Doprastav: Ak nezrušíte PPP, nemusíme prepúšťať

Od realizácie prvého balíka PPP na diaľnici D1 bude závisieť, koľko pracovníkov spoločnosť Doprastav nakoniec prepustí.

(Zdroj: Ilustračné - TASR)

BRATISLAVA. Najväčšia domáca stavebná spoločnosť Doprastav nemusí nakoniec prepustiť všetkých plánovaných 750 z vyše 3 tisíc zamestnancov. Závisí to od toho, či sa začne realizovať prvý balík PPP na výstavbu piatich úsekov diaľnice D1 medzi Martinom a Prešovom.

Doprastav je totiž spolu so žilinským Váhostavom - SK členom medzinárodného konzorcia, ktoré má diaľničné úseky v dĺžke 75 kilometrov financovať, postaviť a počas 30 rokov prevádzkovať.

"Teraz sa finalizujú zoznamy ľudí, ktorí budú postupne dostávať výpovede, ale všetko sa môže ešte otočiť. V septembri budeme mať navyše okolo 150 ľudí. Pre všetkých ostatných máme prácu až do októbra," povedal prezident skupiny Doprastav Dušan Mráz v utorkovom vydaní Hospodárskych novín.

Ako dodal, osobne verí, že sa D1 formou PPP napokon bude stavať a spoločnosť už ďalej nebude prepúšťať.

Štát by prišiel aj o projektovú dokumentáciu

Na otázku, či je možné zlacnenie výstavby D1, Mráz odpovedal, že "teraz je určite najlepšia doba, pretože taký nízky Euribor (priemerná úroková sadzba na medzibankovom trhu) ešte nebol. "A tým som povedal všetko," dodal šéf skupiny Doprastav.

Mráz si v súvislosti s výhradami ochranárov k trasovaniu diaľnice cez chránené územie myslí, že spory sa vyriešia. Vláda má podľa neho už dostatok informácií o celom projekte.

"Ak by tento projekt stroskotal, vláde by sa nepodarilo splniť sľub o dokončení nadštandardného spojenia Košíc a Bratislavy do roku 2014. Len na spustenie výstavby by sa čakalo najmenej dva roky. Štát by v prípade zrušenia tendra nemal ani projektovú dokumentáciu. Tú sme si robili my na vlastné náklady," upozornil ďalej Mráz v rozhovore pre HN.

Stromy sú vyrúbané

Doplnil pritom, že najprv by musel byť vybraný projektant, potom aj stavebná firma. Zásahy do prírody sa podľa neho už aj tak vykonali, stromy sú vyrúbané, trasa odhumusovaná, prístupové cesty k tunelovým portálom sú vybudované a inžinierske siete poprekladané. Európska komisia má posúdiť, či sú vplyvy stavby D1 na životné prostredie také, že by sa nemalo stavať.

"Teraz už majú dosť informácií na to, aby sa vedeli vyjadriť. Myslíme si, že povedia, že je to v poriadku," predpokladá Mráz. Stanovisko Bruselu by mohlo byť známe do konca leta.

Náklady na výstavbu piatich úsekov D1 predstavujú 2,4 mld. eur bez dane z pridanej hodnoty. Medzinárodné konzorcium ponúklo v tendri na projektovanie, financovanie, výstavbu, prevádzku a údržbu úsekov 3,3 mld. eur, neskôr táto suma dodatkami vzrástla na 4 mld. eur. Štát by mal počas 30 rokov splatiť 9,1 mld. eur koncesionárskej spoločnosti Slovenské diaľnice, a.s., ktorá má diaľničné úseky postaviť. Ministerstvo dopravy chce, aby financovanie diaľnice bolo lacnejšie a výhodnejšie pre štát.

Najčítanejšie na SME Ekonomika


Inzercia - Tlačové správy


  1. Last minute tipy na Kapverdské ostrovy
  2. Voda, kotol, vymknutie: Čo stoja najčastejšie domáce katastrofy?
  3. Žijú, lebo sa nevzdali. Príbehy ľudí bojujúcich za svoje zdravie
  4. Nový Volkswagen Arteon sa predstaví na bratislavskom autosalóne
  5. Last minute dovolenka sa dá kupiť výhodne už teraz
  6. Legendárna Štefánka opäť ožíva pod sieťou Pulitzer family
  7. Päť tipov, kam na predĺžený víkend v máji
  8. Inteligencia vo všetkom
  9. Volvo V90 Cross Country je pripravené na každé dobrodružstvo
  10. Continental spúšťa dlhodobý test pneumatík s vodičmi z Facebooku
  1. Ako efektívne využiť podlahové kúrenie?
  2. Samsung Galaxy S8: smartfón s výnimočným displejom
  3. Túžite byť matkou, ale nedarí sa? Poďme hľadať dôvody!
  4. Last minute tipy na Kapverdské ostrovy
  5. Ako sa menila obľúbená bratislavská štvrť
  6. Nové investičné projekty v Schladmingu s výhľadom na zjazdovku
  7. Podľa M. Borguľu je práca mestskej polície slabá a nedôsledná
  8. Znížená sadzba pri pôžičke v mBank už len štyri dni
  9. Odborníci poradia, komu sa oplatí využívať obnoviteľné zdroje
  10. Katarína (28): Z bývania na Nobelovej mám dobrý pocit
  1. Žijú, lebo sa nevzdali. Príbehy ľudí bojujúcich za svoje zdravie 7 842
  2. Šokujúce: ako sa každý Slovák dokáže ľahko naučiť po anglicky 7 229
  3. Nový Volkswagen Arteon sa predstaví na bratislavskom autosalóne 6 542
  4. Päť tipov, kam na predĺžený víkend v máji 6 180
  5. Last minute tipy na Kapverdské ostrovy 5 471
  6. Legendárna Štefánka opäť ožíva pod sieťou Pulitzer family 5 402
  7. Last minute dovolenka sa dá kupiť výhodne už teraz 5 268
  8. Voda, kotol, vymknutie: Čo stoja najčastejšie domáce katastrofy? 4 924
  9. 5 krokov k vlastnému bývaniu 3 714
  10. Ako sa menila obľúbená bratislavská štvrť 3 034

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Remiášova vražda sa ešte dá vyšetriť. Pomôcť musia mafiáni

Polícia minulý rok obnovila vyšetrovanie Remiášovej vraždy, pretože vyšli najavo nové skutočnosti. Ani po roku zatiaľ nikoho neobvinila.

DOMOV

Anna Remiášová pri pomníku syna: Nikdy to nevzdám

Výročie vraždy si prišli k jeho pamätníku pripomenúť aj študenti.

KOMENTÁRE

Kažimír bude musieť siahnuť pod vankúš, aby naplnil Ficove sľuby

Bez zásahu do rozpočtu to nepôjde.

Neprehliadnite tiež

Švajčiari: štátny vlakový dopravca nás diskriminuje. Súťaž ušil na mieru jednému výrobcovi

Železničná spoločnosť Slovensko chce nakúpiť 25 nových vlakov za 160 miliónov eur.

Trump zrušil Obamov zákaz ťažiť ropu pri pobrežiach

Obama krátko pred svojím odchodom z funkcie zakázal ťažbu pre ochranu životného prostredia.

Érsek napomenul šéfov diaľničiarov, udeľovali privysoké odmeny

Generálny riaditeľ Národnej diaľničnej spoločnosti nariadil prípad preveriť.

Rozvoju regiónov bráni vzdelávací systém či slabá dopravná infraštruktúra

Slovensko patrí medzi štáty OECD s najväčšími regionálnymi rozdielmi vo výške príjmov a v miere nezamestnanosti.


Už ste čítali?

Domov NajnovšieNajčítanejšieDesktop