AMSTERDAM. Holandská spoločnosť, ktorá okrem iného vyrába čaje Lipton či mydlá Dove, tvrdí, že dobré hospodárske výsledky odrážajú jej snahu o zvýšenie objemu predaja.
Čistý zisk Unileveru sa za tri mesiace do konca júna zvýšil na 1,15 miliardy eur z 833 milióna eur v rovnakom období vlani. Tržby spoločnosti vzrástli medziročne o 12,4 % na 11,75 miliardy eur.
Analytici, ktorých oslovila agentúra Reuters, pritom odhadovali, že Unilever bude mať v 2. kvartáli 2010 čistý zisk 1 miliardu eur a tržby 10,22 miliardy eur.
Koncern sa snaží zvýšiť podiel na trhu na úkor svojich najväčších rivalov Procter & Gamble a Nestlé, a to redukciou cien svojich produktov.
Výkonný riaditeľ Unileveru Paul Polman vo svojom vyhlásení konštatoval, že dobré hospodárske výsledky sú dôsledkom pokračujúcich investícií, úspešných inovácií a expanzie na nové trhy. V nasledujúcom období ale očakáva spomalenie rastu predaja a silnejšiu konkurenciu, najmä v Európe a Severnej Amerike. Firma sa však pokúsi nezvyšovať ceny aj napriek tomu, že očakáva zdraženie niektorých komodít.
Unilever vyrába približne 400 značiek spotrebného tovaru. Najväčší zisk však v sledovanom období spoločnosti priniesla divízia výrobkov osobnej hygieny, ako sú dezodoranty Degree, Dove či Rexona, a to 3,56 miliardy eur, čo predstavuje medziročný nárast o 7,8 %.
Aj predaj mrazených pochúťok ako Magnum Gold, Cornetto Enigma a nové druhy zmrzlín Ben & Jerry's vzrástol. Tržby divízie mrazených produktov a nápojov sa v 2. kvartáli 2010 zvýšili medziročne o 3,5 % na 2,70 miliardy eur.
Informovala o tom agentúra AP.