S neochotou v obchodoch je nespokojných 69 % Slovákov

Spotrebiteľov na Slovensku pri nakupovaní najviac hnevá neochotný personál.

BRATISLAVA. Neochotu, neodbornosť alebo neprívetivosť u obchodníkov uviedlo 69 % ľudí. Na tento fenomén sú pritom oveľa citlivejší ľudia v hlavnom meste, kde takéto správanie personálu v sieti maloobchodu kritizovalo 85 % opýtaných Bratislavčanov a obyvateľov širokého okolia.

Vyplýva to z prieskumu GfK Loyalty Report Slovakia, ktorý spoločnosť GfK Slovakia uskutočnila na vzorke 810 ľudí v septembri tohto roka.

Výsledky prieskumu preukázali, že ľudia na Slovensku a zvlášť Bratislavčania sú náročnejší na služby a od firiem očakávajú lepší a ústretovejší servis. Personál je podľa Slovákov najslabším článkom firiem. Skoro každý druhý respondent uviedol, že sa často stretáva s predajcom, ktorý ani dobre nepozná tovar v predajni, prípadne nevie profesionálne poradiť.

Dnešní zákazníci si oveľa intenzívnejšie ako v minulosti potrpia na hodnotu, ktorú za svoje peniaze dostanú, ale aj na adekvátne správanie zo strany personálu. Dôležitými faktormi, ktoré zákazníkov podnecujú k zmene miesta nákupu, dominuje okrem neprimeranému pomeru cena-kvalita aj nepríjemná atmosféra v predajni a neprofesionálny personál.

"Zvyšovanie kvality predajnej siete je jednou z najvyšších priorít top manažérov na Slovensku pre tento rok hneď po optimalizácii nákladovej štruktúry a popri starostlivosti o kvalitu produktov. Pre firmy je to veľkou výzvou, pretože práve neprofesionálne správanie personálu na predajných miestach do veľkej miery spôsobuje vplýva na pokles tržieb alebo na stratu tržieb príležitostí," povedal Managing Director spoločnosti GfK Slovakia Martin Mravec.

Najdôležitejšími vlastnosťami a schopnosťami predajcu, ktoré obyčajne presvedčia o kúpe produktu, sú podľa ľudí na Slovensku odbornosť a znalosť tovaru, čo vyjadrilo 67 % opýtaných. Ďalej polovica respondentov spomenula ochotu a ústretovosť a vyše pätina respondentov vie oceniť príjemné vystupovanie a prístup k zákazníkovi.

Najčítanejšie na SME Ekonomika


Inzercia - Tlačové správy


  1. Mexická Oaxaca: Vonia čokoládou a jedinečnými pyramídami
  2. Dobrý internet v meste i na vidieku. Dostupný je takmer všade
  3. Na tieto veci sa oplatí myslieť pred odchodom na dovolenku
  4. Volkswagen Golf: Odpoveď na takmer všetky otázky
  5. Vietnam: Krajina, ktorá rozmazná jedlom a uchváti históriou
  6. Investícia do dlhopisov s fixným výnosom 6,25 - 7,25 % p.a.
  7. I cez prázdniny testujte elektrobicykle
  8. 5 dôvodov, prečo sa prihlásiť na konferenciu ENERGOFÓRUM®
  9. V meste či mimo mesta, stále s kvalitným internetom
  10. Máte už vybranú dovolenku na júl?
  1. Mexická Oaxaca: Vonia čokoládou a jedinečnými pyramídami
  2. Funguje predaj realít aj bez maklérov?
  3. BILLA a ÚNSS skontrolovali zrak 10 380 slovenským deťom
  4. Dobrý internet v meste i na vidieku. Dostupný je takmer všade
  5. Na tieto veci sa oplatí myslieť pred odchodom na dovolenku
  6. Borguľa žiada vyrúbenie dane pre americkú ambasádu
  7. Stanovisko Klubu pre BA k mimoriadnemu rokovaniu zastupiteľstva
  8. Vietnam: Krajina, ktorá rozmazná jedlom a uchváti históriou
  9. Volkswagen Golf: Odpoveď na takmer všetky otázky
  10. Investícia do dlhopisov s fixným výnosom 6,25 - 7,25 % p.a.
  1. Volkswagen Golf: Odpoveď na takmer všetky otázky 6 114
  2. Dobrý internet v meste i na vidieku. Dostupný je takmer všade 4 488
  3. Na tieto veci sa oplatí myslieť pred odchodom na dovolenku 4 009
  4. Vietnam: Krajina, ktorá rozmazná jedlom a uchváti históriou 3 818
  5. Mexická Oaxaca: Vonia čokoládou a jedinečnými pyramídami 2 897
  6. I cez prázdniny testujte elektrobicykle 2 057
  7. Chcete vedieť všetko o vašej krvi? Čaká vás 6000 typov vyšetrení 1 641
  8. Máte už vybranú dovolenku na júl? 1 575
  9. V meste či mimo mesta, stále s kvalitným internetom 1 085
  10. 5 dôvodov, prečo sa prihlásiť na konferenciu ENERGOFÓRUM® 654

Téma: Prieskumy volebných preferencií


Hlavné správy zo Sme.sk

PLUS

Spievajúci dom týral operou celú ulicu

Je to najabsurdnejší susedský spor, ktorý sa na Slovensku odohral.

KULTÚRA

Zomrel Štefan Nosáľ, zakladateľ a dlhoročný vedúci Lúčnice

Štefan Nosáľ ostane navždy s nami, odkazujú členovia Lúčnice.

Neprehliadnite tiež

S bicyklom do vlaku? Sebe lístok kúpite z domu, bicyklu nie

Kúpe lístka na stanici sa dá vyhnúť, ale cestujúci riskuje, že do vlaku Železničnej spoločnosti nedostane vôbec.

Na zhrdzavené a rozkradnuté dedičstvo komunistov pôjdu milióny

Závlahový systém je čoraz dôležitejší pre globálne otepľovanie, chystá sa modernizácia z eurofondov. Hovorí sa o sto miliónoch eur.

Ľudia v roamingu prestali šetriť. Svoje telefóny využívajú viac

V krajinách Únie ľudia telefonujú, esemeskujú a surfujú na internete za rovnaké ceny ako doma.