platný nový rakúsky zákon.

Rast objemu úverov v eurozóne sa zrýchlil

Tempo rastu dosiahlo v januári medziročne 4,9 percenta.

Londýn zostane najdôležitejším finančným centrom Európy

Pre BBC to povedal člen rady nemeckej centrálnej banky Andreas Dombret.


Už ste čítali?

Domov NajnovšieNajčítanejšieDesktop