WASHINGTON. Traja zo štyroch Američanov nemajú dôveru vo vlastné médiá. Vyplýva to z výsledkov prieskumu, ktorý zverejnil Gallupov inštitút.
Štúdia k všeobecnému prekvapeniu ukazuje, že mladí ľudia pochybujú o tlači najmenej, hoci sú často označovaní za tých, ktorí sú zodpovední za pokles predaja.
Štvrtina opýtaných osôb uviedla, že tlačeným médiám veľmi dôveruje alebo skôr dôveruje. Dvadsaťdva percent má dôveru v televíziu, čo potvrdzuje trend poklesu, ktorý je v USA podľa inštitútu viditeľný už dve desaťročia.
V skupine mladých vo veku 18 až 29 rokov dôvera v tlač vyskočila až na 49 percent, zatiaľ čo v skupine 30- až 49-ročných dosiahla len 19 percent.
Ako klesá dôvera v televíziu a tlač v USA:
Podľa autorov prieskumu sa tieto výsledky dajú vysvetliť tým, že mladí majú vo všeobecnosti tendenciu dôverovať tradičným inštitúciám, a že internetové médiá majú paradoxne vplyv na návrat k tradičnej tlači.
Gallupov inštitút v prieskume oslovil 1020 respondentov a uvádza možnú štatistickú chybu plus mínus štyri percentá.