Doprastav: Ak nezrušíte PPP, nemusíme prepúšťať

Od realizácie prvého balíka PPP na diaľnici D1 bude závisieť, koľko pracovníkov spoločnosť Doprastav nakoniec prepustí.

(Zdroj: Ilustračné - TASR)

BRATISLAVA. Najväčšia domáca stavebná spoločnosť Doprastav nemusí nakoniec prepustiť všetkých plánovaných 750 z vyše 3 tisíc zamestnancov. Závisí to od toho, či sa začne realizovať prvý balík PPP na výstavbu piatich úsekov diaľnice D1 medzi Martinom a Prešovom.

Doprastav je totiž spolu so žilinským Váhostavom - SK členom medzinárodného konzorcia, ktoré má diaľničné úseky v dĺžke 75 kilometrov financovať, postaviť a počas 30 rokov prevádzkovať.

"Teraz sa finalizujú zoznamy ľudí, ktorí budú postupne dostávať výpovede, ale všetko sa môže ešte otočiť. V septembri budeme mať navyše okolo 150 ľudí. Pre všetkých ostatných máme prácu až do októbra," povedal prezident skupiny Doprastav Dušan Mráz v utorkovom vydaní Hospodárskych novín.

Ako dodal, osobne verí, že sa D1 formou PPP napokon bude stavať a spoločnosť už ďalej nebude prepúšťať.

Štát by prišiel aj o projektovú dokumentáciu

Na otázku, či je možné zlacnenie výstavby D1, Mráz odpovedal, že "teraz je určite najlepšia doba, pretože taký nízky Euribor (priemerná úroková sadzba na medzibankovom trhu) ešte nebol. "A tým som povedal všetko," dodal šéf skupiny Doprastav.

Mráz si v súvislosti s výhradami ochranárov k trasovaniu diaľnice cez chránené územie myslí, že spory sa vyriešia. Vláda má podľa neho už dostatok informácií o celom projekte.

"Ak by tento projekt stroskotal, vláde by sa nepodarilo splniť sľub o dokončení nadštandardného spojenia Košíc a Bratislavy do roku 2014. Len na spustenie výstavby by sa čakalo najmenej dva roky. Štát by v prípade zrušenia tendra nemal ani projektovú dokumentáciu. Tú sme si robili my na vlastné náklady," upozornil ďalej Mráz v rozhovore pre HN.

Stromy sú vyrúbané

Doplnil pritom, že najprv by musel byť vybraný projektant, potom aj stavebná firma. Zásahy do prírody sa podľa neho už aj tak vykonali, stromy sú vyrúbané, trasa odhumusovaná, prístupové cesty k tunelovým portálom sú vybudované a inžinierske siete poprekladané. Európska komisia má posúdiť, či sú vplyvy stavby D1 na životné prostredie také, že by sa nemalo stavať.

"Teraz už majú dosť informácií na to, aby sa vedeli vyjadriť. Myslíme si, že povedia, že je to v poriadku," predpokladá Mráz. Stanovisko Bruselu by mohlo byť známe do konca leta.

Náklady na výstavbu piatich úsekov D1 predstavujú 2,4 mld. eur bez dane z pridanej hodnoty. Medzinárodné konzorcium ponúklo v tendri na projektovanie, financovanie, výstavbu, prevádzku a údržbu úsekov 3,3 mld. eur, neskôr táto suma dodatkami vzrástla na 4 mld. eur. Štát by mal počas 30 rokov splatiť 9,1 mld. eur koncesionárskej spoločnosti Slovenské diaľnice, a.s., ktorá má diaľničné úseky postaviť. Ministerstvo dopravy chce, aby financovanie diaľnice bolo lacnejšie a výhodnejšie pre štát.

Najčítanejšie na SME Ekonomika


Inzercia - Tlačové správy


  1. Objavte majestátne Tatry kúsok po kúsku
  2. Aké sú gastrotrendy pre rok 2018?
  3. Chcete bývať na dobrom mieste? Zakotvite v Adlerovej!
  4. Egejská riviéra: Ktoré letovisko je pre vás najlepšie?
  5. Slovensko má pralesy, púšť aj kameňopád. Už ste ich videli?
  6. Volkswagen T-Roc: Pre nerozhodných
  7. Leto 2018 v Grécku s odletom z Bratislavy
  8. Dlhopisy 7,25 % p.a. majú najvýhodnejšiu nákupnú cenu v roku
  9. Zelené Grunty vám ponúknu viac, ako očakávate
  10. Kam do tepla v januári?
  1. Attracting talent – Why Millennials are choosing to join Johnson
  2. Aké sú gastrotrendy pre rok 2018?
  3. Chcete bývať na dobrom mieste? Zakotvite v Adlerovej!
  4. Objavte majestátne Tatry kúsok po kúsku
  5. Alarica – new business project in the market of shoes
  6. Ako jazdiť na snehu alebo ľade?
  7. Egejská riviéra: Ktoré letovisko je pre vás najlepšie?
  8. Slovensko má pralesy, púšť aj kameňopád. Už ste ich videli?
  9. Toto tajomstvo vrcholoví športovci dlho skrývali
  10. Vlani sme si vyberali z vyše pol milióna inzerovaných áut
  1. Egejská riviéra: Ktoré letovisko je pre vás najlepšie? 11 015
  2. Slovensko má pralesy, púšť aj kameňopád. Už ste ich videli? 7 198
  3. Volkswagen T-Roc: Pre nerozhodných 3 102
  4. Objavte majestátne Tatry kúsok po kúsku 2 203
  5. Leto 2018 v Grécku s odletom z Bratislavy 2 008
  6. Kam do tepla v januári? 1 722
  7. Dlhopisy 7,25 % p.a. majú najvýhodnejšiu nákupnú cenu v roku 1 360
  8. Chcete bývať na dobrom mieste? Zakotvite v Adlerovej! 1 283
  9. First moment Turecko: využite zľavy na špičkové hotely 1 022
  10. Aké sú gastrotrendy pre rok 2018? 1 002

Hlavné správy zo Sme.sk

KOMENTÁRE

Stačilo by, keby sa nekradlo. Základy politického hochštaplerstva

Iste, politici ani zajtra neprestanú nepoctivo zavádzať, ale aspoň by sme im to nemali uľahčovať.

KULTÚRA

Prečo maďarský sranda pre slovenský koňha nechce vyčpieť

V žánrovej vernosti niet čo Susedom vytknúť.

DOMOV

Po streľbe v petržalskom paneláku zostali dvaja mŕtvi

Na chodbe tam našli telo ženy a muža, na mieste našli dieťa.

ŠPORT

Hantuchová: Život, ktorý žijú tenisti, nie je normálny

Australian Open prvý raz sleduje na plný úväzok spoza mikrofónu.

Neprehliadnite tiež

Prerušenie financovania federálnych úradov neohrozuje najvyšší rating USA

Agentúra Moody's reagovala na shutdown opatrne, aj keď to ekonomika pocíti.

Únia začína hovoriť o zdanení plastov, zdražieť môžu nápojové fľaše

V Nemecku sú plastové flaše zálohované. O podobnom opatrení uvažovala SNS na ministerstve životného prostredia v roku 2008.

Poisťovňa Dôvera si vzala úver, časť peňazí dá Pente

Zdravotná poisťovňa Dôvera si v Tatra banke refinancovala osem rokov starú pôžičku. Súvisí s neobvyklou účtovnou transakciou.

Najväčšia škandinávska banka zakázala zamestnancom obchodovať s kryptomenami

Banka vyhlásila, že nebude nútiť zamestnancov, ktorí aktuálne vlastnia kryptomeny, aby ich predali.