AKTUALIZOVANÉ 16:31

Slovenskí podnikatelia: cesty máme stavať my, nie zahraniční

Domácim zamestnávateľom prekáža, že prístup k zákazkám zo štátneho rozpočtu majú zahraničné firmy.

(Zdroj: ILUSTRAČNÉ SME- JÁN KROŠLÁK)

BRATISLAVA . Slovenským podnikateľom prekáža, že slovenské diaľnice a rýchlostne cesty prostredníctvom PPP projektov stavajú zahraničné spoločnosti.

"Zamestnávatelia sú pohoršení konaním rezortu dopravy pri plánovanej výstavbe diaľnic v rámci projektov PPP. Cieľom každej vlády musí byť podpora vlastnej ekonomiky, podpora a vytváranie podmienok pre tvorbu a udržanie pracovných miest ľudí, ktorí v danej krajine žijú. Žiaľ je nám ľúto, že slovenská vláda robí pravý opak v súvislosti s výstavbou diaľnic na Slovensku," uviedol Klub 500 v svojom stanovisku.

D1 stavajú Nemci

Poukázal pritom na fakt, že napríklad výstavbu diaľnice D1 medzi Hričovským Podhradím a Dubnou skalou budú v rámci tretieho balíka PPP realizovať nemecké a rakúske spoločnosti.

Zamestnávatelia pritom upozornili, že rezort hospodárstva zrušil projekt prvého balíka PPP na výstavbu diaľnice D1, na ktorom mali participovať najmä slovenské firmy.

"Dostaneme sa do stavu, keď rýchlostnú cestu R1 stavia francúzske konzorcium, diaľnicu D1 bude stavať rakúsko-nemecké konzorcium a Slovenská republika bude platiť nezamestnaným ľuďom podporu v nezamestnanosti a 30 rokov bude platiť splátky týmto spoločnostiam a prispievať tak na tvorbu hodnôt Nemecka, Rakúska a Francúzska," zdôraznili podnikatelia.

Členovia Klubu 500 vyzvali predsedníčku vlády, predsedov politických strán, členov vlády a poslancov NR SR, aby vytvorili podmienky na tvorbu a udržanie pracovných miest na Slovensku a nie v iných krajinách Európskej únie.

Nechcú byť len na platenie daní

"Dokedy budú domáci zamestnávatelia dobrí “len na platenie daní“ a možnosti na získanie zákaziek zo štátneho rozpočtu budú posúvané len zahraničným spoločnostiam? Máme bohaté skúsenosti s ochranárskym prístupom vlád pri tendroch vo Francúzsku, Nemecku a Rakúsku, kde si svoj trh chránia a kde v maximálnej možnej miere štátne zákazky realizujú domáce spoločnosť," zdôraznili podnikatelia.

Vláda by si mala podľa zamestnávateľov uvedomiť, že diaľnice sa stavajú v regiónoch s vysokou nezamestnanosťou.

"Je na škodu slovenskej ekonomiky, keď slovenskí občania sú na úradoch práce a stavby realizujú zahraniční pracovníci. Pričom len firma Doprastav z konzorcia Slovenské diaľnice má na základe zrušeného prvého balíka PPP projektu pripravených 1 100 výpovedí, z ktorých sa už 400 zrealizovalo," konštatoval Klub 500.

Figeľ je prekvapený

Ministra dopravy Jána Figeľa kritické stanovisko Klubu 500 k výstavbe diaľnic prekvapilo.

"Skôr mi napadá otázka, prečo sa neozýval, keď na Slovensku boli podpisované veľmi drahé projekty za predchádzajúcej vlády. Dodatok, ktorý donedávna bol platný a schválený Ficovou vládou, je drahší z hľadiska konkrétneho projektu o 27 %. Ani raz som nezachytil signál alebo protest zo strany Klubu 500," povedal počas piatkovej návštevy Vysokých Tatier Ján Figeľ.

Minister podľa vlastných slov neobhajuje záujmy jednotlivých firiem alebo lobistických skupín, "ale celej spoločnosti, Slovenskej republiky," dodal.

Najčítanejšie na SME Ekonomika


Inzercia - Tlačové správy


  1. Už ste niekedy jedli v garáži? Tá v Trenčíne stojí za to
  2. Staré Dobré Mexiko: Už vieme prečo východniari chvália Šariš
  3. Objavte netušené možnosti nových firemných kreditných kariet
  4. Najväčšie first moment zľavy končia vo februári
  5. Boj s podvodníkmi stáčajúcimi odometre stojí bazáre státisíce
  6. Bezpečné a prestížne bývanie v Bratislave s novým symbolom mesta
  7. Prečo majú Slováci stále radšej hypotéku ako prenájom?
  8. Jarné prázdniny pri mori?
  9. Klasickým gastrolístkom konkuruje už aj nová stravovacia karta
  10. Ceny bytov vo veľkých mestách prekonali historický rekord
  1. Už ste niekedy jedli v garáži? Tá v Trenčíne stojí za to
  2. Staré Dobré Mexiko: Už vieme prečo východniari chvália Šariš
  3. Dokázali by ste nakúpiť so zavretými očami?
  4. Objavte netušené možnosti nových firemných kreditných kariet
  5. Stanovisko Klubu pre Bratislavu k zákazu hazardu v Bratislave
  6. Najväčšie first moment zľavy končia vo februári
  7. Mesto Medzev v Charte európskych vidieckych obcí
  8. Valentínska nálada v Poluse pokračuje
  9. M.Borguľa vyzýva veľvyslanca USA k urýchlenému odstráneniu plota
  10. Ušetrite s hypotékou viac ako 1 200 eur
  1. Prečo majú Slováci stále radšej hypotéku ako prenájom? 17 589
  2. Boj s podvodníkmi stáčajúcimi odometre stojí bazáre státisíce 10 355
  3. Ceny bytov vo veľkých mestách prekonali historický rekord 6 986
  4. Klasickým gastrolístkom konkuruje už aj nová stravovacia karta 6 276
  5. Bezpečné a prestížne bývanie v Bratislave s novým symbolom mesta 5 665
  6. Najväčšie first moment zľavy končia vo februári 4 782
  7. Jarné prázdniny pri mori? 4 536
  8. Jeden z najkrajších interiérov má Meridiana v Prievidzi 4 067
  9. Staré Dobré Mexiko: Už vieme prečo východniari chvália Šariš 3 516
  10. Fakulta manažmentu prepája štúdium a prax cez ďalšie strediská 3 415

Hlavné správy zo Sme.sk

PLUS

Trpeli vojaci i rodičia. O šikane na vojenčine vedel aj Husák

Bitie opaskom, fackovanie, šliapanie na chrbát, ponižovanie. To bola realita Československej ľudovej armády.

ŠPORT

Drastický šport. Prečo Slovenky nezískali medailu

Velez-Zuzulová aj Vlhová jazdia výborne.

KOMENTÁRE

A zasa sa musíme báť plotov, čo v nás vyrastú

Na obrazovkách denne vídame tupírovaný preparát pseudospasiteľa.

PLUS

Varenie v stredoveku? Kaviár prasatám, miesto vody víno

Páv chrlil oheň a mäsové guľky vyzerali ako pomaranče.

Neprehliadnite tiež

Kraft Heinz neuspel s ponukou 143 miliárd dolárov za Unilever

Kraft Heinz ponúkol za akcie Unilever len 18-% prirážku.

Čína zastaví dodávky uhlia zo Severnej Kórey, podporí tak sankcie OSN

Čína už odmietla zásielku uhlia v hodnote asi milióna dolárov. Stalo sa tak po tom, ako KĽDR otestovala raketu stredného doletu.

Londýnske reštaurácie sa pozerajú do budúcnosti. S obavami

Majiteľom reštaurácii priťažil brexit.

Aké možnosti má človek, ktorý prišiel krátko pred dôchodkom o prácu

Skorý odchod do predčasnej penzie sa nemusí vyplatiť, treba si to vypočítať.


Už ste čítali?

Domov NajnovšieNajčítanejšieDesktop