SME
Sobota, 7. december, 2019 | Meniny má Ambróz
MÉDIÁ

Do internetovej reklamy firmy investovali doteraz desať miliónov eur

Celkový objem investícií do internetovej reklamy do konca augusta tohto roku predstavoval viac ako 9,367 mil. eur.

BRATISLAVA. Ako vyplýva z monitoringu internetovej reklamy Admosphere, najväčší podiel na investíciách má zábavný priemysel, ktorý integruje najviac zadávateľov a segmentov. Celkovo najstabilnejšie segmenty sú telekomunikácie a oblasť realít a bývania. Informovala o tom spoločnosť Mediaresearch Slovakia.

Prvé miesto dosiahol zábavný priemysel hlavne vďaka reklame on-line stávok, reklame na nové filmy v kinách a prezentácií nahraných DVD a hudobných nosičov. V letných mesiacoch sa objavil veľký počet reklám na festivaly. Celkovo zábavný priemysel vykázal investície v hodnote takmer 1,855 mil. eur. Druhú priečku obsadil automobilový priemysel, náhradné diely, lízing a požičovne s objemom investícií v hodnote vyše 1,211 mil. eur. Tretie miesto patrilo podporným odborným činnostiam, ako je tlač, preklady a iné. Tento segment v sebe zahŕňa reklamu na rôzne audítorské, účtovnícke a poradenské činnosti, predaj aplikačných a systémových produktov a ponuku práce, ktorá ma v ňom najväčší podiel.

Článok pokračuje pod video reklamou

V oblasti cestovného ruchu boli hlavným investorom rezervačné systémy leteniek a dovoleniek a za nimi nasledovali konkrétne cestovné kancelárie a ich zájazdy. V malej miere sa na investícii podieľali aj hotely a reštauračné zariadenia. V realitách dominovali reklamy na realitné servery a predaj hotových projektov od developerov. Silnou skupinou v realitách je aj predaj stavebných prvkov. Malú časť tvoria reklamy na produkty pre domácnosť.

Automobilový priemysel, finančníctvo a telekomunikácie nepredstavujú najväčší podiel na celkovej hodnote, avšak na investícii sa podieľa iba malé množstvo spoločností. Médiám alebo agentúram postačuje starostlivosť o troch klientov, aby dostali rovnakú hodnotu investície, akoby dostali napríklad pri zábavnom priemysle od desiatich klientov. V automobilovom priemysle sa najviac prezentujú malé osobné automobily pri uvádzaní na trh. Veľký podiel má aj predaj pneumatík a to najmä pred zimnou a letnou sezónou. Minimálny podiel je v predaji nákladných automobilov a motocyklov.

V oblasti finančníctva s veľkým podielom vystupujú banky s reklamou na úvery, hypotéky a bežné účty. Poisťovne propagujú najmä cestovné poistenie pred letnou sezónou a mimo sezóny životné poistenie a spoločnosti ako celok. Telekomunikácie sa venujú predovšetkým hlasovým službám, prístupu na internet a prístupu k digitálnej televízii. Letný pokles v tejto oblasti stlmila reklamná kampaň od Slovak Telekom pri spájaní s T-mobile.

Vo verejnej správe, ktorá obsahuje kampane organizácií, nadácií a politických strán, bol najväčší nárast v mesiaci máj a jún politickej reklamy v objeme okolo 72 tis. eur. V marci mala veľký podiel kampaň Ministerstva dopravy, pôšt a telekomunikácií SR Operačný program Doprava v objeme vyše 60 tisíc eur.

Celkový objem reklamy si medzi sebou rozdelilo 161 monitorovaných médií. Na hodnote internetovej reklamy sa podieľalo 1 615 spoločností, ktoré spravujú 1 798 značiek. Spoločnosti prezentovali svoje produkty z 500 produktových segmentov. Najobľúbenejším formátom bol počas celého obdobia banner s rozmerom 300x300 pixelov s celkovou hodnotou skoro 2,8 mil. eur.

Najčítanejšie na SME Ekonomika

Inzercia - Tlačové správy

  1. Výrobca špičkových automobilov odporúča palivá OMV MaxxMotion
  2. Rezerváciou first moment dovolenky viete ušetriť aj 40% z ceny
  3. 7 tipov, ako zariadiť malú kuchyňu
  4. ​​​​​​​Darujte pod stromček stolovú hru o Gorile
  5. SME.sk dosiahlo v novembri rekordný počet predplatiteľov
  6. Athleisure: V športových legínach do mesta aj na šport
  7. Výnos 5,5 % alebo 15 % p.a.?
  8. Dotácie stlačili cenu ekologických Volkswagenov na minimum
  9. Aké vianočné darčeky nakúpiť a zaplatiť len za dva z troch?
  10. ​​​​​​​Navštívte Horný Zemplín, kde je všetko
  1. Rezerváciou first moment dovolenky viete ušetriť aj 40% z ceny
  2. 7 tipov, ako zariadiť malú kuchyňu
  3. ​​​​​​​Darujte pod stromček stolovú hru o Gorile
  4. Tipy na darčeky z Tokaja...
  5. Vieme kto vám dá garanciu doručenia zásielky do Vianoc
  6. SME.sk dosiahlo v novembri rekordný počet predplatiteľov
  7. Tenisový lakeť je nielen ochorenie športovca
  8. Výrobca špičkových automobilov odporúča palivá OMV MaxxMotion
  9. Athleisure: V športových legínach do mesta aj na šport
  10. Výnos 5,5 % alebo 15 % p.a.?
  1. Aké proteíny sú najzdravšie? Našli sme odpoveď 13 970
  2. Ceny bytov rekordne rastú. Niektorých sa to však netýka 10 357
  3. Vlastné auto alebo lízing? Porovnali sme ich výhodnosť 10 119
  4. Agadir je úplne iný ako zvyšok Maroka 9 059
  5. Každodenne sa na cestách zraní veľa detí 8 545
  6. Čo chýba deťom v pestúnskych rodinách? Láska to nie je 7 609
  7. Žijú v núdzi, zázrak je aj kilo cestovín 7 221
  8. Ťažko uveriť, že aj takto kvalitne sa dá študovať na Slovensku 7 129
  9. Večer bola voda pitná, ráno už nie 6 496
  10. Hypotéka v dvadsiatke. Ako vyzerá opak mileniálov? 6 410

Téma: Internet


Hlavné správy zo Sme.sk

Sobota ráno. Požiar je uhasený, okolie bytovky stráži polícia a vojaci.

Električky pre desaťtisíce ľudí blokuje Kočnerov kontakt

Podnikateľ Božek bráni prístupu k elektrickej stanici pre trať do Karlovej Vsi.

Vlastníci roky nebránili v prístupe do meniarne, zmenilo sa to až v uplynulých týždňoch.
Obyvatelia zhoreného bloku majú hlavu v smútku.
Fico pre problémy s tlakom odišiel do nemocnice.

Neprehliadnite tiež

Rast maďarskej priemyselnej produkcie sa v októbri prudko spomalil

Za tri mesiace produkcia v maďarskom priemysle zaznamenala výrazné výkyvy.

Ilustračné foto.

Boeingu hrozí v USA pokuta za montáž poruchových dielcov

Americký regulátor navrhuje pokutu vo výške 3,9 milióna dolárov.

Boeing 737.

Vo vývoze hybridov sme lepší ako Nemci. Svet nás ale varuje

Pokles výroby sa týka spaľovacích modelov.

PG&E sa dohodla na odškodnení za lesné požiare v Kalifornii

Spoločnosť by mala zaplatiť viac ako 13 miliárd dolárov.

Kalifornský požiar už majú hasiči pod kontrolou.