Bratislavský župan Frešo: Smer obchvat nechce

Obchvat Bratislavy sa má napojiť na plánovanú rýchlocestu do Viedne. Podľa nášho ministerstva má byť do štyroch rokov, ale Rakúsko presné termíny nepozná.

Podľa bratislavského župana Pavla Freša je stavba nultého obchvatu Bratislavy ohrozená.(Zdroj: TASR)

Medzitým je obchvat predvolebnou témou.

BRATISLAVA. Plánovaný nultý obchvat Bratislavy je ohrozený, vyhlásil včera bratislavský župan Pavol Frešo (SDKÚ). Reagoval tak na vyhlásenia predsedu Smeru Roberta Fica. Ten totiž na straníckom sneme vyhlásil, že obchvat „nie je momentálne životnou prioritou Slovenska".

„Vnímam to ako politické zadanie," povedal Frešo. Podľa neho sa budú Ficovými slovami riadiť noví starostovia a primátori za Smer po celom Slovensku pod heslom: Dávať prednosť východným častiam D1 a opačne voči D4. Župan vyzval predstaviteľov Smeru, aby svojho straníckeho šéfa napomenuli.

Smer: chceme obchvat

„Robert Fico vo svojom prejave len zdôraznil dôležitosť diaľnice na východ, určite tým nemyslel, že obchvat nie je potrebný," zareagovala hovorkyňa Smeru Silvia Glendová. Predstavitelia Smeru na rozdiel od jeho predsedu však hovoria o obchvate ako o priorite.

„To bolo od predsedu nešťastné vyjadrenie, ktorým vôbec nemyslel, že by sa nultý obchvat nemal stavať," povedal Ján Zvonár, kandidát Smeru na starostu mestskej časti Rača aj s podporou iných strán.

O stoličku bratislavského primátora sa uchádza Milan Ftáčnik - ako nezávislý, ale s podporou Smeru. „Pán Ftáčnik o tom rokoval aj s pánom Frešom ako o životne dôležitých projektoch a tento cieľ je aj v jeho volebnom programe," povedal Ftáčnikov hovorca Ľubomír Andrassy.

Rakúšania sa napoja

Nultý obchvat Bratislavy sa podľa Freša javí ako priorita práve teraz, pretože Rakúsko sľúbilo, že na D4 napojí rýchlostnú cestu S8.

Podľa slovenského ministerstva dopravy sa má cesta postaviť v ďalších štyroch rokoch a spojí Bratislavu s Viedňou. Tovary by tak podľa Freša mohli tiecť priamo na naše hlavné trhy.

Rakúske ministerstvo zatiaľ presné termíny dokončenia S8 nepozná. „Závisí to od realizácie severnej časti cesty S1," napísali nám z rakúskeho ministerstva dopravy.

V roku 2014 by sa mal začať stavať obchvat Bratislavy. Dátum jeho dokončenia sa odhaduje po dvoch až troch rokoch. Rakúsko má cesta vyjsť zhruba na 600 miliónov eur. Exminister dopravy Ľubomír Vážny za Smer povedal, že Rakúsko neprišlo s myšlienkou rýchlocesty len teraz, ale ide o plány staršieho dáta.

Najčítanejšie na SME Ekonomika


Inzercia - Tlačové správy


  1. Najvyššie ocenenie štvrtýkrát pre Martinus
  2. Šokujúce: ako sa každý Slovák dokáže ľahko naučiť po anglicky
  3. Katarína (28): Z bývania na Nobelovej mám dobrý pocit
  4. Voda, kotol, vymknutie: Čo stoja najčastejšie domáce katastrofy?
  5. Žijú, lebo sa nevzdali. Príbehy ľudí bojujúcich za svoje zdravie
  6. Nový Volkswagen Arteon sa predstaví na bratislavskom autosalóne
  7. Last minute dovolenka sa dá kupiť výhodne už teraz
  8. Legendárna Štefánka opäť ožíva pod sieťou Pulitzer family
  9. Päť tipov, kam na predĺžený víkend v máji
  10. Inteligencia vo všetkom
  1. Podľa M. Borguľu je práca mestskej polície slabá a nedôsledná
  2. Znížená sadzba pri pôžičke v mBank už len štyri dni
  3. Odborníci poradia, komu sa oplatí využívať obnoviteľné zdroje
  4. Katarína (28): Z bývania na Nobelovej mám dobrý pocit
  5. Šokujúce: ako sa každý Slovák dokáže ľahko naučiť po anglicky
  6. Poslanci dnes dali jasne najavo, že plot na námestí nechcú
  7. HB Reavis so silnými výsledkami za rok 2016
  8. 3 šťavnaté spôsoby, ako povzbudiť výkon mozgu
  9. Najvyššie ocenenie štvrtýkrát pre Martinus
  10. Budúcnosť EÚ a inteligentných miest
  1. Last minute dovolenka sa dá kupiť výhodne už teraz 8 934
  2. Legendárna Štefánka opäť ožíva pod sieťou Pulitzer family 7 482
  3. Žijú, lebo sa nevzdali. Príbehy ľudí bojujúcich za svoje zdravie 7 039
  4. Päť tipov, kam na predĺžený víkend v máji 6 241
  5. Nový Volkswagen Arteon sa predstaví na bratislavskom autosalóne 5 201
  6. 5 krokov k vlastnému bývaniu 5 180
  7. Voda, kotol, vymknutie: Čo stoja najčastejšie domáce katastrofy? 4 243
  8. Nové auto alebo radšej jazdenka? 9 rád pre správne rozhodnutie 3 728
  9. Šokujúce: ako sa každý Slovák dokáže ľahko naučiť po anglicky 3 469
  10. Volvo V90 Cross Country je pripravené na každé dobrodružstvo 2 501

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Fica to ťahá k diktátorským režimom, teraz utužuje vzťahy s Bieloruskom

Bielorusko neakceptujem, videl som tam kolosálny volebný podvod, hovorí poslanec Peter Osuský. Verejne protestoval aj proti čínskemu prezidentovi.

KOMENTÁRE

RTVS nie je vaša televízia (píše Michal Havran)

Krajinu neurobíte prosperujúcejšou tak, že budete určovať, kto a kde s vami môže diskutovať.

KOMENTÁRE

Čistými rukami proti stúpencom čistej rasy

Akákoľvek akcia proti extrémizmu vyznie dôveryhodne, keď ju vykonávajú inštitúcie zastupujúce spravodlivý štát.

DOMOV

Polícia obvinila poslanca ĽSNS, opozícia ju kritizuje

Stanislava Mizíka polícia odviedla počas rokovania v parlamente.

Neprehliadnite tiež

Štátni plynári majú nového riaditeľa, stal sa ním bývalý šéf tajných

Generálnym riaditeľom Slovenského plynárenského priemyslu ostáva Štefan Šabík.

Pozrite sa, ako Kažimír ustupuje od svojich sľubov

Vláda len pred pár mesiacmi sľubovala, že bude menej míňať, aby sme žili v hojnosti. Od prebytkového rozpočtu už ustúpila

Alza, Strabag či Poštová banka priznali, prečo do inzerátov nepíšu platy

Ako by ste sa cítili, ak by váš sused vedel, koľko zarábate? Aj takto argumentujú firmy, prečo do inzerátov nedávajú platy.

Médiá: Deutsche Telekom zvažuje predaj divízie T-Mobile v Poľsku

Nemecký podnik zároveň poskytol vedeniu divízie T-Mobile Poľska niekoľko mesiacov na zlepšenie hospodárskych výsledkov.


Už ste čítali?

Domov NajnovšieNajčítanejšieDesktop