Výdavky na reklamu predkrízovú úroveň prekonajú v roku 2012

Globálne výdavky na reklamu by mali počas najbližších troch rokov stabilne rásť a svoj predkrízový vrchol z roku 2008 by mali prekročiť v roku 2012, kedy budú v objeme 495 mld. USD.

LONDÝN. Uviedla to mediálna agentúra ZenithOptimedia vo svojej prognóze, ktorú zverejnila v pondelok.

Výdavky na reklamu v tomto roku by podľa agentúry mali vzrásť o 4,9 %. Je to mierne vylepšenie predpovede v porovnaní s predchádzajúcou prognózou, v ktorej rátala s rastom na úrovni 4,8 %.

Na budúci rok ZenithOptimedia očakáva zvýšenie výdavkov na reklamu o 4,6 % a v ďalších dvoch rokoch predpovedá tempo ich rastu na úrovni 5,2 %. Výdavky by mali ťahať najmä nové trhové ekonomiky a elektronické médiá.

Do roku 2013 by podiel nových trhových ekonomík na celkových výdavkoch na reklamu mal byť na úrovni 35,9 %, čo má byť rast oproti tohtoročnému podielu na úrovni 31,5 %. Čína predbehne Nemecko a stane sa tretím najväčším trhom reklamy na svete po USA a Japonsku.

Agentúra predpokladá, že budú rásť výdavky na reklamu vo všetkých médiách okrem denníkov a časopisov, pretože im čitateľov uberá internet. Výdavky na reklamu v denníkoch a časopisoch podľa ZenithOptimedia do roku 2013 o 2 % klesnú.

Podiel televízie na celkových výdavkoch sa má do roku 2013 zväčšiť na 41,8 %, ale najrýchlejšie rastúcim segmentom bude internet. Výdavky na reklamu na internete sa podľa prognózy zväčšia o 48 %.

Najčítanejšie na SME Ekonomika


Inzercia - Tlačové správy


  1. Základné štandardy práce pre realitné kancelárie
  2. Čím všetkým som si prešla, aby som sa naučila po anglicky
  3. Zabudnite na nové a neekologické PC. Je tu Refurbished!
  4. Volkswagen Arteon je výkladná skriňa technológií
  5. Yeme chce byť výnimočný obchod aj vďaka výnimočným zamestnancom
  6. Lepšie bývať na vidieku, alebo v meste? Hľadali sme výhody
  7. Poznáte pôvod slovenských slov? Otestujte sa
  8. Hyundai H350 je dokonale spoľahlivým partnerom pre biznis
  9. Plavba po Karibiku na luxusnej lodi
  10. Študenti majú na získanie 30 € ešte 20 dní
  1. Nová veľvyslankyňa Turecka na návšteve EU v Bratislave
  2. Prijatie delegácie rektorov ekonomických univerzít z Indonézie
  3. Čím všetkým som si prešla, aby som sa naučila po anglicky
  4. Zabudnite na nové a neekologické PC. Je tu Refurbished!
  5. Základné štandardy práce pre realitné kancelárie
  6. Takmer polovicu porúch šikmých striech spôsobujú zlé doplnky
  7. Lepšie bývať na vidieku, alebo v meste? Hľadali sme výhody
  8. Yeme chce byť výnimočný obchod aj vďaka výnimočným zamestnancom
  9. Ukončil si 1.stupeň vysokoškolského štúdia a chceš pokračovať?
  10. Poznáte pôvod slovenských slov? Otestujte sa
  1. Poznáte pôvod slovenských slov? Otestujte sa 11 962
  2. Plavba po Karibiku na luxusnej lodi 8 541
  3. Lepšie bývať na vidieku, alebo v meste? Hľadali sme výhody 7 520
  4. Desať obľúbených miest v Chorvátsku 6 305
  5. Domácnosť, ktorá šetrí sama? Aj u nás je to už realitou 5 959
  6. Študenti majú na získanie 30 € ešte 20 dní 5 771
  7. Viete, čo kupujete? Ako rozoznať kvalitný chlieb od nekvalitného 5 446
  8. Hyundai H350 je dokonale spoľahlivým partnerom pre biznis 5 277
  9. Yeme chce byť výnimočný obchod aj vďaka výnimočným zamestnancom 3 535
  10. Volkswagen Arteon je výkladná skriňa technológií 3 061

Hlavné správy zo Sme.sk

EKONOMIKA

Zelenina z Lidla pohorela v amatérskom teste. Dá sa veriť meračom?

Internetom sa šíri video, v ktorom niekto meria dusičnany v zelenine a ovocí.

KULTÚRA

Dominik Dán o knižnom trhu: S mafiánskymi praktikami som sa nestretol

Dán má s podnikateľmi zlú skúsenosť.

KULTÚRA

Existoval len jeden James Bond, ktorý mohol hrať sám seba

Roger Moore stvárňoval agenta 007 najdlhšie.

Neprehliadnite tiež

Zelenina z Lidla pohorela v amatérskom teste. Dá sa veriť domácim meračom?

Internetom sa šíri video, v ktorom neznámy muž meria dusičnany v zelenine a ovocí.

Vláda chce rodinám zaplatiť sťahovanie sa za prácou

Niekoľkotisícový príspevok by mal ľudí motivovať, aby opustili svoje domovy a za prácou sa presťahovali tam, kde je.

Francúzsky miliardár dostal zelenú na prevzatie značky Christian Dior

LVMH je najväčším výrobcom luxusného tovaru na svete.

Vyhlásili tender na obnovu Gabčíkova

Celý projekt obnovy si vyžiada celkovo vyše 144 miliónov eur.