Rodina Veselých už nedostane úver ani od Sporiteľne ani od Požičovne

Dcérska firma VÚB banky prebrala reklamný koncept Slovenskej sporiteľne. Sťahuje ho z vysielania.

(Zdroj: SME- GABRIEL KUCHTA)

BRATISLAVA. Rodinka Veselých, ktorá sa za osem rokov vysielania stala tvárou Slovenskej sporiteľne, prijala koncom októbra nové meno. Šoty s manželmi Veselšími, ktorých hrajú opäť Jana Hubinská a Pavol Topoľský, prebrala Slovenská požičovňa. Tá však nemá nič spoločné so sporiteľňou, ktorá je najväčšou slovenskou bankou.

Diváci však rozdiel nevnímali a mohli si myslieť, že ide o ďalší produkt banky. „Do našich pobočiek sa v súvislosti s kampaňou prišli informovať niekoľkí klienti," povedal hovorca sporiteľne Štefan Frimmer.

Kým sporiteľňa je bankou, Slovenská požičovňa je produktom nebankovky Consumer Finance Holding, tá je pritom 100-percentnou dcérou VÚB banky. Okrem požičovne poskytuje služby aj pod značkami Triangel či Quatro.

Kampaň rieši reklamná rada

Slovenská požičovňa
  • popisuje produkt nebankovej firmy
    Consumer Finance Holding (CFH),
  • tá je 100-percentnou dcérskou firmou VÚB banky,
  • CFH poskytuje úvery aj pod značkami Triangel a Quatro,
  • objem poskytnutých úverov CFH sa vlani medziročne znížil o 25 miliónov, na 182 miliónov eur.

Podľa portálu Mediálne.sk môže byť o reklamu aj súdny spor. Frimmer však možný súd nekomentoval. „Upozornili sme na vážny etický a právny problém kampane," dodal. K sporu sa nevyjadrila VÚB banka, rovnako ani nebankovka.

Podnet na šoty však už dostala Rada pre reklamu. „Kontaktovali sme zadávateľa so žiadosťou o stanovisko a v súčasnosti čakáme na jeho vyjadrenie. Sťažnosť prerokujú členovia arbitrážnej komisie na jej najbližšom zasadnutí," povedala šéfka rady Eva Rajčáková.

Ak by komisia uznala porušenie etiky, nebankovka by musela reklamu upraviť alebo úplne stiahnuť. Z televízie ju už stiahla včera poobede.

Nie je však jasné, či sa vytratí úplne. Nebankovka má totiž stále objednané predvianočné inzeráty v novinách. Ich stornovanie zatiaľ neoznámila. „Rešpektujeme rozhodnutie zastaviť kampaň," povedal Frimmer.

Herci v tom, že sú teraz tvárou inej spoločnosti, problém nevidia. Pavol Topoľský vraví, že k Slovenskej sporiteľni ho už nič neviaže. „Len počas trvania starej zmluvy sme mali zakázané pracovať pre konkurenciu," povedal.

Slovenská sporiteľňa reklamu so známymi hercami stopla v septembri, Slovenská požičovňa ju uviedla už o mesiac na to.

Cieľ reklamy je nejasný

Podľa marketingového experta Mariána Timorackého je táto kampaň kontraproduktívna. „Spotrebiteľom splynie a myslia si, že ide o produkt Slovenskej sporiteľne."

To však vylučuje, že by sa nebankovka mohla zviesť na úspechu reklamy Slovenskej sporiteľne. Consumer Finance Holding vlani utrpela dvanásťpercentný pokles objemu poskytnutých úverov.

Firma chcela možno touto reklamou získať vyššiu vážnosť. „Vo všeobecnosti u nás nemajú nebankovky dobrú povesť," povedala Helena Mezenská zo spotrebiteľského združenia Ombudspot.

„Úvery od týchto firiem sú síce prístupnejšie, ale za cenu toho, že tieto subjekty siahajú pri omeškaní platby veľmi rýchlo po nehnuteľnostiach a majetku," upozornila Mezenská.

Rozdiel je aj v kontrole nebankoviek. Kým banky podliehajú dohľadu centrálnej banky, nebankovky kontroluje Slovenská obchodná inšpekcia.

Timoracký: Toto je dosť silná káva

Choré a kontraproduktívne je prevzatie reklamného konceptu Slovenskej sporiteľne nebankovou firmou. Tvrdí to marketingový a reklamný expert MARIÁN TIMORACKÝ.

Ako sa pozeráte na prevzatie kampane Slovenskej sporiteľne inou firmou?

„Je to dosť silná káva. Reklamný koncept nie je niečo, čo môže niekto nájsť pohodené na ulici a len tak si to zobrať. Je divné, že konkurenčná firma prevezme niečí koncept a rozvíja ho.“

Môže to u ľudí vyvolávať zámenu produktov?

„Rozhodne áno. Ide tu ešte aj o zhodu názvov. Okrem toho, obe reklamy hovoria o finančných službách. Niekedy sú zákazníci povrchní a nerozlišujú: toto nie je banka, toto je banka. Niektorých to môže uviesť do omylu, že ide o reklamu na Slovenskú sporiteľňu. V konečnom dôsledku to môže spôsobiť, že ľudia budú chodiť do pobočky banky.“

Sporiteľňa už potvrdila, že sa to deje.

„To je choré. Je to úplne kontraproduktívne .“

Mohla byť zámerom tejto reklamy akási mediálna provokácia?

„Pochybujem o tom, že by jedna nebanková inštitúcia mohla provokovať najväčšiu banku na slovenskom trhu. A ešte k tomu týmto spôsobom. Slovenská požičovňa určite chce, aby ľudia chodili namiesto do sporiteľne k nim, ale namiesto toho dosiahnu presný opak.“

Ide o nezvládnutú kampaň?

„Nieže nezvládnutú. Je úplne pomýlené takto robiť kampaň. Ukradnúť alebo prevziať niečí starší koncept a začať ho rozvíjať. Slovenská sporiteľňa viedla túto kampaň dlhý čas a mala nejaký dôvod, prečo ju stopla."

Používala ju osem rokov.

„Také dlhé obdobie zanechá v ľuďoch stopu. Slovenská požičovňa týmto spôsobom zadarmo robí reklamu Slovenskej sporiteľni. To sa v reklamnej brandži nerobí.“

Adam Valček

Najčítanejšie na SME Ekonomika


Inzercia - Tlačové správy


  1. Kedy sa refinancovanie oplatí?
  2. Rastie nám pokrivená generácia?
  3. Intímna hygiena – celoročná záležitosť
  4. Zanzibar je plný lákadiel na dokonalú exotickú dovolenku
  5. Pivovar Šariš podporí cestovný ruch v Prešovskom kraji
  6. Novinka v realitnom biznise! Zatiaľ dostupné len v Grand Koliba
  7. 3 mýty, ktorým ste možno uverili. Ale ako je to naozaj?
  8. FemFest 2017 ponúkne beh na opätkoch i koncert známej speváčky
  9. Plug-in, hybrid alebo elektromobil? Poradíme, ako správne vybrať
  10. Bývajte v budove, po ktorej sa prechádzal Schöne Náci
  1. Detské zúbky sú veda
  2. Štartujú jesenné módne dni v Poluse
  3. Zanzibar je plný lákadiel na dokonalú exotickú dovolenku
  4. Rastie nám pokrivená generácia?
  5. Intímna hygiena – celoročná záležitosť
  6. Pivovar Šariš podporí cestovný ruch v Prešovskom kraji
  7. AAA AUTO za päť rokov predalo 320 tisíc vozidiel
  8. Novinka v realitnom biznise! Zatiaľ dostupné len v Grand Koliba
  9. 3 mýty, ktorým ste možno uverili. Ale ako je to naozaj?
  10. FemFest 2017 ponúkne beh na opätkoch i koncert známej speváčky
  1. 3 mýty, ktorým ste možno uverili. Ale ako je to naozaj? 20 827
  2. Rastie nám pokrivená generácia? 6 650
  3. Zanzibar je plný lákadiel na dokonalú exotickú dovolenku 5 778
  4. Plug-in, hybrid alebo elektromobil? Poradíme, ako správne vybrať 5 336
  5. Kedy sa refinancovanie oplatí? 2 010
  6. Trenčania to chcú mať všade blízko. Kde kupujú byty? 1 959
  7. Bývajte v budove, po ktorej sa prechádzal Schöne Náci 1 878
  8. Poistenci VšZP už nebudú platiť 17 centov v lekárňach za recepty 1 836
  9. Novinka v realitnom biznise! Zatiaľ dostupné len v Grand Koliba 1 753
  10. Exotické destinácie s priamym letom z Viedne 1 210

Hlavné správy zo Sme.sk

EKONOMIKA

Čo si o autokamerách myslí polícia a môže ísť video na Facebook?

Autokamery snímajú aj poznávacie značky a tváre ľudí, s videami preto treba narábať opatrne.

DOMOV

Smer opúšťajú nitrianski členovia, nepáčia sa im kšefty

Predseda miestneho klubu je nespokojný.

KOMENTÁRE

SPD či FDP, to je otázka

Ak skončí SPD zase ako menšia vládna strana, z tieňa kresťanských demokratov nevylezie nikdy.

Neprehliadnite tiež

Čoskoro prijme Slovensko eurosmernicu ATAD, ktorá má prispieť k férovému zdaneniu

Cieľom smernice je aj uľahčiť výmenu informácií medzi finančnými spravodajskými jednotkami pri identifikácii a sledovaní podozrivých transakcií.

Eset odhalil novú špehovaciu kampaň

Novú špehovaciu kampaň zaznamenal Eset v siedmich krajinách.

Draghi: Nezamestnanosť mladých je vysoká, Európa to musí riešiť

Medzi hlavné príčiny vysokej miery nezamestnanosti mladých v niektorých krajinách eurozóny patria segmentácia pracovného trhu a slabé odborné vzdelávanie.

Uber v Londýne zrejme skončí, úradníci mu od októbra neobnovili licenciu

Rozhodnutie neobnoviť kontroverznej taxislužbe licenciu podporil aj starosta Londýna spolu s komunitou tradičných taxikárov.