Cesta cez Slovensko spojí Pobaltie s gréckym Solúnom

Slovensko sa oficiálne pripojilo k novej Lancutskej deklarácii, ktorej cieľom je vybudovanie najkratšej cesty zo severu Európy na juh.

BRATISLAVA. Slovensko sa oficiálne pripojilo k novej Lancutskej deklarácii, ktorej cieľom je vybudovanie najkratšej cesty zo severu Európy na juh, na ktorej sa budú podieľať Litva, Poľsko, Slovensko, Maďarsko, Rumunsko, Bulharsko a Grécko.

Ako TASR dnes informoval Ľubomír Tuchscher, riaditeľ odboru ministerstva dopravy SR pre vzťahy s verejnosťou, na stretnutí zástupcov ministerstiev dopravy siedmich krajín v poľskom Lancute dokument za SR v piatok (22.10.) podpísal podpredseda vlády a minister dopravy, pôšt a telekomunikácií Ján Figeľ.

Cesta označovaná ako Via Carpatia má viesť od litovského prístavného mesta Klaipeda cez Kaunas, poľské mestá Bialystok, Lublin a Rzeszów, cez Košice a maďarské mestá Miškovec a Debrecín, naprieč Rumunskom cez Oradeu (Veľký Varadín), Lugoj, Calafat a Konstancu, cez bulharskú metropolu Sofia a mesto Svilengrad a končiť by sa mala v gréckom Solúne.

"Slovensko je nielen súčasťou cesty Via Carpatia, ale zároveň je v jej strede. V horizonte dvoch rokov bude skompletizovaná jedna tretina zo slovenských 120 kilometrov Via Carpatie na báze diaľničných a rýchlostných ciest," uviedol slovenský minister dopravy.

Ján Figeľ využil príležitosť lancutského stretnutia na bilaterálne rozhovory so svojím poľským partnerom Cezarym Grabarczykom na tému vzájomnej spolupráce pri rozvoji budovania európskych cestných koridorov.

"Naša hranica s Poľskom je najdlhšia spomedzi všetkých susedov, ale zároveň málo priepustná. Potreba vzájomnej spolupráce si zaslúži viac investícií do rozvoja cestného a vlakového spojenia," dodal slovenský minister dopravy.

Slovensko plánuje spojenie s Poľskom na diaľniciach a rýchlostných cestách na Kysuciach (Skalité Zwardoň) a na východe Slovenska (Vyšný Komárnik Barwinek), ale zároveň aj na cestách prvej triedy (Mníšek nad Popradom a Lysá Poľana).

Pôvodnú Lancutskú deklaráciu v roku 2006 podpísali ministri dopravy štyroch krajín Litva, Poľsko, Maďarsko a Slovensko, pričom názov projektu bol Via Baltica. Na území SR je súčasťou tejto cesty úsek diaľnice D1 medzi Prešovom a Košicami, ktorý je v plnom profile v prevádzke.

Ministerstvo dopravy SR odhadlo dokončenie celého koridoru na území Slovenska po roku 2014. V súčasnosti je rýchlostná cesta z Košíc na Milhosť vo výstavbe a medzi Prešovom a Duklou je pokročilá príprava rýchlostnej cesty R4.

Najčítanejšie na SME Ekonomika


Inzercia - Tlačové správy


  1. Na bolesti chrbta pomôžu kúpele
  2. 3 úlohy, ktoré vyrieši minerálna vlna najlepšie
  3. Plavba východným Stredomorím so slovenským sprievodcom
  4. Hotovosť, internet či karta? Najbezpečnejšie je platenie mobilom
  5. Už ste niekedy jedli v garáži? Tá v Trenčíne stojí za to
  6. Staré Dobré Mexiko: Už vieme prečo východniari chvália Šariš
  7. Objavte netušené možnosti nových firemných kreditných kariet
  8. Najväčšie first moment zľavy končia vo februári
  9. Boj s podvodníkmi stáčajúcimi odometre stojí bazáre státisíce
  10. Bezpečné a prestížne bývanie v Bratislave s novým symbolom mesta
  1. Plavba východným Stredomorím so slovenským sprievodcom
  2. Projekt First Lego League podporila Nadácia Pontis
  3. Klienti majú často pocit, že potrebujú spracovať len projekt
  4. Na bolesti chrbta pomôžu kúpele
  5. Na bolesti chrbta pomôžu kúpele
  6. 3 úlohy, ktoré vyrieši minerálna vlna najlepšie
  7. Svadba v kraji lietajúceho mnícha Cypriána
  8. Vecný dar pre Detské kardiocentrum v Bratislave
  9. VZN o hazarde sa dá zachrániť
  10. Prieskum: Ako si Slováci požičiavajú? Hlavne rýchlo
  1. Hotovosť, internet či karta? Najbezpečnejšie je platenie mobilom 10 402
  2. Už ste niekedy jedli v garáži? Tá v Trenčíne stojí za to 10 308
  3. Staré Dobré Mexiko: Už vieme prečo východniari chvália Šariš 8 326
  4. Boj s podvodníkmi stáčajúcimi odometre stojí bazáre státisíce 7 096
  5. Najväčšie first moment zľavy končia vo februári 6 980
  6. Prečo majú Slováci stále radšej hypotéku ako prenájom? 5 174
  7. Bezpečné a prestížne bývanie v Bratislave s novým symbolom mesta 4 003
  8. Klasickým gastrolístkom konkuruje už aj nová stravovacia karta 3 580
  9. Objavte netušené možnosti nových firemných kreditných kariet 2 877
  10. Jarné prázdniny pri mori? 2 569

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Rezník z TASR by bol v RTVS pre poslancov schodnejší než Mika

Bývalá šéfka Markízy Zuzana Ťapáková sa po kauze Evka ako kandidátka na riaditeľku RTVS už nespomína.

KULTÚRA

Tajná služba si objednala vraždu. Na film Únos bolo treba odvahu

Politické trilery u nás nevznikajú.

ŠPORT

Spieva si Marleyho, dá si pivo. Ako Sagan trénoval v horách

Sagan sa pripravoval inak ako súperi.

TECH

Akadémia vied má päť slabých ústavov, dva špičkové

Päť ústavov nestojí na pevných základoch.

Neprehliadnite tiež

Kmotrík sa posilňuje v susednom Česku. Kúpil tretiu najväčšiu sieť trafík

Za väčšinový podiel v tarfikovej sieti Valmont zaplatil približne 22 miliónov eur. V súťaži sa stretol so štyrmi uchádzačmi

Fica trápia dovážané potraviny, chce sa im venovať na summite V4

Pri testovaní najhoršie obstáli sladené nápoje, koreniny, syry, čaje a mäsové výrobky.

Chaos okolo cien elektriny pokračuje. Koľko vlastne zaplatíte po novom?

Začiatkom roka v niektorých prípadoch stúpli ceny za elektrinu neúmerne. Po politickom tlaku preto z postu šéfa regulátora odstúpil Jozef Holjenčík.


Už ste čítali?

Domov NajnovšieNajčítanejšieDesktop