Záujem o obchodovanie cez mobilné technológie stúpa

Systém internetového obchodovania prostredníctvom mobilnej technológie (mobile commerce) si napriek obavám zákazníkov o bezpečnosť získava čoraz väčšiu popularitu.

BRATISLAVA.

Ako vyplýva z prieskumu spoločnosti KPMG, v porovnaní s obdobím spred 18 mesiacov celosvetový podiel respondentov, ktorí používali svoj mobilný prístroj na bankové transakcie, sa takmer zdvojnásobil, pričom stúpol z 19 na 46 %.

Podiel respondentov, ktorí ho využívali na nákup tovarov a služieb, sa zvýšil z 10 na 28 %. Lídrami tohto prudkého nárastu sú najrýchlejšie sa rozvíjajúce ekonomiky sveta. V Číne 77 % respondentov používa svoje mobily na bankovníctvo a 44 % na maloobchodné transakcie, pričom v Indii 38 % respondentov používa mobilné telefóny na nákupy a 43 % na finančný biznis.

Napriek rastúcej informovanosti o mobile commerce sa zákazníci stále obávajú, že vystavujú riziku svoje súkromie. Viac ako 90 % respondentov v Južnej Kórei, Francúzsku, Južnej Afrike, na Slovensku, v Rumunsku, Brazílii a Rusku, ako aj v Indii a Číne, uviedlo, že sa obávajú o súkromie a bezpečnosť na internete, pričom v mnohých prípadoch sú ich obavy väčšie ako pred 18 mesiacmi.

Respondenti v Českej republike a Holandsku sú v tejto otázke najpokojnejší, ale aj tu viac ako sedem z 10 respondentov uviedlo, že je to dôvod na obavy.

Správa KPMG pokrýva 22 krajín vrátane Slovenska a vychádza zo skúmania každodenného používania mobilnej a počítačovej technológie u viac ako 5 600 ľudí. V celosvetovom prieskume 43 % respondentov uviedlo, že sú teraz ochotní platiť za prístup k často používanému online obsahu.

V krajinách Ázie a Tichomoria toto číslo vzrástlo na 59 %, pričom Čína a India sú jasní globálni lídri so 63 resp. 65 percentami. Najmenej ochotní platiť sú zákazníci v Holandsku, len 6 %, za ktorým nasleduje Írsko s 12 % a Kanada s 15 %.

Najobľúbenejším druhom obsahu, za ktorý by ľudia platili, je video, ktoré zvolilo 56 % respondentov, a hudba, za ktorú by bolo ochotných platiť 53 % ľudí. Platená hudba je osobitne obľúbená medzi mladými ľuďmi, pričom 61 % ľudí vo veku 16-24 rokov hovorí, že by boli ochotní platiť.

Prieskum tiež naznačuje, že zákazníci sú ochotnejší akceptovať reklamu, aj keď tu existuje jasný rozdiel medzi reklamou v počítači a na mobilnom zariadení. Pre 56 % sú v poriadku reklamy v ich počítačoch, ale len 42 % by ich akceptovalo vo svojich mobilných zariadeniach.

Väčšina by tiež radšej videla reklamy prispôsobené ich konkrétnym záujmom a aktivitám, pričom takmer šiesti respondenti z desiatich uviedli, že by boli ochotní povoliť sledovanie ich používania internetu a informácií o ich osobnom profile, ak by to viedlo k nižším nákladom.

Najčítanejšie na SME Ekonomika


Inzercia - Tlačové správy


  1. Profesionálne sa predaj nehnuteľností dá robiť jedine exkluzívne
  2. Zažite zmenu s najpredávanejším SUV Hyundai Tucson
  3. Mimoriadna kvalita unikátnych Kia SUV modelov
  4. Výnimočný obchod robia výnimoční zamestnanci
  5. Táto dvojica stojí za zrodom slovenského internetu. Ako začínal?
  6. 14 tipov na exotickú dovolenku, ktorú si môžete dovoliť (aj vy)
  7. Štatutári, máte už prístup k elektronickej schránke?
  8. Zabudnite na nové a neekologické PC. Je tu Refurbished!
  9. Volkswagen Arteon je výkladná skriňa technológií
  10. Yeme chce byť výnimočný obchod aj vďaka výnimočným zamestnancom
  1. Obyvatelia si zabezpečujú domácnosti bezpečnostnými dverami
  2. Slováci sa hojne stávajú majiteľmi nehnuteľností v cudzine
  3. Prečo mamy lákali deti na mobil, kľúče či diaľkové ovládanie?
  4. Zažite zmenu s najpredávanejším SUV Hyundai Tucson
  5. Neviete si rady s vaším ročným vyúčtovaním? Pomôže vám FiiFree
  6. Nadácia Orange ocenila Detský čin roka
  7. Výnimočný obchod robia výnimoční zamestnanci
  8. Mimoriadna kvalita unikátnych Kia SUV modelov
  9. Táto dvojica stojí za zrodom slovenského internetu. Ako začínal?
  10. Aj vy môžete mať pekný trávnik, poradí vám expert
  1. Táto dvojica stojí za zrodom slovenského internetu. Ako začínal? 17 848
  2. 14 tipov na exotickú dovolenku, ktorú si môžete dovoliť (aj vy) 16 369
  3. Poznáte pôvod slovenských slov? Otestujte sa 7 743
  4. Volkswagen Arteon je výkladná skriňa technológií 7 080
  5. Lepšie bývať na vidieku, alebo v meste? Hľadali sme výhody 6 708
  6. Zabudnite na nové a neekologické PC. Je tu Refurbished! 6 441
  7. Čím všetkým som si prešla, aby som sa naučila po anglicky 5 576
  8. Yeme chce byť výnimočný obchod aj vďaka výnimočným zamestnancom 4 966
  9. Štatutári, máte už prístup k elektronickej schránke? 3 916
  10. Mimoriadna kvalita unikátnych Kia SUV modelov 3 136

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Kaliňák lákal na byty za symbolické ceny

Asi tretinovú zľavu na byt dostal aj bývalý policajný viceprezident. Jeho nástupca platí v hlavnom meste nájomné 30 eur mesačne.

DOMOV

Flašík chce RTVS premeniť na akciovku (Minúta po minúte)

O post šéfa RTVS zabojuje deväť kandidátov.

ŠPORT

Dlhé roky patril k najlepším. Viac vraj dokáže len Messi

Francesco Totti uzavrel svoj rímsky futbalový príbeh.

Neprehliadnite tiež

Érsek zrušil Počiatkov projekt za desiatky miliónov eur

Projekt nebol financovateľný z eurofondov.

Káva v jednorazovom pohári môže byť v Mníchove minulosťou

Mníchov trápia jednorazové poháre, chystá obmedzenia.

Indikátor ekonomického sentimentu klesol

Na vývoj indikátora nepriaznivo vplývalo zníženie dôvery v službách či v stavebníctve.

Tržby aj zisk Ryanairu vlani vzrástli

Výsledky aerolínií pritom ovplyvnili teroristické útoky aj referendum o brexite.