ŠTOKHOLM. Švédsky odevný reťazec Hennes & Mauritz (H&M) zaznamenal v júli prudký nárast predaja, a to medziročne o 21 %.
Tretí najväčší predajca odevov na svete z hľadiska obratu zároveň oznámil, že odbyt v jeho obchodoch, ktoré sú otvorené viac ako rok, sa minulý mesiac zvýšil medziročne o 10 %.
Júlové výsledky H&M prekvapili analytikov, ktorí odhadovali, že tržby vo všetkých predajniach H&M sa v sledovanom mesiaci zvýšia medziročne o 11,7 % a v obchodoch starších ako rok stúpnu o 1,7 %.
Lepšie ako očakávané výsledky sú dobrou správou pre švédsku firmu, ktorá má za sebou slabú "jarnú sezónu". A hoci je zotavovanie svetovej ekonomiky stále nerovnomerné, letné tržby H&M sa vyvíjajú priaznivo.
V Nemecku, ktoré je najväčším trhom švédskeho reťazca, sa tržby H&M medziročne zvýšili o 1 % a v Švédsku, ktoré je z hľadiska odbytu tretím najväčším trhom H&M, stúpol júlový predaj o 1,1 %.
Informovala o tom agentúra Reuters.