NEW YORK. Prvé tri pozície v rebríčku najcennejších značiek sveta si aj tento rok udržali americké spoločnosti Coca-Cola, IBM a Microsoft. Coca-Cola je na prvom mieste od roku 2000, keď sa začal prieskum zverejňovať.
Zo stovky najhodnotnejších značiek sveta tento rok vypadla BP, ktorá mala problémy s únikom ropy v USA po výbuchu ropnej plošiny v mori.
Problémy automobilky Toyota s bezpečnosťou áut zasa vyradili túto značku z prvej desiatky, za sedem rokov z nej vypadla prvýkrát. Vyplýva to prieskumu spoločnosti Interbrand.
TOP 10 značiek
1. Coca-Cola : 70,45 miliardy
2. IBM : 64,73 miliardy
3. Microsoft : 60,9 miliardy
4. Google : 43,56 miliardy
5. GE : 42,81 miliardy
6. McDonald's : 33,58 miliardy
7. Intel : 32,02 miliardy
8. Nokia : 29,5 miliardy
9. Disney : 28,73 miliardy
10. HP : 26,87 miliardy
Hodnota značky Coca-Cola sa vlani zvýšila o dve percentá. Najhodnotnejšou európskou značkou je Nokia na ôsmej pozícii.
Hodnota tejto značky však klesla o 15 percent a Nokia si pohoršila, lebo spadla z vlaňajšej piatej pozície na ôsmu.
Najviac sa zvýšila cena značiek technologických spoločností Apple a Google, o viac než 36 percent.
Google si polepšil na štvrtú priečku zo siedmej a Apple na 17. z minuloročnej 20. pozície. Googlu pomohol operačný systém pre mobily Android a Applu nové produkty vrátane tabletu iPad.
Najväčší prepad zo značiek, ktoré sa udržali v rebríčku, zaznamenal Harley-Davidson, ktorého predaj prudko klesol. Hodnota značky sa znížila o 24 percent na 3,28 miliardy dolárov a klesla z vlaňajšej 73. na 98. pozíciu.