Kolektívne nákupy cez web sú lacnejšie

Máte kamarátov, ktorí by chceli ísť s vami na rekreačný pobyt? Pri kolektívnom predaji vám to môže priniesť zľavu aj o vyše polovicu.

(Zdroj: SME – VLADIMÍR ŠIMÍČEK)

BRATISLAVA. Večera v luxusnej reštaurácii, masáž či wellness pobyt za polovicu? Na internetových stránkach s kolektívnym predajom to nebude nič neobvyklé. Podmienkou je, aby mali o ponuku záujem viacerí ľudia.
Projekt kolektívneho nakupovania u nás spustili začiatkom augusta servery zabagatel.sk a ZaMenej.sk. V Česku už pritom fungujú asi štyri podobné stránky.

Zvýhodnená cena platí len vtedy, ak tovar alebo službu chce dostatok ľudí. Počet, koľko ich musí byť, je pre rôzne produkty iný. Na zlacnenú večeru tak môže byť potrebných napríklad 156 ľudí, na zájazd 30. Závisí to od podmienok poskytovateľa.

V prípade, keď sa o ponuku zaujíma žiadaný počet zákazníkov, kupujúci dostanú poukážku o nákupe, za ktorú dostanú tovar so zľavou. Keď je záujem slabý, zvýhodnená ponuka vyprší, transakcia sa neuskutoční.
Zľavy pri kolektívnom nakupovaní sa môžu pohybovať od 40 do 90 percent. Topánky Adidas, ktoré pôvodne stáli 33 eur, tak po zľave môžete kúpiť za 20 eur. Tašku, ktorá stála 44 eur, kúpite za polovicu.

Začali už aj u nás

Záujem prejavili už prví zákazníci: „Na internete som našla ponuku na thajskú masáž. O zľavu 50 percent už malo záujem veľa ľudí. Prihlásila som sa aj ja. Problém bol len v tom, že sa nedalo platiť kreditnou kartou. To sa už vyriešilo, teraz musím už len čakať, kým mi príde potvrdenie,“ povedala čitateľka Stanka.

Majiteľ masážneho centra Michal Mäsiar považuje obchod za obojstranne výhodný. Drahšie služby sa podľa neho stanú prístupnejšími. „Nová klientela pomôže vyplniť aj diery v tržbách,“ hovorí.


Kliknite - obrázok zväčšíte.

Aj keď u nás organizátori obchodu cez internet fungujú krátko, na Facebooku majú už približne sto fanúšikov. „Až 40 percent zákazníkov chodí na server cez Facebook,“ hovorí Tomáš Carba, manažér projektu zabagatel.sk. Server zapakatel.cz mal podľa neho za posledný týždeň 53-t­isíc návštevníkov. Na jeho slovenskom ekvivalente si za posledné dni kúpilo akciovú pizzu približne 70 ľudí. Ponuka thajskej masáže oslovila 50 ľudí.

„Na začiatku oslovujeme firmy a majiteľov reštaurácií. U produktov je to vzhľadom na marže obchodníka obtiažnejšie, ale vôbec nie nemožné,“ hovorí Jozef Vikarský, vedúci obchodu serveru ZaMenej.sk. Ponúkať najskôr služby a až potom tovar, plánuje aj server zabagatel.sk.

Ľubomír Drahovský, analytik agentúry pre prieskum obchodu Terno, si myslí, že pri ponuke tovaru je ťažké zosúladiť vkus zákazníkov: „Cestu vidím skôr v elektronike.“ Kolektívne nakupovať sa zatiaľ dá len v Bratislave. Postupne chcú obchody rozšíriť ponuky aj pre Žilinu či Banskú Bystricu.

Úspech predpokladá väčšina

Obľúbenosť kolektívneho nakupovania v Česku nasvedčuje, že by takémuto nákupu mohli prísť na chuť aj Slováci. „Najväčší úspech to u nás bude mať v predvianočnom období,“ myslí si Drahovský. Podobný názor má aj Jitka Součková z internetového obchodu HEJ.sk. „Záujem bude najmä o služby. Nepredpokladáme však, že kolektívne nakupovanie nahradí klasické e–shopy,“ povedala.

Pre možný vysoký záujem uvažuje o zavedení kolektívneho nakupovania napríklad aj obchod so športovými potrebami EXIsport. Chce ho spustiť v prvej polovici roku 2011.

Najčítanejšie na SME Ekonomika


Inzercia - Tlačové správy


  1. Základné štandardy práce pre realitné kancelárie
  2. Čím všetkým som si prešla, aby som sa naučila po anglicky
  3. Zabudnite na nové a neekologické PC. Je tu Refurbished!
  4. Volkswagen Arteon je výkladná skriňa technológií
  5. Yeme chce byť výnimočný obchod aj vďaka výnimočným zamestnancom
  6. Lepšie bývať na vidieku, alebo v meste? Hľadali sme výhody
  7. Poznáte pôvod slovenských slov? Otestujte sa
  8. Hyundai H350 je dokonale spoľahlivým partnerom pre biznis
  9. Plavba po Karibiku na luxusnej lodi
  10. Študenti majú na získanie 30 € ešte 20 dní
  1. Nová veľvyslankyňa Turecka na návšteve EU v Bratislave
  2. Prijatie delegácie rektorov ekonomických univerzít z Indonézie
  3. Čím všetkým som si prešla, aby som sa naučila po anglicky
  4. Zabudnite na nové a neekologické PC. Je tu Refurbished!
  5. Základné štandardy práce pre realitné kancelárie
  6. Takmer polovicu porúch šikmých striech spôsobujú zlé doplnky
  7. Lepšie bývať na vidieku, alebo v meste? Hľadali sme výhody
  8. Yeme chce byť výnimočný obchod aj vďaka výnimočným zamestnancom
  9. Ukončil si 1.stupeň vysokoškolského štúdia a chceš pokračovať?
  10. Poznáte pôvod slovenských slov? Otestujte sa
  1. Poznáte pôvod slovenských slov? Otestujte sa 11 803
  2. Plavba po Karibiku na luxusnej lodi 8 512
  3. Lepšie bývať na vidieku, alebo v meste? Hľadali sme výhody 7 400
  4. Desať obľúbených miest v Chorvátsku 6 448
  5. Domácnosť, ktorá šetrí sama? Aj u nás je to už realitou 6 107
  6. Študenti majú na získanie 30 € ešte 20 dní 5 734
  7. Viete, čo kupujete? Ako rozoznať kvalitný chlieb od nekvalitného 5 569
  8. Hyundai H350 je dokonale spoľahlivým partnerom pre biznis 5 222
  9. Yeme chce byť výnimočný obchod aj vďaka výnimočným zamestnancom 3 449
  10. Volkswagen Arteon je výkladná skriňa technológií 2 913

Hlavné správy zo Sme.sk

EKONOMIKA

Zelenina z Lidla pohorela v amatérskom teste. Dá sa veriť domácim meračom?

Internetom sa šíri video, v ktorom niekto meria dusičnany v zelenine a ovocí.

SVET

Minúta po minúte: Polícia má meno podozrivého

Útočníkom mal byť len dvadsaťdva ročný Brit s líbyjským pôvodom.

KULTÚRA

Dominik Dán o knižnom trhu: S mafiánskymi praktikami som sa nestretol

Spisovateľ má s podnikateľmi zlú skúsenosť.

KULTÚRA

Existoval len jeden James Bond, ktorý mohol hrať sám seba

Roger Moore stvárňoval agenta 007 najdlhšie.

Neprehliadnite tiež

Zelenina z Lidla pohorela v amatérskom teste. Dá sa veriť domácim meračom?

Internetom sa šíri video, v ktorom neznámy muž meria dusičnany v zelenine a ovocí.

Vláda chce rodinám zaplatiť sťahovanie sa za prácou

Niekoľkotisícový príspevok by mal ľudí motivovať, aby opustili svoje domovy a za prácou sa presťahovali tam, kde je.

Francúzsky miliardár dostal zelenú na prevzatie značky Christian Dior

LVMH je najväčším výrobcom luxusného tovaru na svete.

Vyhlásili tender na obnovu Gabčíkova

Celý projekt obnovy si vyžiada celkovo vyše 144 miliónov eur.