SME
Sobota, 28. november, 2020 | Meniny má HenrietaKrížovkyKrížovky

Boeing nebude zlepšovať stroje na stredné trate

Airbus pripravuje do modelu A320 nové motory, Boeing to isté pre svoj B737 nepovažuje za nevyhnutné.

Boeing 737.Boeing 737. (Zdroj: airliners.net)

NEW YORK. Letecké spoločnosti na celom svete musia ešte niekoľko rokov lietať na terajšom modeli na stredné trate, ktoré dodáva americký výrobca Boeing. Kým Airbus pripravuje do svojho modelu na stredné trate A320 nové motory, Boeing to isté pre svoj B737 nepovažuje za nevyhnutné. Šéf divízie dopravných lietadiel Jim Albaugh pre britský Financial Times povedal, že pre Boeing nejestvuje nijaký naliehavý dôvod, aby zasahoval do vyrábaného modelu.

Modernizácia modelov lietadiel je drahá a komplexná, leteckým spoločnostiam prináša len malé finančné výhody. Albaugh je presvedčený, že si väčšina aerolínií počká na nový model. Jeho vývoj trvá o niekoľko rokov dlhšie, ale výsledkom bude, že prevádzkové náklady strojov klesnú asi o 20 %.

Skryť Vypnúť reklamu

Airbus pred týždňom informoval, že svoju modelovú skupinu A320 vybaví novými motormi a upraví aj zakončenie ich krídel. Zmeny by mali znížiť spotrebu paliva asi o 15 %. Prvé zmodernizované stroje dostanú odberatelia v roku 2016.

Rodiny modelov B737 i A320 idú obom výrobcom na odbyt najviac. Na trhu civilných dopravných lietadiel dosahujú podiel takmer 50 %. V Európe i Spojených štátoch prepravujú cestujúcich na krátkych a stredných tratiach, ale parametrami už začínajú byť zastarané. Konkurencia Boeingu a Airbusu nespí. Čínski a kanadskí výrobcovia onedlho prídu na trh s novými typmi lietadiel strednej kategórie.

Boeing a Airbus sa ocitli pred rozhodnutím buď modernizovať súčasne vyrábané stroje, alebo vyvíjať úplne nové lietadlo. Airbus príde s nasledovníkom A320 najskôr v roku 2025. Albaugh konkrétny termín pre nový model Boeingu neuviedol. O budúcnosti pokračovateľa B737 sa rozhodne niekedy na budúci rok.

Skryť Vypnúť reklamu

Aký rizikový môže byť vývoj nového stroja, ukazujú zdržania Boeingu, ktorý vyvíja Dreamliner (B-787), ale aj Airbus svojím A380. Nahradenie hliníka ľahším materiálom z uhlíkových vláken a úsilie dostať do lietadla ešte viac elektroniky priviedli oboch výrobcov do veľkých časových a finančných problémov. S nimi boli spojené aj zvýšené náklady, ktoré dosiahli už stovky miliónov eur.

Informovala o tom agentúra DPA.

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Ekonomika

Inzercia - Tlačové správy

  1. Bývanie v meste predlžuje život
  2. Zodpovedné podnikanie je témou aj pre slovenské spoločnosti
  3. Pomôžte ľuďom v núdzi v najväčšej potravinovej zbierke v Tescu
  4. Porsche Unseen: Tajné projekty dizajnérskej kuchyne, časť druhá
  5. Aká je chémia vôní
  6. Slnko a teplo aj cez sviatky: Do Egypta sa vracajú dovolenkári
  7. Helske očarila nemeckých dôchodcov
  8. Koronakríza: Ako vyzerá jeden deň operátorky infolinky?
  9. Tento rok by mal 70: Legenda Karola Duchoňa ožije u vás doma
  10. OFFICE ROKA 2020 poukáže na transformáciu pracovného prostredia
  1. Pomôžte ľuďom v núdzi v najväčšej potravinovej zbierke v Tescu
  2. Aké sú dopady pandémie na financie ľudí?
  3. METROPOLIS prináša mestské bývanie vo vysokom štandarde
  4. Účastníci charitatívneho behu No Finish Line nabehali 26 007 km
  5. Porsche Unseen: Tajné projekty dizajnérskej kuchyne, časť druhá
  6. Slnko a teplo aj cez sviatky: Do Egypta sa vracajú dovolenkári
  7. Počúvaním hluku chránime váš sluch
  8. Aká je chémia vôní
  9. Helske očarila nemeckých dôchodcov
  10. Tipy na cenovo výhodné vianočné darčeky, ktoré aj potešia
  1. Slovenská firma reformuje tradičné multimiliardové odvetvie 29 190
  2. Budíte sa počas spánku? Toto sú hlavné príčiny 17 894
  3. Kaufland na Slovensku testoval novinku, ktorú zavádza v Európe 13 823
  4. Bezpečná dovolenka v exotike: Maldivy sú prešpikované zážitkami 10 932
  5. Mercedes-Benz opäť nadizajnoval budúcnosť 8 460
  6. Novodobý slovenský Baťa. Zamestnancom stavia domy 8 310
  7. Viete, aká je skutočná cena smartfónu? Číslo vás prekvapí 7 924
  8. Čo ovplyvňuje chuť kačacieho mäsa? Tieto dve veci 7 640
  9. Nástrahy online vyučovania, o ktorých sa nehovorí 7 490
  10. Predplatená telefónna karta s kreditom 10 € v denníku SME 7 294
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Téma: Boeing

Prečítajte si aj ďalšie články k téme
Článok je zaradený aj do ďalších tém
Airbus
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Potrebovali ísť k blízkym a nepustili ich. Neboli privilegovaní ako Kollár

Nemocnice väčšinou púšťajú príbuzných k zomierajúcim.

Šéfa parlamentu Borisa Kollára v nemocnici najviac navštevovala bývalá manželka Linda Rezešová. Na fotografii sú na plese v Opere v roku 2008.

Návštevy Kollára v nemocnici volajú po demisii

V druhom slede kandidátov na politický koniec sa tlačia glosátori.

Peter Schutz

Jazdenie na nákladných vlakoch nie je romantika

Amin Palma skáče na vlaky v Mexiku aj v Čadci.

Na nákladných vlakoch musia byť čierni pasažieri pripravení na každé počasie, na bod mrazu aj horúčavy. Na snímke je jeden z Aminových spolujazdcov.
 Presvedčí Kristen Stewart v úlohe princeznej Diany?

Neprehliadnite tiež

V energetickej stratégii EÚ sa ráta aj s vodíkom

Európska komisia prichádza s novým investičným programom v oblasti čistej energie.

Ilustračné foto

Vigoda už nie je šéfom štátnych lesov

Vigodu odvolal minister pôdohospodárstva Mičovský.

Matej Vigoda, už bývalý generálny riaditeľ štátneho podniku Lesy SR.

Walt Disney navýšil odhad prepúšťania o ďalších štyritisíc ľudí

Koncom septembra koncern uviedol, že zruší 28-tisíc pracovných miest, ale odhad navýšil.

Ilustračná fotografia.

Štátna poisťovňa prišla o vyše 50-tisíc klientov

Zdravotnú poisťovňu od budúceho roka zmení 168 526 ľudí, ide o 3,39 percenta.

Ilustračné foto.