M.Cagala: Na Slovensku zostáva nevyužitých 30 % kapacít strojárskeho priemyslu

Nitra 28. mája (TASR) - Napriek tomu, že mnohé strojárske podniky sa boria s problémami, strojársky priemysel zaznamenal v minulom roku 8-% nárast výroby.

Podľa slov prezidenta Zväzu strojárskeho priemyslu SR Milana Cagalu dosiahli podniky v tomto odvetví vlani objem strojárskej výroby 150 miliárd Sk, čo je najväčší nárast od roku 1990. Približne polovicu z celkového objemu výroby produkuje Volkswagen Slovakia v Bratislave. Podiel strojárskej výroby na celkovej priemyselnej produkcii Slovenska sa zvýšil na 26 %. M. Cagala je presvedčený, že by sa tento podiel mohol pri plnom využití kapacít strojárskych podnikov zvýšiť na viac ako 30 %. V súčasnosti je nevyužitých približne 30 % kapacít. "Oceňujem výstavbu nových podnikov na zelenej lúke, treba však oživiť aj existujúce nevyužité výrobné haly," skonštatoval M. Cagala. Zahraničnému kapitálu treba podľa neho vytvoriť podmienky a priestory, o ktoré bude mať záujem. Vyžaduje si to však rekonštrukciu starých a schátralých výrobných hál, na čo by sa mali využiť príjmy z privatizácie.

Nosným odvetvím strojárstva zostáva automobilový priemysel. Na rozvoji strojárskeho priemyslu sa okrem bratislavského Volkswagenu podieľajú i firmy, vyrábajúce komponenty. Práve motorové vozidlá a komponenty pre automobilový priemysel boli v minulom roku rozhodujúcimi vývoznými artiklami a v tomto sektore sa aj najviac investovalo. Minuloročné investície do automobilového priemyslu predstavovali viac ako 17,4 miliardy Sk, čo je vyše 70 % z celkového objemu investícií vynaložených v odvetví strojárstva.

* svl pop zll

Najčítanejšie na SME Ekonomika


Inzercia - Tlačové správy


  1. Hotovosť, internet či karta? Najbezpečnejšie je platenie mobilom
  2. Už ste niekedy jedli v garáži? Tá v Trenčíne stojí za to
  3. Staré Dobré Mexiko: Už vieme prečo východniari chvália Šariš
  4. Objavte netušené možnosti nových firemných kreditných kariet
  5. Najväčšie first moment zľavy končia vo februári
  6. Boj s podvodníkmi stáčajúcimi odometre stojí bazáre státisíce
  7. Bezpečné a prestížne bývanie v Bratislave s novým symbolom mesta
  8. Prečo majú Slováci stále radšej hypotéku ako prenájom?
  9. Jarné prázdniny pri mori?
  10. Klasickým gastrolístkom konkuruje už aj nová stravovacia karta
  1. Projekt First Lego League podporila Nadácia Pontis
  2. Klienti majú často pocit, že potrebujú spracovať len projekt
  3. Na bolesti chrbta pomôžu kúpele
  4. Na bolesti chrbta pomôžu kúpele
  5. 3 úlohy, ktoré vyrieši minerálna vlna najlepšie
  6. Svadba v kraji lietajúceho mnícha Cypriána
  7. Vecný dar pre Detské kardiocentrum v Bratislave
  8. VZN o hazarde sa dá zachrániť
  9. Prieskum: Ako si Slováci požičiavajú? Hlavne rýchlo
  10. Čo prinieslo tohtoročné Záhradnícke fórum?
  1. Hotovosť, internet či karta? Najbezpečnejšie je platenie mobilom 10 133
  2. Už ste niekedy jedli v garáži? Tá v Trenčíne stojí za to 10 021
  3. Staré Dobré Mexiko: Už vieme prečo východniari chvália Šariš 8 150
  4. Boj s podvodníkmi stáčajúcimi odometre stojí bazáre státisíce 7 308
  5. Najväčšie first moment zľavy končia vo februári 6 929
  6. Prečo majú Slováci stále radšej hypotéku ako prenájom? 5 257
  7. Bezpečné a prestížne bývanie v Bratislave s novým symbolom mesta 4 065
  8. Klasickým gastrolístkom konkuruje už aj nová stravovacia karta 3 594
  9. Objavte netušené možnosti nových firemných kreditných kariet 2 800
  10. Ceny bytov vo veľkých mestách prekonali historický rekord 2 631

Hlavné správy zo Sme.sk

KULTÚRA

Únos. Film, ktorý vznikol napriek výstrahám právnikov

Pri nakrúcaní prvého slovenského trileru bola aj mama Roberta Remiáša.

KULTÚRA

Česi na objednávku vlády nikoho neuniesli, predbehli nás v inom

Českí filmári vedia, kde hľadať hrdinov.

Neprehliadnite tiež

Fica trápia dovážané potraviny, chce sa im venovať na summite V4

Pri testovaní najhoršie obstáli sladené nápoje, koreniny, syry, čaje a mäsové výrobky.

Chaos okolo cien elektriny pokračuje. Koľko vlastne zaplatíte po novom?

Začiatkom roka v niektorých prípadoch stúpli ceny za elektrinu neúmerne. Po politickom tlaku preto z postu šéfa regulátora odstúpil Jozef Holjenčík.

Šéf PSA: Opel zostane aj po prevzatí nemeckou firmou

Existujú totiž zákazníci, ktorí nekupujú francúzske značky.


Už ste čítali?

Domov NajnovšieNajčítanejšieDesktop