BRATISLAVA. Slovensko je prvou krajinou v strednej a východnej Európe, kde rakúska skupina Raiffeisen Bank International spúšťa Zuno Bank. Postupne však chce služby poskytovať aj inde. V roku 2011 chce expandovať do Česka a Poľska.
mBank sa nebojí
Konkurenčná mBank, ktorá patrí do skupiny nemeckej Commerzbank, sa nového súpera neobáva. „Počet klientov, ktorí využívajú internetové bankovníctvo, sa stále zvyšuje a na Slovensku je miesto pre viac ako dve internetové banky,“ povedal PR špecialista mBank Matej Kubinec.
Nová banka však ani veľmi nechce získavať klientov mBanky. „Náš cieľ je trochu odlišný. Myslím si, že väčší počet klientov získame od klasických bánk, čo hľadajú alternatívu k bežnej banke,“ hovorí Dana Kondrótová, riaditeľka Zuno Bank.
Analytik Symsite Research Vladimír Dohnal nepredpokladá, že by Zuno Bank získala na trhu väčšie podiely. „Za posledné roky vidíme, že tri najväčšie banky si držia svoj trhový podiel, a tak si myslím, že to bude veľmi podobné ako v prípade mBank. Veľký presun klientov nenastane,“ povedal.
Slovenská banková asociácia nové subjekty na trhu víta. „Každý môže byť prínosom pre klienta. Rozširujúca sa ponuka bankových služieb a zvyšujúca sa konkurencia je predpokladom pre rast kvality,“ povedal Marcel Laznia z asociácie.
Najprv bežné produkty
Zuno Bank chce na začiatku získať klientov vkladovými produktmi. „Základom je to, čo bežný človek potrebuje,“ povedala Kondrótová. Na začiatok bude Zuno ponúkať bežný účet, sporiaci a vkladový. Neskôr chce poskytovať aj úvery.
Cieľovou skupinou, ktorú chce osloviť, nie sú len mladí ľudia. „Chceme osloviť ľudí, ktorí sú zvyknutí pracovať na internete a nechcú stráviť dlhý čas v radoch v banke,“ hovorí Kondrótová.
Zuno Bank nesľubuje nulové poplatky. Aj keď za určitých podmienok to nie je vylúčené. „Sme cenovo porovnateľní. Nechceme byť však spájaní s tým, že Zuno je lacná,“ hovorí Kondrótová.
Zdroj: financnahitparada.sk