Rodina Veselých už nedostane úver ani od Sporiteľne ani od Požičovne

Dcérska firma VÚB banky prebrala reklamný koncept Slovenskej sporiteľne. Sťahuje ho z vysielania.

(Zdroj: SME- GABRIEL KUCHTA)

BRATISLAVA. Rodinka Veselých, ktorá sa za osem rokov vysielania stala tvárou Slovenskej sporiteľne, prijala koncom októbra nové meno. Šoty s manželmi Veselšími, ktorých hrajú opäť Jana Hubinská a Pavol Topoľský, prebrala Slovenská požičovňa. Tá však nemá nič spoločné so sporiteľňou, ktorá je najväčšou slovenskou bankou.

Diváci však rozdiel nevnímali a mohli si myslieť, že ide o ďalší produkt banky. „Do našich pobočiek sa v súvislosti s kampaňou prišli informovať niekoľkí klienti," povedal hovorca sporiteľne Štefan Frimmer.

Kým sporiteľňa je bankou, Slovenská požičovňa je produktom nebankovky Consumer Finance Holding, tá je pritom 100-percentnou dcérou VÚB banky. Okrem požičovne poskytuje služby aj pod značkami Triangel či Quatro.

Kampaň rieši reklamná rada

Slovenská požičovňa
  • popisuje produkt nebankovej firmy
    Consumer Finance Holding (CFH),
  • tá je 100-percentnou dcérskou firmou VÚB banky,
  • CFH poskytuje úvery aj pod značkami Triangel a Quatro,
  • objem poskytnutých úverov CFH sa vlani medziročne znížil o 25 miliónov, na 182 miliónov eur.

Podľa portálu Mediálne.sk môže byť o reklamu aj súdny spor. Frimmer však možný súd nekomentoval. „Upozornili sme na vážny etický a právny problém kampane," dodal. K sporu sa nevyjadrila VÚB banka, rovnako ani nebankovka.

Podnet na šoty však už dostala Rada pre reklamu. „Kontaktovali sme zadávateľa so žiadosťou o stanovisko a v súčasnosti čakáme na jeho vyjadrenie. Sťažnosť prerokujú členovia arbitrážnej komisie na jej najbližšom zasadnutí," povedala šéfka rady Eva Rajčáková.

Ak by komisia uznala porušenie etiky, nebankovka by musela reklamu upraviť alebo úplne stiahnuť. Z televízie ju už stiahla včera poobede.

Nie je však jasné, či sa vytratí úplne. Nebankovka má totiž stále objednané predvianočné inzeráty v novinách. Ich stornovanie zatiaľ neoznámila. „Rešpektujeme rozhodnutie zastaviť kampaň," povedal Frimmer.

Herci v tom, že sú teraz tvárou inej spoločnosti, problém nevidia. Pavol Topoľský vraví, že k Slovenskej sporiteľni ho už nič neviaže. „Len počas trvania starej zmluvy sme mali zakázané pracovať pre konkurenciu," povedal.

Slovenská sporiteľňa reklamu so známymi hercami stopla v septembri, Slovenská požičovňa ju uviedla už o mesiac na to.

Cieľ reklamy je nejasný

Podľa marketingového experta Mariána Timorackého je táto kampaň kontraproduktívna. „Spotrebiteľom splynie a myslia si, že ide o produkt Slovenskej sporiteľne."

To však vylučuje, že by sa nebankovka mohla zviesť na úspechu reklamy Slovenskej sporiteľne. Consumer Finance Holding vlani utrpela dvanásťpercentný pokles objemu poskytnutých úverov.

Firma chcela možno touto reklamou získať vyššiu vážnosť. „Vo všeobecnosti u nás nemajú nebankovky dobrú povesť," povedala Helena Mezenská zo spotrebiteľského združenia Ombudspot.

„Úvery od týchto firiem sú síce prístupnejšie, ale za cenu toho, že tieto subjekty siahajú pri omeškaní platby veľmi rýchlo po nehnuteľnostiach a majetku," upozornila Mezenská.

Rozdiel je aj v kontrole nebankoviek. Kým banky podliehajú dohľadu centrálnej banky, nebankovky kontroluje Slovenská obchodná inšpekcia.

Timoracký: Toto je dosť silná káva

Choré a kontraproduktívne je prevzatie reklamného konceptu Slovenskej sporiteľne nebankovou firmou. Tvrdí to marketingový a reklamný expert MARIÁN TIMORACKÝ.

Ako sa pozeráte na prevzatie kampane Slovenskej sporiteľne inou firmou?

„Je to dosť silná káva. Reklamný koncept nie je niečo, čo môže niekto nájsť pohodené na ulici a len tak si to zobrať. Je divné, že konkurenčná firma prevezme niečí koncept a rozvíja ho.“

Môže to u ľudí vyvolávať zámenu produktov?

„Rozhodne áno. Ide tu ešte aj o zhodu názvov. Okrem toho, obe reklamy hovoria o finančných službách. Niekedy sú zákazníci povrchní a nerozlišujú: toto nie je banka, toto je banka. Niektorých to môže uviesť do omylu, že ide o reklamu na Slovenskú sporiteľňu. V konečnom dôsledku to môže spôsobiť, že ľudia budú chodiť do pobočky banky.“

Sporiteľňa už potvrdila, že sa to deje.

„To je choré. Je to úplne kontraproduktívne .“

Mohla byť zámerom tejto reklamy akási mediálna provokácia?

„Pochybujem o tom, že by jedna nebanková inštitúcia mohla provokovať najväčšiu banku na slovenskom trhu. A ešte k tomu týmto spôsobom. Slovenská požičovňa určite chce, aby ľudia chodili namiesto do sporiteľne k nim, ale namiesto toho dosiahnu presný opak.“

Ide o nezvládnutú kampaň?

„Nieže nezvládnutú. Je úplne pomýlené takto robiť kampaň. Ukradnúť alebo prevziať niečí starší koncept a začať ho rozvíjať. Slovenská sporiteľňa viedla túto kampaň dlhý čas a mala nejaký dôvod, prečo ju stopla."

Používala ju osem rokov.

„Také dlhé obdobie zanechá v ľuďoch stopu. Slovenská požičovňa týmto spôsobom zadarmo robí reklamu Slovenskej sporiteľni. To sa v reklamnej brandži nerobí.“

Adam Valček

Najčítanejšie na SME Ekonomika


Inzercia - Tlačové správy


  1. Mäsovýroba Gašparík získala ocenenie Danubius Gastro 2017
  2. Hotovosť, internet či karta? Najbezpečnejšie je platenie mobilom
  3. Už ste niekedy jedli v garáži? Tá v Trenčíne stojí za to
  4. Staré Dobré Mexiko: Už vieme prečo východniari chvália Šariš
  5. Objavte netušené možnosti nových firemných kreditných kariet
  6. Najväčšie first moment zľavy končia vo februári
  7. Boj s podvodníkmi stáčajúcimi odometre stojí bazáre státisíce
  8. Bezpečné a prestížne bývanie v Bratislave s novým symbolom mesta
  9. Prečo majú Slováci stále radšej hypotéku ako prenájom?
  10. Jarné prázdniny pri mori?
  1. S profesorom Michalom Miovským o prevencii závislostí
  2. Poslanci nevzdávajú boj proti herniam, chcú prísnu reguláciu
  3. Hotovosť, internet či karta? Najbezpečnejšie je platenie mobilom
  4. Mäsovýroba Gašparík získala ocenenie Danubius Gastro 2017
  5. Už ste niekedy jedli v garáži? Tá v Trenčíne stojí za to
  6. Staré Dobré Mexiko: Už vieme prečo východniari chvália Šariš
  7. Dokázali by ste nakúpiť so zavretými očami?
  8. Objavte netušené možnosti nových firemných kreditných kariet
  9. Stanovisko Klubu pre Bratislavu k zákazu hazardu v Bratislave
  10. Najväčšie first moment zľavy končia vo februári
  1. Boj s podvodníkmi stáčajúcimi odometre stojí bazáre státisíce 11 515
  2. Prečo majú Slováci stále radšej hypotéku ako prenájom? 9 179
  3. Ceny bytov vo veľkých mestách prekonali historický rekord 5 982
  4. Najväčšie first moment zľavy končia vo februári 5 904
  5. Bezpečné a prestížne bývanie v Bratislave s novým symbolom mesta 5 264
  6. Klasickým gastrolístkom konkuruje už aj nová stravovacia karta 5 213
  7. Už ste niekedy jedli v garáži? Tá v Trenčíne stojí za to 5 162
  8. Hotovosť, internet či karta? Najbezpečnejšie je platenie mobilom 4 939
  9. Staré Dobré Mexiko: Už vieme prečo východniari chvália Šariš 4 932
  10. Jarné prázdniny pri mori? 3 058

Hlavné správy zo Sme.sk

EKONOMIKA

Predražené predsedníctvo a kauzu Evka prešetrí NAKA

Na polícii bola desiateho januára vypovedať Zuzana Hlávková. Stalo sa tak ešte predtým, ako bol prípad posunutý elitným policajtom.

KOMENTÁRE

V politike, tak ako v hazarde, je výsledok vopred jasný

Aké osoby sú v pozadí hazardu?

DOMOV

Trainspotting po slovensky. Ako žijú narkomani v Bratislave

Strávili sme víkend v spoločnosti ľudí závislých od drog.

Neprehliadnite tiež

Kažimír: Pre veriteľov nie je pred voľbami Grécko dobrá téma

Rokovania medzi gréckou vládou a medzinárodnými veriteľmi sú už niekoľko mesiacov na bode mrazu,.

Richter určil rozhodcu v spore odborárov vo Volkswagene Slovakia

Dve odborové organizácie sa nevedeli dohodnúť na postupe v kolektívnom vyjednávaní so zamestnávateľom.

Španielska firma láka na zhodnotenie vkladov, chýba jej však povolenie

Spoločnosť ponúka investičné produkty bez splnenia legislatívnych povinností, varuje centrálna banka.

Nemecko počíta so zrýchlením rastu ekonomiky

Experti centrálnej banky vidia aj riziká ohrozujúce rast, ako sú napríklad nové bariéry v globálnom obchode.


Už ste čítali?

Domov NajnovšieNajčítanejšieDesktop