Zánik zmluvy pre prvý balík PPP vyjde štát na 51 miliónov eur

Vláda schválila zvýšenie tohtoročného rozpočtu ministerstva dopravy kvôli zániku koncesnej zmluvy so spoločnosťou Slovenské diaľnice na realizáciu prvého balíka PPP na úsekoch diaľnice D1 medzi Martinom a Prešovom.

BRATISLAVA. Tohtoročný rozpočet ministerstva dopravy sa zvýši o 51,42 mil. eur v súvislosti so zánikom koncesnej zmluvy so spoločnosťou Slovenské diaľnice, a.s. na realizáciu prvého balíka PPP na úsekoch diaľnice D1 medzi Martinom a Prešovom.

Rozhodla o tom vláda na stredajšom zasadnutí s tým, že minister financií Ivan Mikloš má zvýšiť rozpočet rezortu dopravy o uvedenú sumu do 15. októbra.

Za vykonanie prípravných prác na stavbe diaľničných úsekov musí ministerstvo dopravy zaplatiť spomínanému konzorciu 31,93 mil. eur bez dane z pridanej hodnoty.

Zvyšné peniaze predstavujú ďalšie náklady súvisiace so zastavením projektu. Minister dopravy Ján Figeľ pôvodne navrhoval zvýšenie rozpočtu o 81 mil. eur. Podľa schváleného uznesenia vlády má Figeľ zabezpečiť do konca tohto roku dôsledné skontrolovanie koncesionárom vykonaných prác a až následne mu uhradiť vykonané a riadne zdokumentované predčasné práce.

Napríklad náklady na stavebné ukončenie zárubných múrov na jednom úseku diaľnice dosahujú spolu 6,43 mil. eur a spracovanie ich realizačnej dokumentácie 300 tis. eur.

Stabilizácia zosuvného územia na dvoch úsekoch stojí 3,29 mil. eur, konzervácia stavenísk 1,95 mil. eur, technická asistencia Národnej diaľničnej spoločnosti, a.s. 950 tis. eur, náklady na poradcov 350 tis. eur, náhrada škôd na poľnohospodárskych plodinách 114,58 tis. eur a náklady na záchranu archeologických nálezísk 50 tis. eur.

Spoločnosť Slovenské diaľnice mala v rámci prvého balíka PPP na výstavbu piatich úsekov diaľnice D1 medzi Martinom a Prešovom postaviť diaľničné úseky v dĺžke 75 kilometrov a 30 rokov ich prevádzkovať.

Minister Figeľ kvôli nezabezpečeniu finančného uzatvorenia projektu sa začiatkom septembra tohto roka rozhodol nepredlžovať termín uzatvorenia prvého balíka PPP. Koncesná zmluva medzi štátom a firmou Slovenské diaľnice tak stratila platnosť.

Členmi koncesionárskej spoločnosti Slovenské diaľnice je šesť firiem, medzi nimi Doprastav, a.s. a Váhostav - SK, a.s. Stavebné náklady projektu predstavujú 2,4 mld. eur.

Medzinárodné konzorcium v tendri rezortu dopravy uspelo s ponukou 3,3 mld. eur na projektovanie, výstavbu, prevádzku aj údržbu úsekov diaľnice D1. Neskôr táto suma dodatkami vzrástla na 4 mld. eur. Počas 30 rokov koncesie mal štát koncesionárovi postupne splatiť 9,1 mld. eur. Ministerstvo dopravy pod vedením ministra Figeľa chce v PPP projektoch pokračovať, mali by však byť lacnejšie a výhodné pre štát.

Najčítanejšie na SME Ekonomika


Inzercia - Tlačové správy


  1. Kedy sa refinancovanie oplatí?
  2. Plug-in, hybrid alebo elektromobil? Poradíme, ako správne vybrať
  3. Bývajte v budove, po ktorej sa prechádzal Schöne Náci
  4. Trenčania to chcú mať všade blízko. Kde kupujú byty?
  5. ENGIE Services odovzdala do prevádzky novú kotolňu v Košiciach
  6. Poistenci VšZP už nebudú platiť 17 centov v lekárňach za recepty
  7. Žilina Voce Magna 2017 – Medzinárodná súťaž zborového umenia
  8. Lokalita pod Kolibou výrazne mení svoju tvár
  9. Potraviny typické pre váš región nájdete už aj v Kauflande
  10. Exotické destinácie s priamym letom z Viedne
  1. Slovenské mestá môžu využiť eurofondy na zelené strechy
  2. Plug-in, hybrid alebo elektromobil? Poradíme, ako správne vybrať
  3. Program obnovy chodníkov v Starom Meste schválený
  4. Stavebná fakulta STU získala certifikát EUR-ACE
  5. Stavebná fakulta STU získala certifikát EUR-ACE
  6. Príďte na Deň otvorených dverí v Novom Ružinove
  7. Študenti sa rozhodli zmeniť svoju školu
  8. Kedy sa refinancovanie oplatí?
  9. Bývajte v budove, po ktorej sa prechádzal Schöne Náci
  10. Samsung Galaxy Note8 umožňuje tvoriť veľké veci
  1. Poistenci VšZP už nebudú platiť 17 centov v lekárňach za recepty 9 332
  2. Exotické destinácie s priamym letom z Viedne 4 592
  3. Lokalita pod Kolibou výrazne mení svoju tvár 3 012
  4. Trenčania to chcú mať všade blízko. Kde kupujú byty? 2 642
  5. Plug-in, hybrid alebo elektromobil? Poradíme, ako správne vybrať 1 846
  6. Potraviny typické pre váš región nájdete už aj v Kauflande 1 577
  7. Zabudnite na nové a neekologické PC. Je tu Refurbished! 1 529
  8. Bývajte v budove, po ktorej sa prechádzal Schöne Náci 1 246
  9. Kedy sa refinancovanie oplatí? 1 236
  10. Päť mýtov, ktoré ste počuli. A možno aj uverili 1 124

Hlavné správy zo Sme.sk

KOMENTÁRE

Ficovi nestačila porážka Danka, potreboval ho úplne zosmiešniť

Čo by Fico nesmel urobiť, ak by postupoval podľa ústavy.

KOMENTÁRE

Zosmiešnil Trump seba či rovno Ameriku?

Lídri Činy, Ruska a Nemecka si Trumpovu reč v OSN neprišli ani vypočuť.

BLOG CAFÉ EURÓPA

Café Európa: Ako dobehnúť západné platy v EÚ?

Môže sa sociálna úroveň medzi východom a západom priblížiť?

Neprehliadnite tiež

Nový šéf ÚVO už pozná svoj plat, bude ho dostávať päť rokov

Miroslav Hlivák bude zarábať mesačne zhruba 3 142 eur.

Rezník sa s výmenou personálu v RTVS ponáhľa, plánuje aj prestavbu areálu

Šéf RTVS chce mať nový manažment najneskôr do konca októbra.

Rekordne veľa Slovákov má prácu, nezamestnanosť je najnižšia v histórii

Najviac voľných miest bolo v Bratislavskom kraji, najmenej ich bolo v Košickom kraji.

Thyssenkrupp a Tata Steel sa spoja. V Európe budú dvojkou na oceliarskom trhu

Oba koncerny budú mať 50-percentný podiel v spoločnom podniku, ktorý budú riadiť cez holdingovú spoločnosť.