SME
Nedeľa, 29. november, 2020 | Meniny má VratkoKrížovkyKrížovky
MÉDIÁ

Do internetovej reklamy firmy investovali doteraz desať miliónov eur

Celkový objem investícií do internetovej reklamy do konca augusta tohto roku predstavoval viac ako 9,367 mil. eur.

BRATISLAVA. Ako vyplýva z monitoringu internetovej reklamy Admosphere, najväčší podiel na investíciách má zábavný priemysel, ktorý integruje najviac zadávateľov a segmentov. Celkovo najstabilnejšie segmenty sú telekomunikácie a oblasť realít a bývania. Informovala o tom spoločnosť Mediaresearch Slovakia.

Prvé miesto dosiahol zábavný priemysel hlavne vďaka reklame on-line stávok, reklame na nové filmy v kinách a prezentácií nahraných DVD a hudobných nosičov. V letných mesiacoch sa objavil veľký počet reklám na festivaly. Celkovo zábavný priemysel vykázal investície v hodnote takmer 1,855 mil. eur. Druhú priečku obsadil automobilový priemysel, náhradné diely, lízing a požičovne s objemom investícií v hodnote vyše 1,211 mil. eur. Tretie miesto patrilo podporným odborným činnostiam, ako je tlač, preklady a iné. Tento segment v sebe zahŕňa reklamu na rôzne audítorské, účtovnícke a poradenské činnosti, predaj aplikačných a systémových produktov a ponuku práce, ktorá ma v ňom najväčší podiel.

Skryť Vypnúť reklamu

V oblasti cestovného ruchu boli hlavným investorom rezervačné systémy leteniek a dovoleniek a za nimi nasledovali konkrétne cestovné kancelárie a ich zájazdy. V malej miere sa na investícii podieľali aj hotely a reštauračné zariadenia. V realitách dominovali reklamy na realitné servery a predaj hotových projektov od developerov. Silnou skupinou v realitách je aj predaj stavebných prvkov. Malú časť tvoria reklamy na produkty pre domácnosť.

Automobilový priemysel, finančníctvo a telekomunikácie nepredstavujú najväčší podiel na celkovej hodnote, avšak na investícii sa podieľa iba malé množstvo spoločností. Médiám alebo agentúram postačuje starostlivosť o troch klientov, aby dostali rovnakú hodnotu investície, akoby dostali napríklad pri zábavnom priemysle od desiatich klientov. V automobilovom priemysle sa najviac prezentujú malé osobné automobily pri uvádzaní na trh. Veľký podiel má aj predaj pneumatík a to najmä pred zimnou a letnou sezónou. Minimálny podiel je v predaji nákladných automobilov a motocyklov.

Skryť Vypnúť reklamu

V oblasti finančníctva s veľkým podielom vystupujú banky s reklamou na úvery, hypotéky a bežné účty. Poisťovne propagujú najmä cestovné poistenie pred letnou sezónou a mimo sezóny životné poistenie a spoločnosti ako celok. Telekomunikácie sa venujú predovšetkým hlasovým službám, prístupu na internet a prístupu k digitálnej televízii. Letný pokles v tejto oblasti stlmila reklamná kampaň od Slovak Telekom pri spájaní s T-mobile.

Vo verejnej správe, ktorá obsahuje kampane organizácií, nadácií a politických strán, bol najväčší nárast v mesiaci máj a jún politickej reklamy v objeme okolo 72 tis. eur. V marci mala veľký podiel kampaň Ministerstva dopravy, pôšt a telekomunikácií SR Operačný program Doprava v objeme vyše 60 tisíc eur.

Celkový objem reklamy si medzi sebou rozdelilo 161 monitorovaných médií. Na hodnote internetovej reklamy sa podieľalo 1 615 spoločností, ktoré spravujú 1 798 značiek. Spoločnosti prezentovali svoje produkty z 500 produktových segmentov. Najobľúbenejším formátom bol počas celého obdobia banner s rozmerom 300x300 pixelov s celkovou hodnotou skoro 2,8 mil. eur.

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Ekonomika

Inzercia - Tlačové správy

  1. Bývanie v meste predlžuje život
  2. Zodpovedné podnikanie je témou aj pre slovenské spoločnosti
  3. Pomôžte ľuďom v núdzi v najväčšej potravinovej zbierke v Tescu
  4. Porsche Unseen: Tajné projekty dizajnérskej kuchyne, časť druhá
  5. Aká je chémia vôní
  6. Slnko a teplo aj cez sviatky: Do Egypta sa vracajú dovolenkári
  7. Helske očarila nemeckých dôchodcov
  8. Koronakríza: Ako vyzerá jeden deň operátorky infolinky?
  9. Tento rok by mal 70: Legenda Karola Duchoňa ožije u vás doma
  10. V mlieku už nie sme sebestační. Čo sa musí zmeniť?
  1. Darček? Špičková autonavigácie Mio Spirit 8670 Full EÚ Lifetime!
  2. Pomôžte ľuďom v núdzi v najväčšej potravinovej zbierke v Tescu
  3. Aké sú dopady pandémie na financie ľudí?
  4. Účastníci charitatívneho behu No Finish Line nabehali 26 007 km
  5. Porsche Unseen: Tajné projekty dizajnérskej kuchyne, časť druhá
  6. Slnko a teplo aj cez sviatky: Do Egypta sa vracajú dovolenkári
  7. Počúvaním hluku chránime váš sluch
  8. Aká je chémia vôní
  9. Helske očarila nemeckých dôchodcov
  10. Tipy na cenovo výhodné vianočné darčeky, ktoré aj potešia
  1. Slovenská firma reformuje tradičné multimiliardové odvetvie 31 370
  2. Budíte sa počas spánku? Toto sú hlavné príčiny 15 991
  3. Kaufland na Slovensku testoval novinku, ktorú zavádza v Európe 15 801
  4. Slnko a teplo aj cez sviatky: Do Egypta sa vracajú dovolenkári 10 470
  5. Predplatená telefónna karta s kreditom 10 € v denníku SME 9 053
  6. Bezpečná dovolenka v exotike: Maldivy sú prešpikované zážitkami 8 996
  7. Mercedes-Benz opäť nadizajnoval budúcnosť 8 953
  8. Novodobý slovenský Baťa. Zamestnancom stavia domy 8 513
  9. Viete, aká je skutočná cena smartfónu? Číslo vás prekvapí 8 275
  10. Čo ovplyvňuje chuť kačacieho mäsa? Tieto dve veci 8 046
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Téma: Internet

Prečítajte si aj ďalšie články k téme
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Autorka Lucia Alchusová Chrenko vydala dosiaľ dve knihy netradičnú kuchárku Tak ma mama naučila a Bohémky so zaujímavosťami z Francúzska, kde strávila polovicu života.
Autorská strana Michaely Terenzani

Premiér mohol spomenúť radšej USA ako Mongolsko, hovorí Billy Altansukh

Sedemsto mŕtvych na Slovensku by v Mongolsku považovali za katastrofu.

Kremeľ bojuje o Arktídu. Postaví mestá, letiská aj ropovody

Megaprojekt môže ohroziť klimatické ciele.

Šéf koncernu Rosnefť Igor Sečin ukazuje Vladimirovi Putinovi plány na ropné projekty za miliardy eur.
Božidara Turzonovová.

Neprehliadnite tiež

Ľudia minuli deväť miliárd. Online predaj počas Black Friday dosiahol rekord

Počet zákazníkov v kamenných predajniach prudko klesol.

Počet návštevníkov v kamenných predajniach počas Black Friday prudko klesol.

Slovensko je na tom v poklese zamestnanosti v cestovnom ruchu pomerne dobre, tvrdí Krajniak

Slovensko je podľa jeho slov v rámci európskych krajín na treťom mieste.

Minister práce Milan Krajniak.

Prichádzame o elitu, ostávajú najslabší. Študenti alarmujúco utekajú

Najviac prichádzame o budúcich lekárov a informatikov.

Stredná škola

Európska centrálna banka počíta s pomalším oživovaním inflácie

Rastové vyhliadky ekonomiky eurozóny sa však zlepšili.

Ilustračná fotografia.