NEW YORK. Uviedol to vo štvrtok večer (16. septembra) výkonný riaditeľ spoločnosti Lars Olofsson.
Druhý najväčší maloobchodný reťazec na svete by mal zmodernizovať hypermarkety vo Francúzsku, v Španielsku, Belgicku, Taliansku a Grécku najneskôr do roku 2013 a ako Olofsson uviedol, upravené obchodné domy "budú priestrannejšie a priateľskejšie k zákazníkom". Pilotné hypermarkety nového typu Carrefour Planet ponúkajú namiesto systému "všetko pod jednou strechou" špecializované sekcie na predaj odevov, kozmetiky, elektroniky či organických potravín, ako aj oddelenia určené na kurzy varenia alebo masáže.
Firma si od plánu sľubuje aj zníženie nákladov a zefektívnenie predaja, čo by malo do roku 2013 zvýšiť tržby na 105 miliárd eur a do roku 2015 na 120 miliárd eur ročne. V minulom roku dosiahol Carrefour tržby okolo 79 miliárd eur.
Na oznámenie firmy zareagovali dnes trhy, ktoré vyhnali cenu akcií Carrefouru na najvyššiu hodnotu za viac než dva roky. Cena akcií spoločnosti vzrástla o 2,36 eura (6,2 %) na 40,60 eura, čo je najvyššia hodnota od 25. júna 2008. Podľa analytikov je plán prestavby rozsiahlejší než sa pôvodne čakalo a náklady na prestavbu jedného obchodu sú nižšie v porovnaní s pôvodnými odhadmi.
Carrefour plánuje zmodernizovať 245 z 500 hypermarketov v západnej Európe od 2. štvrťroka 2011 do konca roka 2012 a cena prestavby jedného obchodného domu by mala vyjsť na 4,2 milióna eur. To je asi 50 % z nákladov, ktoré si vyžiadala prestavba prvého hypermarketu v Lyone. Zvyšných 255 obchodných domov bude modernizovaných v menšej miere, pričom náklady na ich prestavbu by nemali dosiahnuť ani 2 milióny eur.
Informovali o tom agentúry Reuters, AP a Bloomberg.