LONDÝN. Mladí ľudia v Británii trávia takmer polovicu svojho voľného času využívaním niektorého z nosičov médií - ako telefóny, televízie, rozhlas a najmä internet. Informoval o tom britský regulačný úrad pre oblasť médií Ofcom.
Na prieskume úradu sa zúčastnilo 1000 mladých Britov vo veku od 16 rokov. Podľa ich odpovedí strávia v priemere niečo vyše sedem hodín denne prijímaním rôzneho typu mediálnych informácií.
Prieskum odhalil, že bežné je i vyžívanie viacerých médií v rovnakom čase, ako napr. telefonovanie a prezeranie si internetových stránok. Je to tak približne v pätine prípadov.
Ofcom uviedol, že čím mladší je používateľ, tým viac času trávi s médiami a tým pravdepodobnejšie je, že bude využívať naraz viac typov médií.
Hoci Briti čoraz viac používajú sms správy, internet i televíziu, ceny za tieto služby klesajú.
Ofcom podotkol, že v každom z piatich rokov, čo realizujú tento typ výskumu, sa náklady na komunikačné služby znižovali.