Boeing nebude zlepšovať stroje na stredné trate

Airbus pripravuje do modelu A320 nové motory, Boeing to isté pre svoj B737 nepovažuje za nevyhnutné.

Boeing 737.(Zdroj: airliners.net)

NEW YORK. Letecké spoločnosti na celom svete musia ešte niekoľko rokov lietať na terajšom modeli na stredné trate, ktoré dodáva americký výrobca Boeing. Kým Airbus pripravuje do svojho modelu na stredné trate A320 nové motory, Boeing to isté pre svoj B737 nepovažuje za nevyhnutné. Šéf divízie dopravných lietadiel Jim Albaugh pre britský Financial Times povedal, že pre Boeing nejestvuje nijaký naliehavý dôvod, aby zasahoval do vyrábaného modelu.

Modernizácia modelov lietadiel je drahá a komplexná, leteckým spoločnostiam prináša len malé finančné výhody. Albaugh je presvedčený, že si väčšina aerolínií počká na nový model. Jeho vývoj trvá o niekoľko rokov dlhšie, ale výsledkom bude, že prevádzkové náklady strojov klesnú asi o 20 %.

Airbus pred týždňom informoval, že svoju modelovú skupinu A320 vybaví novými motormi a upraví aj zakončenie ich krídel. Zmeny by mali znížiť spotrebu paliva asi o 15 %. Prvé zmodernizované stroje dostanú odberatelia v roku 2016.

Rodiny modelov B737 i A320 idú obom výrobcom na odbyt najviac. Na trhu civilných dopravných lietadiel dosahujú podiel takmer 50 %. V Európe i Spojených štátoch prepravujú cestujúcich na krátkych a stredných tratiach, ale parametrami už začínajú byť zastarané. Konkurencia Boeingu a Airbusu nespí. Čínski a kanadskí výrobcovia onedlho prídu na trh s novými typmi lietadiel strednej kategórie.

Boeing a Airbus sa ocitli pred rozhodnutím buď modernizovať súčasne vyrábané stroje, alebo vyvíjať úplne nové lietadlo. Airbus príde s nasledovníkom A320 najskôr v roku 2025. Albaugh konkrétny termín pre nový model Boeingu neuviedol. O budúcnosti pokračovateľa B737 sa rozhodne niekedy na budúci rok.

Aký rizikový môže byť vývoj nového stroja, ukazujú zdržania Boeingu, ktorý vyvíja Dreamliner (B-787), ale aj Airbus svojím A380. Nahradenie hliníka ľahším materiálom z uhlíkových vláken a úsilie dostať do lietadla ešte viac elektroniky priviedli oboch výrobcov do veľkých časových a finančných problémov. S nimi boli spojené aj zvýšené náklady, ktoré dosiahli už stovky miliónov eur.

Informovala o tom agentúra DPA.

Najčítanejšie na SME Ekonomika


Inzercia - Tlačové správy


  1. Kedy sa refinancovanie oplatí?
  2. FemFest 2017 ponúkne beh na opätkoch i koncert známej speváčky
  3. Plug-in, hybrid alebo elektromobil? Poradíme, ako správne vybrať
  4. Bývajte v budove, po ktorej sa prechádzal Schöne Náci
  5. Trenčania to chcú mať všade blízko. Kde kupujú byty?
  6. ENGIE Services odovzdala do prevádzky novú kotolňu v Košiciach
  7. Poistenci VšZP už nebudú platiť 17 centov v lekárňach za recepty
  8. Exotické destinácie s priamym letom z Viedne
  9. Potraviny typické pre váš región nájdete už aj v Kauflande
  10. Zabudnite na nové a neekologické PC. Je tu Refurbished!
  1. FemFest 2017 ponúkne beh na opätkoch i koncert známej speváčky
  2. Slávnostná imatrikulácia SvF STU v Bratislave
  3. Unverzita vyTVORená nápadmi študentov!
  4. Slovenské mestá môžu využiť eurofondy na zelené strechy
  5. Plug-in, hybrid alebo elektromobil? Poradíme, ako správne vybrať
  6. Program obnovy chodníkov v Starom Meste schválený
  7. Stavebná fakulta STU získala certifikát EUR-ACE
  8. Stavebná fakulta STU získala certifikát EUR-ACE
  9. Príďte na Deň otvorených dverí v Novom Ružinove
  10. Študenti sa rozhodli zmeniť svoju školu
  1. Poistenci VšZP už nebudú platiť 17 centov v lekárňach za recepty 9 549
  2. Exotické destinácie s priamym letom z Viedne 3 255
  3. Lokalita pod Kolibou výrazne mení svoju tvár 3 096
  4. Trenčania to chcú mať všade blízko. Kde kupujú byty? 2 839
  5. Plug-in, hybrid alebo elektromobil? Poradíme, ako správne vybrať 2 825
  6. Potraviny typické pre váš región nájdete už aj v Kauflande 1 499
  7. Zabudnite na nové a neekologické PC. Je tu Refurbished! 1 493
  8. Bývajte v budove, po ktorej sa prechádzal Schöne Náci 1 452
  9. Kedy sa refinancovanie oplatí? 1 419
  10. ENGIE Services odovzdala do prevádzky novú kotolňu v Košiciach 958

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Café Európa: Aká bude budúcnosť Česka a Slovenska v Európe

Aké je naše miesto v Európskej únii? Sledujte diskusiu naživo.

EKONOMIKA

Érsek sa rozhodol, bratislavské letisko chce dať do prenájmu

Minister predložil návrh na 30-ročnú koncesiu letiska.

SVET

Čoraz viac utečencov mieri na sever Európy cez Slovensko

V Rakúsku vojaci pomáhali pri klasickej policajnej činnosti.

Neprehliadnite tiež

Český Tuzemák je rakovinotvorný, Česi sa však škodlivej látky nechcú vzdať

S rumovou arómou nemusí mať problém iba Česko, ale aj ďalšie štáty, kde sa výrobky zo spornej látky používajú.

Česi dlhujú v zahraničí vyše 4 bilióny korún, je to historické maximum

Zahraničný dlh Česka sa medziročne zvýšil o 1,161 bilióna korún.

Dotácia na zateplenie domu je vyššia, záujemcov o ňu pribudlo

Peňazí je viac, dokumentácie menej. Do tretieho kola vstúpili dotácie na zateplenie domov s novými pravidlami, získať možno až 8500 eur.

Érsek sa rozhodol, bratislavské letisko chce dať do prenájmu

Minister dopravy predložil koaličným partnerom návrh na 30-ročnú koncesiu Letiska Milana Rastislava Štefánika v Bratislave.