NEW YORK.
Dvojročná správa Pewovho výskumného centra ukázala, že 34 percent z 3006 respondentov si deň pred oslovením pozrela správy na internete. Asi tretina opýtaných počúvala správy v rádiu a 39 percent sledovalo spravodajstvo v tradičných médiách ako sú noviny a televízia.
Autorov štúdie, ktorej výsledky zverejnili v pondelok, podľa správy prekvapilo, že obyvatelia USA tradičné zdroje správ dopĺňajú, nie celkom nahrádzajú inými technológiami.
Až 44 percent respondentov uviedlo, že denne sleduje správy na viac než jednom internetovom alebo mobilnom zdroji, vrátane mobilných telefónov, e-mailu, sociálnych sietí či podcastov. Tradičné médiá a nové technológie súčasne využíva 36 percent opýtaných, no len deväť percent sleduje správy výlučne na internete alebo mobilnom telefóne.
Štúdia skúmala tiež dôvody, prečo si ľudia vyberajú konkrétne médiá. Divákov CNN napríklad najviac priťahovali najnovšie správy a titulky, zatiaľ čo diváci Fox News a poslucháči NPR majú záujem o kombináciu správ a komentárov.
Ďalším z trendov, ktoré ukázal prieskum, je rastúce ideologické rozdelenie poslucháčov a divákov: predovšetkým televízne programy čoraz viac odzrkadľujú politické sklony svojich divákov.
Zdroj: Reuters