BRATISLAVA. Kozmetická spoločnosť priameho predaja Oriflame Slovakia zaznamenala v prvom polroku medziročný nárast tržieb o 2,6 percenta. V prvých šiestich mesiacoch minulého roka evidovala nárast polročných tržieb o 7 percent.
Generálna riaditeľka firmy Zuzana Machová objem dosiahnutých tržieb nekonkretizovala, avšak medziročný rast v tomto roku je podľa nej o niečo menší, než po minulé roky, kedy spoločnosť evidovala aj dvojciferné nárasty. Firma podľa Machovej v určitej miere pocítila krízu a v súčasnosti eviduje jej doznievanie.
"Chceli sme dosiahnuť vyššie tržby, no s výsledkami sme napriek tomu spokojní a naším cieľom je naďalej rásť," povedala Machová. Hospodárske výsledky sa tak podľa nej vyvíjali v súlade s finančným plánom, ktorý odrážal vývoj ekonomiky a aj situáciu na slovenskom trhu kozmetických výrobkov poznačenom nepriaznivými javmi hospodárskej krízy. Machová zároveň uviedla, že Slovensko je krajinou, ktorej sa v rámci Oriflame darí najlepšie.
Celosvetovo sa tržby Oriflame zvýšili o 19 % v eurách a o 9 % v lokálnej mene. Koncern aj napriek svetovej hospodárskej kríze a súvisiacemu poklesu dopytu na trhu kozmetických výrobkov dosiahol podľa Machovej veľmi dobré výsledky. V celosvetovom meradle firma vykázala medziročný nárast obchodnej sily o 5 %, na Slovensku to bol rast o 2,5 %.
Spoločnosť Oriflame je výrobcom švédskej prírodnej kozmetiky. Ide o medzinárodnú kozmetickú spoločnosť s priamou formou predaja vo viac ako 60 krajinách sveta. Ponúka produkty starostlivosti o pleť, vône, dekoratívnu kozmetiku, telovú kozmetiku a doplnky, ktoré predáva prostredníctvom nezávislých kozmetických poradcov.