MÉDIÁ

Do internetovej reklamy firmy investovali doteraz desať miliónov eur

Celkový objem investícií do internetovej reklamy do konca augusta tohto roku predstavoval viac ako 9,367 mil. eur.

BRATISLAVA. Ako vyplýva z monitoringu internetovej reklamy Admosphere, najväčší podiel na investíciách má zábavný priemysel, ktorý integruje najviac zadávateľov a segmentov. Celkovo najstabilnejšie segmenty sú telekomunikácie a oblasť realít a bývania. Informovala o tom spoločnosť Mediaresearch Slovakia.

Prvé miesto dosiahol zábavný priemysel hlavne vďaka reklame on-line stávok, reklame na nové filmy v kinách a prezentácií nahraných DVD a hudobných nosičov. V letných mesiacoch sa objavil veľký počet reklám na festivaly. Celkovo zábavný priemysel vykázal investície v hodnote takmer 1,855 mil. eur. Druhú priečku obsadil automobilový priemysel, náhradné diely, lízing a požičovne s objemom investícií v hodnote vyše 1,211 mil. eur. Tretie miesto patrilo podporným odborným činnostiam, ako je tlač, preklady a iné. Tento segment v sebe zahŕňa reklamu na rôzne audítorské, účtovnícke a poradenské činnosti, predaj aplikačných a systémových produktov a ponuku práce, ktorá ma v ňom najväčší podiel.

V oblasti cestovného ruchu boli hlavným investorom rezervačné systémy leteniek a dovoleniek a za nimi nasledovali konkrétne cestovné kancelárie a ich zájazdy. V malej miere sa na investícii podieľali aj hotely a reštauračné zariadenia. V realitách dominovali reklamy na realitné servery a predaj hotových projektov od developerov. Silnou skupinou v realitách je aj predaj stavebných prvkov. Malú časť tvoria reklamy na produkty pre domácnosť.

Automobilový priemysel, finančníctvo a telekomunikácie nepredstavujú najväčší podiel na celkovej hodnote, avšak na investícii sa podieľa iba malé množstvo spoločností. Médiám alebo agentúram postačuje starostlivosť o troch klientov, aby dostali rovnakú hodnotu investície, akoby dostali napríklad pri zábavnom priemysle od desiatich klientov. V automobilovom priemysle sa najviac prezentujú malé osobné automobily pri uvádzaní na trh. Veľký podiel má aj predaj pneumatík a to najmä pred zimnou a letnou sezónou. Minimálny podiel je v predaji nákladných automobilov a motocyklov.

V oblasti finančníctva s veľkým podielom vystupujú banky s reklamou na úvery, hypotéky a bežné účty. Poisťovne propagujú najmä cestovné poistenie pred letnou sezónou a mimo sezóny životné poistenie a spoločnosti ako celok. Telekomunikácie sa venujú predovšetkým hlasovým službám, prístupu na internet a prístupu k digitálnej televízii. Letný pokles v tejto oblasti stlmila reklamná kampaň od Slovak Telekom pri spájaní s T-mobile.

Vo verejnej správe, ktorá obsahuje kampane organizácií, nadácií a politických strán, bol najväčší nárast v mesiaci máj a jún politickej reklamy v objeme okolo 72 tis. eur. V marci mala veľký podiel kampaň Ministerstva dopravy, pôšt a telekomunikácií SR Operačný program Doprava v objeme vyše 60 tisíc eur.

Celkový objem reklamy si medzi sebou rozdelilo 161 monitorovaných médií. Na hodnote internetovej reklamy sa podieľalo 1 615 spoločností, ktoré spravujú 1 798 značiek. Spoločnosti prezentovali svoje produkty z 500 produktových segmentov. Najobľúbenejším formátom bol počas celého obdobia banner s rozmerom 300x300 pixelov s celkovou hodnotou skoro 2,8 mil. eur.

Najčítanejšie na SME Ekonomika


Inzercia - Tlačové správy


  1. Na bolesti chrbta pomôžu kúpele
  2. 3 úlohy, ktoré vyrieši minerálna vlna najlepšie
  3. Plavba východným Stredomorím so slovenským sprievodcom
  4. Hotovosť, internet či karta? Najbezpečnejšie je platenie mobilom
  5. Už ste niekedy jedli v garáži? Tá v Trenčíne stojí za to
  6. Staré Dobré Mexiko: Už vieme prečo východniari chvália Šariš
  7. Objavte netušené možnosti nových firemných kreditných kariet
  8. Najväčšie first moment zľavy končia vo februári
  9. Boj s podvodníkmi stáčajúcimi odometre stojí bazáre státisíce
  10. Bezpečné a prestížne bývanie v Bratislave s novým symbolom mesta
  1. Plavba východným Stredomorím so slovenským sprievodcom
  2. Projekt First Lego League podporila Nadácia Pontis
  3. Klienti majú často pocit, že potrebujú spracovať len projekt
  4. Na bolesti chrbta pomôžu kúpele
  5. Na bolesti chrbta pomôžu kúpele
  6. 3 úlohy, ktoré vyrieši minerálna vlna najlepšie
  7. Svadba v kraji lietajúceho mnícha Cypriána
  8. Vecný dar pre Detské kardiocentrum v Bratislave
  9. VZN o hazarde sa dá zachrániť
  10. Prieskum: Ako si Slováci požičiavajú? Hlavne rýchlo
  1. Hotovosť, internet či karta? Najbezpečnejšie je platenie mobilom 10 457
  2. Už ste niekedy jedli v garáži? Tá v Trenčíne stojí za to 10 385
  3. Staré Dobré Mexiko: Už vieme prečo východniari chvália Šariš 8 383
  4. Najväčšie first moment zľavy končia vo februári 7 010
  5. Boj s podvodníkmi stáčajúcimi odometre stojí bazáre státisíce 6 917
  6. Prečo majú Slováci stále radšej hypotéku ako prenájom? 5 088
  7. Bezpečné a prestížne bývanie v Bratislave s novým symbolom mesta 3 991
  8. Klasickým gastrolístkom konkuruje už aj nová stravovacia karta 3 519
  9. Objavte netušené možnosti nových firemných kreditných kariet 2 907
  10. Jarné prázdniny pri mori? 2 545

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Rezník z TASR by bol v RTVS pre poslancov schodnejší než Mika

Bývalá šéfka Markízy Zuzana Ťapáková sa po kauze Evka ako kandidátka na riaditeľku RTVS už nespomína.

KULTÚRA

Tajná služba si objednala vraždu. Na film Únos bolo treba odvahu

Politické trilery u nás nevznikajú.

ŠPORT

Spieva si Marleyho, dá si pivo. Ako Sagan trénoval v horách

Sagan sa pripravoval inak ako súperi.

TECH

Akadémia vied má päť slabých ústavov, dva špičkové

Päť ústavov nestojí na pevných základoch.

Neprehliadnite tiež

Kmotrík sa posilňuje v susednom Česku. Kúpil tretiu najväčšiu sieť trafík

Za väčšinový podiel v tarfikovej sieti Valmont zaplatil približne 22 miliónov eur. V súťaži sa stretol so štyrmi uchádzačmi

Fico chce potraviny, aké majú v Rakúsku, navrhuje summit V4

Pri testovaní najhoršie obstáli sladené nápoje, koreniny, syry, čaje a mäsové výrobky.

Chaos okolo cien elektriny pokračuje. Koľko vlastne zaplatíte po novom?

Začiatkom roka v niektorých prípadoch stúpli ceny za elektrinu neúmerne. Po politickom tlaku preto z postu šéfa regulátora odstúpil Jozef Holjenčík.


Už ste čítali?

Domov NajnovšieNajčítanejšieDesktop