Rodina Veselých už nedostane úver ani od Sporiteľne ani od Požičovne

Dcérska firma VÚB banky prebrala reklamný koncept Slovenskej sporiteľne. Sťahuje ho z vysielania.

(Zdroj: SME- GABRIEL KUCHTA)

BRATISLAVA. Rodinka Veselých, ktorá sa za osem rokov vysielania stala tvárou Slovenskej sporiteľne, prijala koncom októbra nové meno. Šoty s manželmi Veselšími, ktorých hrajú opäť Jana Hubinská a Pavol Topoľský, prebrala Slovenská požičovňa. Tá však nemá nič spoločné so sporiteľňou, ktorá je najväčšou slovenskou bankou.

Diváci však rozdiel nevnímali a mohli si myslieť, že ide o ďalší produkt banky. „Do našich pobočiek sa v súvislosti s kampaňou prišli informovať niekoľkí klienti," povedal hovorca sporiteľne Štefan Frimmer.

Kým sporiteľňa je bankou, Slovenská požičovňa je produktom nebankovky Consumer Finance Holding, tá je pritom 100-percentnou dcérou VÚB banky. Okrem požičovne poskytuje služby aj pod značkami Triangel či Quatro.

Kampaň rieši reklamná rada

Slovenská požičovňa
  • popisuje produkt nebankovej firmy
    Consumer Finance Holding (CFH),
  • tá je 100-percentnou dcérskou firmou VÚB banky,
  • CFH poskytuje úvery aj pod značkami Triangel a Quatro,
  • objem poskytnutých úverov CFH sa vlani medziročne znížil o 25 miliónov, na 182 miliónov eur.

Podľa portálu Mediálne.sk môže byť o reklamu aj súdny spor. Frimmer však možný súd nekomentoval. „Upozornili sme na vážny etický a právny problém kampane," dodal. K sporu sa nevyjadrila VÚB banka, rovnako ani nebankovka.

Podnet na šoty však už dostala Rada pre reklamu. „Kontaktovali sme zadávateľa so žiadosťou o stanovisko a v súčasnosti čakáme na jeho vyjadrenie. Sťažnosť prerokujú členovia arbitrážnej komisie na jej najbližšom zasadnutí," povedala šéfka rady Eva Rajčáková.

Ak by komisia uznala porušenie etiky, nebankovka by musela reklamu upraviť alebo úplne stiahnuť. Z televízie ju už stiahla včera poobede.

Nie je však jasné, či sa vytratí úplne. Nebankovka má totiž stále objednané predvianočné inzeráty v novinách. Ich stornovanie zatiaľ neoznámila. „Rešpektujeme rozhodnutie zastaviť kampaň," povedal Frimmer.

Herci v tom, že sú teraz tvárou inej spoločnosti, problém nevidia. Pavol Topoľský vraví, že k Slovenskej sporiteľni ho už nič neviaže. „Len počas trvania starej zmluvy sme mali zakázané pracovať pre konkurenciu," povedal.

Slovenská sporiteľňa reklamu so známymi hercami stopla v septembri, Slovenská požičovňa ju uviedla už o mesiac na to.

Cieľ reklamy je nejasný

Podľa marketingového experta Mariána Timorackého je táto kampaň kontraproduktívna. „Spotrebiteľom splynie a myslia si, že ide o produkt Slovenskej sporiteľne."

To však vylučuje, že by sa nebankovka mohla zviesť na úspechu reklamy Slovenskej sporiteľne. Consumer Finance Holding vlani utrpela dvanásťpercentný pokles objemu poskytnutých úverov.

Firma chcela možno touto reklamou získať vyššiu vážnosť. „Vo všeobecnosti u nás nemajú nebankovky dobrú povesť," povedala Helena Mezenská zo spotrebiteľského združenia Ombudspot.

„Úvery od týchto firiem sú síce prístupnejšie, ale za cenu toho, že tieto subjekty siahajú pri omeškaní platby veľmi rýchlo po nehnuteľnostiach a majetku," upozornila Mezenská.

Rozdiel je aj v kontrole nebankoviek. Kým banky podliehajú dohľadu centrálnej banky, nebankovky kontroluje Slovenská obchodná inšpekcia.

Timoracký: Toto je dosť silná káva

Choré a kontraproduktívne je prevzatie reklamného konceptu Slovenskej sporiteľne nebankovou firmou. Tvrdí to marketingový a reklamný expert MARIÁN TIMORACKÝ.

Ako sa pozeráte na prevzatie kampane Slovenskej sporiteľne inou firmou?

„Je to dosť silná káva. Reklamný koncept nie je niečo, čo môže niekto nájsť pohodené na ulici a len tak si to zobrať. Je divné, že konkurenčná firma prevezme niečí koncept a rozvíja ho.“

Môže to u ľudí vyvolávať zámenu produktov?

„Rozhodne áno. Ide tu ešte aj o zhodu názvov. Okrem toho, obe reklamy hovoria o finančných službách. Niekedy sú zákazníci povrchní a nerozlišujú: toto nie je banka, toto je banka. Niektorých to môže uviesť do omylu, že ide o reklamu na Slovenskú sporiteľňu. V konečnom dôsledku to môže spôsobiť, že ľudia budú chodiť do pobočky banky.“

Sporiteľňa už potvrdila, že sa to deje.

„To je choré. Je to úplne kontraproduktívne .“

Mohla byť zámerom tejto reklamy akási mediálna provokácia?

„Pochybujem o tom, že by jedna nebanková inštitúcia mohla provokovať najväčšiu banku na slovenskom trhu. A ešte k tomu týmto spôsobom. Slovenská požičovňa určite chce, aby ľudia chodili namiesto do sporiteľne k nim, ale namiesto toho dosiahnu presný opak.“

Ide o nezvládnutú kampaň?

„Nieže nezvládnutú. Je úplne pomýlené takto robiť kampaň. Ukradnúť alebo prevziať niečí starší koncept a začať ho rozvíjať. Slovenská sporiteľňa viedla túto kampaň dlhý čas a mala nejaký dôvod, prečo ju stopla."

Používala ju osem rokov.

„Také dlhé obdobie zanechá v ľuďoch stopu. Slovenská požičovňa týmto spôsobom zadarmo robí reklamu Slovenskej sporiteľni. To sa v reklamnej brandži nerobí.“

Adam Valček

Najčítanejšie na SME Ekonomika


Inzercia - Tlačové správy


  1. Mimoriadna kvalita unikátnych Kia SUV modelov
  2. Výnimočný obchod robia výnimoční zamestnanci
  3. Táto dvojica stojí za zrodom slovenského internetu. Ako začínal?
  4. 14 tipov na exotickú dovolenku, ktorú si môžete dovoliť (aj vy)
  5. Štatutári, máte už prístup k elektronickej schránke?
  6. Zabudnite na nové a neekologické PC. Je tu Refurbished!
  7. Volkswagen Arteon je výkladná skriňa technológií
  8. Yeme chce byť výnimočný obchod aj vďaka výnimočným zamestnancom
  9. Lepšie bývať na vidieku, alebo v meste? Hľadali sme výhody
  10. Poznáte pôvod slovenských slov? Otestujte sa
  1. Nadácia Orange ocenila Detský čin roka
  2. Výnimočný obchod robia výnimoční zamestnanci
  3. Mimoriadna kvalita unikátnych Kia SUV modelov
  4. Táto dvojica stojí za zrodom slovenského internetu. Ako začínal?
  5. Aj vy môžete mať pekný trávnik, poradí vám expert
  6. Výrobky, ktoré chutia a voňajú ako z domácej zabíjačky
  7. 14 tipov na exotickú dovolenku, ktorú si môžete dovoliť (aj vy)
  8. Profesionálne sa predaj nehnuteľností dá robiť jedine exkluzívne
  9. HÝBSA Slovensko odštartovalo turné po Slovensku. Buďte pri tom!
  10. Každý štvrtý 70-tnik na Slovensku má cukrovku, pribúdajú mladší
  1. Poznáte pôvod slovenských slov? Otestujte sa 17 323
  2. Táto dvojica stojí za zrodom slovenského internetu. Ako začínal? 16 088
  3. 14 tipov na exotickú dovolenku, ktorú si môžete dovoliť (aj vy) 15 083
  4. Lepšie bývať na vidieku, alebo v meste? Hľadali sme výhody 12 144
  5. Volkswagen Arteon je výkladná skriňa technológií 8 024
  6. Yeme chce byť výnimočný obchod aj vďaka výnimočným zamestnancom 6 965
  7. Čím všetkým som si prešla, aby som sa naučila po anglicky 6 418
  8. Zabudnite na nové a neekologické PC. Je tu Refurbished! 6 136
  9. Štatutári, máte už prístup k elektronickej schránke? 3 404
  10. Hyundai H350 je dokonale spoľahlivým partnerom pre biznis 3 185

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Amnestie, Roháč a Sýkora. Čo má vplyv na prípad vraždy Remiáša

Na rozhodnutie o Mečiarových amnestiách má Ústavný súd posledné dni. Nájomný vrah Roháč dostal doživotie. Pri vražde Sýkoru sa spomína SIS.

DOMOV

Koalícia sa chce náhle zbaviť šéfa Ústavu pamäti národa

Ak by zmena zákona prešla, nové pravidlá začnú platiť od 15. októbra 2017.

KULTÚRA

Podivné príbehy a Instagram 19. storočia. Aký bol seriál 1890?

Historická detektívka sa pokúsila priniesť na obrazovky niečo iné.

Neprehliadnite tiež

Bývalý partner J&T sa cez Swan blíži aj k verejným IT zákazkám

Swan sa spojí s operátorom Benestra, investičná skupina Martina Fedora bude mať v novom podniku polovičný podiel.

Doprava a logistika

Firmy chcú uľahčiť kamionistom prejazd Európou, tlačia na spoločné mýto

Európska komisia pripravuje reformu. Predstaviť ju chce v najbližších dňoch

Známe e-shopy kopírujú nové trendy rýchlejšie než Zara

Kým sa oblečenie inšpirované najnovšími trendmi dostane do on-line obchodov, trvá to len pár týždňov.

Plat bez práce môže fungovať v niektorých štátoch, na Slovensku nie

Obhajcovia základného príjmu tvrdia, že pomôže zlepšiť životnú úroveň chudobných a štátu sa vďaka nemu znížia výdavky.