Superjumbo A380 prekvapujúco pristáva na menších letiskách

Airbus, určený na prepravu 500 cestujúcich v dôsledku šetrenia využívajú ako strategický nástroj v čase, keď nie je potrebný veľký počet letov počas dňa.

Aerolínie používajú svoj najväčší stroj, aby nemuseli zvyšovať náklady prevádzkou veľkého počtu lietadiel.(Zdroj: traveltips.com)

Airbus, určený na prepravu 500 cestujúcich v dôsledku šetrenia využívajú ako strategický nástroj v čase, keď nie je potrebný veľký počet letov počas dňa.

NEW YORK. Superjumbo Airbus A380 určené na prepravu viac než 500 cestujúcich medzi najväčšími letiskami sveta začína nečakane meniť kurz a v poslednom období smeruje na letiská, ktoré vonkoncom nie sú známe ako letiskové uzly. Tie boli kedysi považované za budúce hlavné destinácie najväčšieho lietadla na svete. Dôvodom je šetrenie leteckých spoločností.

Letecká spoločnosť Singapore Airlines, prvá firma, ktorá začala A380 v roku 2007 prevádzkovať, sa rozhodla znížiť náklady a obmedziť počty letov do švajčiarskeho Zürichu, no prepravnú kapacitu obmedziť nechcela. Ideálne sa na to hodilo práve superjumbo A380. Rovnaký krok urobila aj arabská letecká spoločnosť Emirates, ktorá takto využíva A380 na lety do britského Manchestru. Aby ušetrila ešte viac, zrušila niekoľko letov a do A380 pridala sedadlá.

Manchester, Zürich, Auckland

Z 20 destinácií, do ktorých A380 v súčasnosti lieta, šesť určite nepatrí k tým, s ktorými Airbus pred uvedením lietadla do prevádzky počítal. Sú to spomínané Manchester a Zürich, ďalej Auckland na Novom Zélande, austrálske Melbourne, kanadský Montreal a Džidda, druhé najväčšie mesto v Saudskej Arábii.

Tento stav vyhovuje aj menším letiskám, ak sú upravené na prijatie A380 s rozpätím krídiel okolo 80 metrov. "Pre lety z menších miest sa superjumbo začína ukazovať ako "ideálny strategický nástroj," v čase, keď nie je potrebný veľký počet letov počas dňa," povedal marketingový riaditeľ Airbusu Richard Carcaillet. "Je logické, že aerolínie použijú najväčšie lietadlo, ak tak môžu zvýšiť počet cestujúcich v rámci jedného letu a nemusia tak zvyšovať náklady prevádzkou veľkého počtu lietadiel," dodal Carcaillet.

Lety sa osvedčili, plánujú ďalšie

Emirates začali A380 využívať vo februári na lety do Džiddy najskôr 4-krát týždenne, od júna už superjumbo lieta do saudskoarabského mesta každý deň. Manchester ako destináciu pridala letecká spoločnosť minulý mesiac, A380 nahradil jeden z dvoch boeingov 777, pričom zvýšil na linke počet cestujúcich.

Letisko Manchester, ktoré prepravilo minulý rok 22 miliónov cestujúcich a je 4. najväčším letiskom v Británii, pôvodne predpokladalo, že vhodnejším modelom bude menší americký 787 Dreamliner. Ako sa však ukázalo, A380 sa osvedčil.

Výkonný riaditeľ spoločnosti Emirates Tim Clark predpokladá, že podporu dostane superjumbo aj v ďalších "mimouzlových" letiskách v Nemecku, Taliansku, vo Francúzsku, v Číne alebo Južnej Afrike a medzi jeho ďalšie destinácie zaradil Hamburg, Düsseldorf či Miláno.

Najčítanejšie na SME Ekonomika


Inzercia - Tlačové správy


  1. Pivný bar Senica: Miesto, kde objavíte, ako má chutiť pivo
  2. Volkswagen Golf: Viac, než facelift
  3. Plavba východným Stredomorím so slovenským sprievodcom
  4. Hotovosť, internet či karta? Najbezpečnejšie je platenie mobilom
  5. Už ste niekedy jedli v garáži? Tá v Trenčíne stojí za to
  6. Staré Dobré Mexiko: Už vieme prečo východniari chvália Šariš
  7. Objavte netušené možnosti nových firemných kreditných kariet
  8. Najväčšie first moment zľavy končia vo februári
  9. Boj s podvodníkmi stáčajúcimi odometre stojí bazáre státisíce
  10. Bezpečné a prestížne bývanie v Bratislave s novým symbolom mesta
  1. Pivný bar Senica: Miesto, kde objavíte, ako má chutiť pivo
  2. Projekt "Zvýšenie odborných kapacít v oblasti práce s mládežou"
  3. Malé knedličky, veľké dojmy
  4. Volkswagen Golf: Viac, než facelift
  5. Plavba východným Stredomorím so slovenským sprievodcom
  6. Projekt First Lego League podporila Nadácia Pontis
  7. Klienti majú často pocit, že potrebujú spracovať len projekt
  8. Na bolesti chrbta pomôžu kúpele
  9. Na bolesti chrbta pomôžu kúpele
  10. 3 úlohy, ktoré vyrieši minerálna vlna najlepšie
  1. Už ste niekedy jedli v garáži? Tá v Trenčíne stojí za to 11 710
  2. Hotovosť, internet či karta? Najbezpečnejšie je platenie mobilom 11 343
  3. Staré Dobré Mexiko: Už vieme prečo východniari chvália Šariš 7 230
  4. Plavba východným Stredomorím so slovenským sprievodcom 7 070
  5. Boj s podvodníkmi stáčajúcimi odometre stojí bazáre státisíce 6 035
  6. Prečo majú Slováci stále radšej hypotéku ako prenájom? 3 887
  7. Najväčšie first moment zľavy končia vo februári 3 764
  8. Bezpečné a prestížne bývanie v Bratislave s novým symbolom mesta 3 488
  9. Mäsovýroba Gašparík získala ocenenie Danubius Gastro 2017 2 460
  10. Objavte netušené možnosti nových firemných kreditných kariet 2 418

Hlavné správy zo Sme.sk

ŠPORT

Sagan začal sezónu klasík druhým miestom, opäť ho zdolal van Avermaet

Belgičan porazil slovenského cyklistu na belgickej klasike Omloop Het Nieuswblad aj minulý rok.

DOMOV

Inštruktor lyžovania: Ľudia často preceňujú svoje sily

Vlado Zboja zdolal Everest, na Kubínskej holi vedie školu lyžovania.

KOMENTÁRE

Nevedno, s čím Kažimíra vyprevadil Sulík

Kažimír buduje na ilúzii, že brzda je iba poistka.

Neprehliadnite tiež

Opel zrejme skončí vo francúzskych rukách. Bude sa vyrábať na Slovensku?

Francúzska spoločnosť PSA Group rokuje o kúpe nemeckej automobilky Opel od amerického koncernu General Motors. Značka je v dlhodobej strate.

Spor medzi štátom a vysokými školami vyriešia až súdy

Či bolo všetko v poriadku, posudzuje aj Úrad pre verejné obstarávanie. V niektorých prípadoch už dal za pravdu školám.

Analytici z prognóz nepoľavujú, ekonomika má rásť vyše trojpercentným tempom

Analytici komerčných bánk predpovedajú slovenskému hospodárstvu v tomto roku medziročný rast o 3,2 percenta.

Od marca sa menia pravidlá osobného bankrotu, bude dostupnejší

Domáhať sa zbavenia dlhov týmito spôsobmi bude môcť dlžník iba raz za desať rokov.


Už ste čítali?

Domov NajnovšieNajčítanejšieDesktop