AKTUALIZOVANÉ 16:31

Slovenskí podnikatelia: cesty máme stavať my, nie zahraniční

Domácim zamestnávateľom prekáža, že prístup k zákazkám zo štátneho rozpočtu majú zahraničné firmy.

(Zdroj: ILUSTRAČNÉ SME- JÁN KROŠLÁK)

BRATISLAVA . Slovenským podnikateľom prekáža, že slovenské diaľnice a rýchlostne cesty prostredníctvom PPP projektov stavajú zahraničné spoločnosti.

"Zamestnávatelia sú pohoršení konaním rezortu dopravy pri plánovanej výstavbe diaľnic v rámci projektov PPP. Cieľom každej vlády musí byť podpora vlastnej ekonomiky, podpora a vytváranie podmienok pre tvorbu a udržanie pracovných miest ľudí, ktorí v danej krajine žijú. Žiaľ je nám ľúto, že slovenská vláda robí pravý opak v súvislosti s výstavbou diaľnic na Slovensku," uviedol Klub 500 v svojom stanovisku.

D1 stavajú Nemci

Poukázal pritom na fakt, že napríklad výstavbu diaľnice D1 medzi Hričovským Podhradím a Dubnou skalou budú v rámci tretieho balíka PPP realizovať nemecké a rakúske spoločnosti.

Zamestnávatelia pritom upozornili, že rezort hospodárstva zrušil projekt prvého balíka PPP na výstavbu diaľnice D1, na ktorom mali participovať najmä slovenské firmy.

"Dostaneme sa do stavu, keď rýchlostnú cestu R1 stavia francúzske konzorcium, diaľnicu D1 bude stavať rakúsko-nemecké konzorcium a Slovenská republika bude platiť nezamestnaným ľuďom podporu v nezamestnanosti a 30 rokov bude platiť splátky týmto spoločnostiam a prispievať tak na tvorbu hodnôt Nemecka, Rakúska a Francúzska," zdôraznili podnikatelia.

Členovia Klubu 500 vyzvali predsedníčku vlády, predsedov politických strán, členov vlády a poslancov NR SR, aby vytvorili podmienky na tvorbu a udržanie pracovných miest na Slovensku a nie v iných krajinách Európskej únie.

Nechcú byť len na platenie daní

"Dokedy budú domáci zamestnávatelia dobrí “len na platenie daní“ a možnosti na získanie zákaziek zo štátneho rozpočtu budú posúvané len zahraničným spoločnostiam? Máme bohaté skúsenosti s ochranárskym prístupom vlád pri tendroch vo Francúzsku, Nemecku a Rakúsku, kde si svoj trh chránia a kde v maximálnej možnej miere štátne zákazky realizujú domáce spoločnosť," zdôraznili podnikatelia.

Vláda by si mala podľa zamestnávateľov uvedomiť, že diaľnice sa stavajú v regiónoch s vysokou nezamestnanosťou.

"Je na škodu slovenskej ekonomiky, keď slovenskí občania sú na úradoch práce a stavby realizujú zahraniční pracovníci. Pričom len firma Doprastav z konzorcia Slovenské diaľnice má na základe zrušeného prvého balíka PPP projektu pripravených 1 100 výpovedí, z ktorých sa už 400 zrealizovalo," konštatoval Klub 500.

Figeľ je prekvapený

Ministra dopravy Jána Figeľa kritické stanovisko Klubu 500 k výstavbe diaľnic prekvapilo.

"Skôr mi napadá otázka, prečo sa neozýval, keď na Slovensku boli podpisované veľmi drahé projekty za predchádzajúcej vlády. Dodatok, ktorý donedávna bol platný a schválený Ficovou vládou, je drahší z hľadiska konkrétneho projektu o 27 %. Ani raz som nezachytil signál alebo protest zo strany Klubu 500," povedal počas piatkovej návštevy Vysokých Tatier Ján Figeľ.

Minister podľa vlastných slov neobhajuje záujmy jednotlivých firiem alebo lobistických skupín, "ale celej spoločnosti, Slovenskej republiky," dodal.

Najčítanejšie na SME Ekonomika


Inzercia - Tlačové správy


  1. Kedy sa refinancovanie oplatí?
  2. Plug-in, hybrid alebo elektromobil? Poradíme, ako si vybrať ten
  3. Bývajte v budove, po ktorej sa prechádzal Schöne Náci
  4. Trenčania to chcú mať všade blízko. Kde kupujú byty?
  5. ENGIE Services odovzdala do prevádzky novú kotolňu v Košiciach
  6. Poistenci VšZP už nebudú platiť 17 centov v lekárňach za recepty
  7. Žilina Voce Magna 2017 – Medzinárodná súťaž zborového umenia
  8. Lokalita pod Kolibou výrazne mení svoju tvár
  9. Potraviny typické pre váš región nájdete už aj v Kauflande
  10. Exotické destinácie s priamym letom z Viedne
  1. Plug-in, hybrid alebo elektromobil? Poradíme, ako si vybrať ten
  2. Program obnovy chodníkov v Starom Meste schválený
  3. Stavebná fakulta STU získala certifikát EUR-ACE
  4. Stavebná fakulta STU získala certifikát EUR-ACE
  5. Príďte na Deň otvorených dverí v Novom Ružinove
  6. Študenti sa rozhodli zmeniť svoju školu
  7. Kedy sa refinancovanie oplatí?
  8. Bývajte v budove, po ktorej sa prechádzal Schöne Náci
  9. Samsung Galaxy Note8 umožňuje tvoriť veľké veci
  10. IMMOFINANZ spúšťa medzinárodnú reklamnú kampaň retailovej značky
  1. Poistenci VšZP už nebudú platiť 17 centov v lekárňach za recepty 9 007
  2. Exotické destinácie s priamym letom z Viedne 6 631
  3. Lokalita pod Kolibou výrazne mení svoju tvár 2 679
  4. Trenčania to chcú mať všade blízko. Kde kupujú byty? 2 292
  5. Zabudnite na nové a neekologické PC. Je tu Refurbished! 1 745
  6. Potraviny typické pre váš región nájdete už aj v Kauflande 1 653
  7. Päť mýtov, ktoré ste počuli. A možno aj uverili 1 404
  8. Bývajte v budove, po ktorej sa prechádzal Schöne Náci 913
  9. Kedy sa refinancovanie oplatí? 897
  10. Všetko, čo by ste mali vedieť o umelom oplodnení 829

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Návrat Ščurka z basy k hokeju: vražda, klamstvá aj podozrenie z korupcie

Pôvodne mu hrozilo až 20 rokov. Prečo dostal hokejista Ščurko za brutálnu vraždu rozhodcu Mareka Liptaja len mierny trest.

SVET

Účtenky frustrujú podnikateľov, no Babišovi lákajú voličov

Sociálni demokrati o registračných pokladniciach hovoria dve desaťročia. Tému aj tak pustili hnutiu ANO.

ŠPORT

Saganov debut na MS: žalúdočné problémy a hnev

Sagana čakajú ôsme majstrovstvá sveta.

Neprehliadnite tiež

Obchvat Bratislavy mešká. Érsek sa chce stretnúť s investorom

Približne 60 kilometrov ciest v okolí hlavného mesta stavia súkromník, meškanie môže byť nakoniec aj rok.

Mladé páry zaskočila správa o zrušení lacných hypoték, VÚB už núka riešenie

Od januára mladí ľudia nedostanú nižšiu splátku, zľavu si budú môcť vybaviť inak.

Protischránkový register má prvú obeť, vypovedali nájom bratislavskej stanice

ŽSR oznámili, že odstupujú od zmluvy s firmou Transprojekt.

Guvernér Wisconsinu odobril finančnú injekciu pre taiwanský Foxconn

Taiwanský výrobca elektroniky Foxconn Technology Group získa v hotovosti takmer tri miliardy dolárov.