AKTUALIZOVANÉ 18:45

Prieskum: Tretina ľudí odmieta napodobeniny značkových výrobkov

Fenomén napodobenín značkových výrobkov sa udomácnil už aj u nás.

Agentúrnu správu sme o 18:45 nahradili autorským článkom.

BRATISLAVA. Napodobeniny značkových výrobkov jednoznačne odmieta necelá tretina obyvateľov Slovenska. Väčšine Slovákov by naopak skôr neprekážalo, ak by mali imitáciu značkových výrobkov, keby o tom okolie nevedelo. Vyplýva to z on­line prieskumu, ktorý urobila agentúra GfK Slovakia na vzorke 765 respondentov.

Až štyri pätiny ľudí v prieskume priznali, že majú známych, ktorí vlastnia imitáciu. Najčastejšie nosia napodobeniny značkových tričiek, pulóvrov, športového oblečenia či obuvi, kabeliek a džínsov. Menej frekventované sú napodobeniny značkových oblekov či kostýmov.

Hoci ľudia kvalitu napodobenín považujú za priemernú či až nízku, cena často zaváži pred pocitom z vlastníctva originálu.

„Fenomén nákupu napodobenín sa na Slovensku udomácnil a ide naprieč všetkými sociálno­demografickými skupinami,“ tvrdí Martin Mravec z GfK Slovakia. Dodal, že podľa odhadov medzinárodných organizácií tvoria imitácie asi päť percent svetového obchodu a falošné produkty sa objavujú pri stále širšom sortimente výrobkov.

GfK TS Napodobeniny Znackovych Vyrobkov

Najčítanejšie na SME Ekonomika


Inzercia - Tlačové správy


  1. Nenaleťte pochybným predajcom jazdeniek
  2. K-Classic – značka, ktorá pomáha!
  3. Recept na príjemné ráno od „majstra rozkoší“ Daniela Nekonečného
  4. Odteraz pri volaniach už nemusíte rátať minúty
  5. Ako pracujú horskí záchranári? Tieto veci by ste nemali podceniť
  6. Návod, ako získať maximum pri nákupoch s kreditkou
  7. Mexická Oaxaca: Vonia čokoládou a jedinečnými pyramídami
  8. Dobrý internet v meste i na vidieku. Dostupný je takmer všade
  9. Na tieto veci sa oplatí myslieť pred odchodom na dovolenku
  10. Volkswagen Golf: Odpoveď na takmer všetky otázky
  1. Recept na príjemné ráno od „majstra rozkoší“ Daniela Nekonečného
  2. K-Classic – značka, ktorá pomáha!
  3. Pred 25 rokmi musela byť jazdenka zo západu
  4. Odteraz pri volaniach už nemusíte rátať minúty
  5. Nenaleťte pochybným predajcom jazdeniek
  6. Cíťte sa v priestore príjemne
  7. Ktorý odšťavovač má najvyššiu výťažnosť?
  8. Ako pracujú horskí záchranári? Tieto veci by ste nemali podceniť
  9. Ako si vybrať wc a umývadlo?
  10. Poslanec M. Borguľa bojuje proti netransparentnému tendru
  1. Odteraz pri volaniach už nemusíte rátať minúty 9 206
  2. Dobrý internet v meste i na vidieku. Dostupný je takmer všade 4 598
  3. Volkswagen Golf: Odpoveď na takmer všetky otázky 4 534
  4. Ako pracujú horskí záchranári? Tieto veci by ste nemali podceniť 4 154
  5. Mexická Oaxaca: Vonia čokoládou a jedinečnými pyramídami 3 763
  6. Návod, ako získať maximum pri nákupoch s kreditkou 3 494
  7. Na tieto veci sa oplatí myslieť pred odchodom na dovolenku 2 931
  8. Vietnam: Krajina, ktorá rozmazná jedlom a uchváti históriou 2 924
  9. I cez prázdniny testujte elektrobicykle 1 978
  10. Máte už vybranú dovolenku na júl? 774

Téma: Prieskumy volebných preferencií


Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Slovensko ako Švajčiarsko, hotová diaľnica. Politici sľubujú, voliči im veria čoraz menej

Denník SME pred troma mesiacmi spustil projekt Sluby.sme.sk, kde odhaľuje nesplnené sľuby politikov.

KOMENTÁRE

Politici sú tiež len zamestnanci

Sľuby politikov nemôžu mať hodnotu nevkusných predvolebných nálepiek

KOMENTÁRE

Diabol, z ktorého sa zrodil boršč

Nebezpečná invázna rastlina zaplavila Rusko. Skúsenosti s ňou má aj Slovensko.

DOMOV

Plavčan na tlačovej konferencii nehovoril pravdu

Minister povedal, že kritériá boli známe v 2015. Schválené boli o rok neskôr.

Neprehliadnite tiež

Vo Volkswagene začínajú opäť vyjednávať, teraz u špeditérov

Moderné odbory idú vyjednávať vyššie platy aj pre pracovníkov administratívy a špeditérov.

Šéf Applu vraj sľúbil Trumpovi, že postaví v USA tri veľké továrne

Výstavba troch výrobných závodov by bola pre Apple nevídaným rozhodnutím. Firma teraz vlastní len jednu továreň.

Lacnejšie dovolenky a letenky. Česi si užívajú silnú korunu

Lacnejšie sú pre Čechov predovšetkým zájazdy od zahraničných cestovných kancelárií.

Kečup z českého Lidla obsahoval o polovicu menej paradajok, než mal

S privátnou značkou kečupu mal minulý týždeň problém aj Kaufland.