LONDÝN. Výrazný rast predaja v tejto časti sveta prevážil aj vplyv slabšieho odbytu vo vyspelých ekonomikách na celkové výsledky spoločnosti.
Koncern SABMiller v 1. polroku obchodného roka 2010/2011, ktorý sa končí 31. marca 2011, prekonal odhady analytikov, keď objem jeho predaja stúpol o 1 % namiesto očakávaných 0,5 %. Odbyt nealkoholických nápojov z produkcie skupiny sa za obdobie apríl-septemebr 2010 zvýšil o 2 %.
Druhá najväčšia pivovarnícka skupina na svete po Anheuser-Busch generuje viac ako 80 % zisku na rozvíjajúcich sa trhoch ako sú Kolumbia, Južná Afrika, Čína alebo Poľsko. Aj SABMiller zasiahla globálna kríza, ktorá mala negatívny vplyv odbyt spoločnosti. Ale podľa najnovších údajov už pivovary, ktorá patria do tejto skupiny, začínajú pomaly pociťovať ožívanie dopytu.
SABMiller, ktorý na Slovensku prevádzkuje pivovary Topvar a Šariš zaznamenal za šesť mesiacov do konca septembra 2010 medziročný nárast odbytu v Ázii o 10 % a v Afrike o 11 %, z toho v Juhoafrickej republike o 3 %, zatiaľ čo v Európe sa predaj piva znížil o 5 % a v USA o 3,2 %.
Konkrétnu výšku tržieb skupina nezverejnila, uviedla len, že stúpli vďaka oslabeniu dolára a posilneniu mien na kľúčových trhoch.
Informovala o tom agentúra Reuters a AP.