Škoda začne budúci rok vyrábať auto menšie ako je Fabia

Škodovka pripravuje nový model. Chce zdvojnásobiť predaj svojich áut, ale stále menej ich chce vyrábať v Česku.

(Zdroj: Ilustračné - Škoda Auto)

PRAHA. Na budúci rok začne Škoda Auto vyrábať menšie vozidlo, než je Fabia, a v plánoch má aj výrobu "veľkého rodinného auta", ktoré bude menšie než súčasná Octavia. Do desiatich rokov plánuje škodovka rozšíriť portfólio ešte o štyri až päť modelov. Na stretnutí s novinármi to v stredu uviedol predseda predstavenstva Škody Winfried Vahland.

Automobilka chce do desiatich rokov zdvojnásobiť predaj na zhruba 1,5 milióna vozidiel ročne.

Vahland za súčasného ekonomického vývoja vidí najväčší potenciál automobilky predovšetkým v Číne, Rusku a v Indii. V týchto krajinách by sa počas nasledujúcich desiatich rokov mala vyrábať až polovica škodoviek. Firma zároveň predpokladá, že bude rozširovať kapacitu aj závodov v Česku.

Vahland, ktorý stojí na čele predstavenstva Škoda Auto od septembra, nevylučuje, že sa v budúcnosti budú dovážať škodovky do Česka, alebo že by závody Škody vyrábali autá iných značiek.

Predseda predstavenstva pripustil spoluprácu so Suzuki v segmente malých áut na indickom trhu.

Škodovky nebudú lacnou verziou volkswagenov

Vahland odmietol špekulácie, že Škoda by mala prinajmenšom na nemeckom trhu znižovať výbavu svojich áut, či hrať v koncerne podradnú úlohu, aby nekonkurovala modelom VW.

"K takýmto konfliktom dochádza v koncernoch bežne," povedal Vahland na stretnutí s novinármi v Prahe a spresnil, že v rámci koncernu zákaz používať nové technológie pre škodovku neexistuje. Pripustil ale, že technologické novinky sa budú objavovať najprv v modeloch VW.

Škoda sa podľa Vahlanda v rámci koncernu nemá stať lacnou značkou. Manažér uviedol, že "v nijakom prípade nebudú škodovky lacnou verziou volkswagenov".

Presadenie elektromobilov potrvá niekoľko rokov

Vahland predstavil budúcnosť vozidiel Škoda na elektrický pohon. Testovacia flotila elektromobilov Škoda sa objaví v roku 2011.

Predseda predstavenstva pre TASR potvrdil, že automobilka má o sériovú výrobu elektromobilov záujem, ale nespresnil, kedy a za akú cenu by sa takéto vozidlá mali začať predávať. Sériová výroba takýchto vozidiel však nie je v automobilke otázkou mesiacov, ale rokov.

"Presadenie elektromobilov potrvá ešte niekoľko rokov," uviedol Vahland vyhýbavo s tým, že nutné je vyriešiť nielen otázky dojazdu vozidiel na elektrický pohon, cenu akumulátorov a dobu ich nabíjania, ale aj vybudovať infraštruktúru v podobe dobíjacích staníc.

Aktuálne preto Škoda vo výrobnom pláne uprednostňuje "optimalizáciu konvenčných riešení" teda znižovanie emisií a spotreby spaľovacích motorov.

Škoda od januára do októbra zvýšila zisk o 115 percent na šesť miliárd korún. Predaj jej vozidiel vzrástol o 13 percent na 568 990 áut.

Najčítanejšie na SME Ekonomika


Inzercia - Tlačové správy


  1. Mexická Oaxaca: Vonia čokoládou a jedinečnými pyramídami
  2. Dobrý internet v meste i na vidieku. Dostupný je takmer všade
  3. Na tieto veci sa oplatí myslieť pred odchodom na dovolenku
  4. Volkswagen Golf: Odpoveď na takmer všetky otázky
  5. Vietnam: Krajina, ktorá rozmazná jedlom a uchváti históriou
  6. Investícia do dlhopisov s fixným výnosom 6,25 - 7,25 % p.a.
  7. I cez prázdniny testujte elektrobicykle
  8. 5 dôvodov, prečo sa prihlásiť na konferenciu ENERGOFÓRUM®
  9. V meste či mimo mesta, stále s kvalitným internetom
  10. Máte už vybranú dovolenku na júl?
  1. Mexická Oaxaca: Vonia čokoládou a jedinečnými pyramídami
  2. Funguje predaj realít aj bez maklérov?
  3. BILLA a ÚNSS skontrolovali zrak 10 380 slovenským deťom
  4. Dobrý internet v meste i na vidieku. Dostupný je takmer všade
  5. Na tieto veci sa oplatí myslieť pred odchodom na dovolenku
  6. Borguľa žiada vyrúbenie dane pre americkú ambasádu
  7. Stanovisko Klubu pre BA k mimoriadnemu rokovaniu zastupiteľstva
  8. Vietnam: Krajina, ktorá rozmazná jedlom a uchváti históriou
  9. Volkswagen Golf: Odpoveď na takmer všetky otázky
  10. Investícia do dlhopisov s fixným výnosom 6,25 - 7,25 % p.a.
  1. Volkswagen Golf: Odpoveď na takmer všetky otázky 6 945
  2. Vietnam: Krajina, ktorá rozmazná jedlom a uchváti históriou 5 639
  3. Dobrý internet v meste i na vidieku. Dostupný je takmer všade 3 999
  4. Na tieto veci sa oplatí myslieť pred odchodom na dovolenku 3 677
  5. Mexická Oaxaca: Vonia čokoládou a jedinečnými pyramídami 2 197
  6. I cez prázdniny testujte elektrobicykle 2 094
  7. Chcete vedieť všetko o vašej krvi? Čaká vás 6000 typov vyšetrení 1 932
  8. Máte už vybranú dovolenku na júl? 1 593
  9. V meste či mimo mesta, stále s kvalitným internetom 1 142
  10. 5 dôvodov, prečo sa prihlásiť na konferenciu ENERGOFÓRUM® 660

Hlavné správy zo Sme.sk

ŠPORT

ONLINE: Časovka rozhodne o víťazovi, stále vedie Saganov kolega

Troch najlepších v celkovom poradí delí necelých tridsať sekúnd.

DOMOV

OĽaNO nie je iba Matovič, hovorí jeho líder. Uvažuje, že sa stiahne z politiky

Matovič hovorí, že sa mu stalo niečo závažné.

AUTO

Doprava v Chorvátsku kolabuje, cestu blokujú kolóny a nehody

Motoristi smerujúci do južnej Európy musia rátať s kolónami.

KOMENTÁRE

Ako byť šťastný len tak pre nič za nič

Smútku sa nedá vyhnúť. Ani s ním bojovať. Treba si ho prežiť.

Neprehliadnite tiež

Dotácie bez pracovných miest? Kažimír je zásadne proti

Rezort hospodárstva navrhuje, aby sa dotácie dávali aj firmám, ktoré nikoho nezamestnajú.

Bahlsen reaguje na tlak, sušienky budú všade v Európe rovnaké

Aj do výrobkov určených pre východoeurópske krajiny sa bude pridávať maslo.

Deutsche Bank by sa mala po viacmiliardových stratách znovu vrátiť k zisku

Pre banky zostávajú veľkým problémom nízke úrokové sadzby.