AKTUALIZOVANÉ 10:42

Figeľ: PPP možno využiť, nesmú byť však predražené

Minister dopravy potvrdil, že chce pokračovať v budovaní diaľníc pomocou PPP projektov.

(Zdroj: Ilustračné - TASR)

BRATISLAVA. Prvý balík projektu verejno-súkromného partnerstva (PPP) chce nový minister dopravy Ján Figeľ (KDH) ukončiť do konca augusta tohto roka. Na výstavbu vybraných úsekov D1 na severe Slovenska si tak predsavzal dodržať termín, ktorý určil jeho predchodca, Ľubomír Vážny (Smer).

"Chceme to ukončiť do konca augusta, tak, ako je termín," konštatoval na dnešnej tlačovej konferencii Figeľ.

Jeden pilier. Ale lacnejší

Projekt by mal byť podľa jeho slov lacnejší, čo vplýva aj z pomerov svetových trhov, teda hodnoty peňazí. "Myslím, že nie len koncesionár a širšia ekonomická verejnosť rozumejú tejto snahe," dodal.

Minister tak potvrdil, že chce počas riadenia rezortu pokračovať v budovaní nadradenej cestnej infraštruktúry pomocou PPP projektov. "Chcem, aby boli ako jeden z pilierov výstavby cestnej siete," pripomenul. Do budúcna by sa však mala znížiť ich finančná náročnosť.

Aj eurofondy

Cesty by sa mali ďalej stavať aj z eurofondov. V Operačnom programe Doprava zostalo aktuálne necelých 70 percent z vyčlenenej sumy 3,1 miliardy eur. Figeľ chce tiež presunúť na cesty aj ďalšie európske peniaze, nevie však ešte, koľko by ich presne malo byť.

Od jesene by mali rezortu dopravy pribudnúť aj nové kompetencie, cestovný ruch, bytová výstavba, regionálny rozvoj a eurofondy. Šéf ministerstva tak vyzdvihol synergiu, ktorá sa spojením týchto oblastí vytvorí. "Veľká synergia a pridaná hodnota," konštatoval.

Maximálna rýchlosť na D1 sa bude kvôli bezpečnosti znižovať

BRATISLAVA. Maximálna rýchlosť na diaľnici D1 medzi Bratislavou a Trnavou sa bude znižovať. Dôvodom je podľa šéfa rezortu dopravy Jána Figeľa zvýšenie bezpečnosti, keďže na ceste chýbajú odstavné pruhy.

Rýchlosť by sa pravdepodobne nemala meniť vo všetkých pruhoch, no iba v krajnom. Práve v tomto pruhu, kde vodiči odstavia havarované či pokazené autá, totiž jazdia najťažšie nákladné vozidlá. "Úvaha o odstupňovaní rýchlosti je logická," povedal minister na dnešnej tlačovej konferencii.

Na diaľnici by tiež mali postupne pribudnúť odstavné pruhy alebo ostrovčeky. Presné plány však rezort dopravy aktuálne nemá, pracuje na štúdii. "Zadal som úlohu, aby sme po rozpracovaní spolu s Ministerstvom vnútra pripravili nové podmienky za účelom zvýšenia bezpečnosti," uzatvoril.

TASR
Figeľ: V personálnych výmenách budem pokračovať

BRATISLAVA. Personálne výmeny v rezorte dopravy a podriadených podnikoch pravdepodobne ešte neskončili. Minister dopravy Ján Figeľ na dnešnej tlačovej konferencii avizoval, že v nich bude v prípade nevyhnutnosti pokračovať.

"K personálnym rozhodnutiam som doteraz prikročil tam, kde som cítil, že to je nevyhnutné a urgentné," vysvetlil. O svoju vedúcu funkciu tak prišiel šéf Národnej diaľničnej spoločnosti a Carga, ktoré zabezpečuje nákladnú železničnú dopravu. "Chcem aj do budúcna vyvodzovať zodpovednosť," dodal.

Minister tiež prešetruje predaj pozemkov, ktoré urobilo Letisko M.R. Štefánika - Airport Bratislava tesne pred júnovými voľbami. "Mnoho dokumentov nesvedčí o transparentnom a jednoznačnom úmysle," spresnil Figeľ. Zdôraznil, že v prípade negatívnych zistení bude "konať razantne".

TASR

Najčítanejšie na SME Ekonomika


Inzercia - Tlačové správy


  1. Základné štandardy práce pre realitné kancelárie
  2. Čím všetkým som si prešla, aby som sa naučila po anglicky
  3. Zabudnite na nové a neekologické PC. Je tu Refurbished!
  4. Volkswagen Arteon je výkladná skriňa technológií
  5. Yeme chce byť výnimočný obchod aj vďaka výnimočným zamestnancom
  6. Lepšie bývať na vidieku, alebo v meste? Hľadali sme výhody
  7. Poznáte pôvod slovenských slov? Otestujte sa
  8. Hyundai H350 je dokonale spoľahlivým partnerom pre biznis
  9. Plavba po Karibiku na luxusnej lodi
  10. Študenti majú na získanie 30 € ešte 20 dní
  1. Nová veľvyslankyňa Turecka na návšteve EU v Bratislave
  2. Prijatie delegácie rektorov ekonomických univerzít z Indonézie
  3. Čím všetkým som si prešla, aby som sa naučila po anglicky
  4. Zabudnite na nové a neekologické PC. Je tu Refurbished!
  5. Základné štandardy práce pre realitné kancelárie
  6. Takmer polovicu porúch šikmých striech spôsobujú zlé doplnky
  7. Lepšie bývať na vidieku, alebo v meste? Hľadali sme výhody
  8. Yeme chce byť výnimočný obchod aj vďaka výnimočným zamestnancom
  9. Ukončil si 1.stupeň vysokoškolského štúdia a chceš pokračovať?
  10. Poznáte pôvod slovenských slov? Otestujte sa
  1. Poznáte pôvod slovenských slov? Otestujte sa 11 907
  2. Plavba po Karibiku na luxusnej lodi 8 531
  3. Lepšie bývať na vidieku, alebo v meste? Hľadali sme výhody 7 481
  4. Desať obľúbených miest v Chorvátsku 6 353
  5. Domácnosť, ktorá šetrí sama? Aj u nás je to už realitou 6 013
  6. Študenti majú na získanie 30 € ešte 20 dní 5 758
  7. Viete, čo kupujete? Ako rozoznať kvalitný chlieb od nekvalitného 5 504
  8. Hyundai H350 je dokonale spoľahlivým partnerom pre biznis 5 258
  9. Yeme chce byť výnimočný obchod aj vďaka výnimočným zamestnancom 3 503
  10. Volkswagen Arteon je výkladná skriňa technológií 3 014

Hlavné správy zo Sme.sk

EKONOMIKA

Zelenina z Lidla pohorela v amatérskom teste. Dá sa veriť meračom?

Internetom sa šíri video, v ktorom niekto meria dusičnany v zelenine a ovocí.

KULTÚRA

Dán o knižnom trhu: S mafiánskymi praktikami som sa nestretol

Spisovateľ má s podnikateľmi zlú skúsenosť.

KULTÚRA

Existoval len jeden James Bond, ktorý mohol hrať sám seba

Roger Moore stvárňoval agenta 007 najdlhšie.

Neprehliadnite tiež

Zelenina z Lidla pohorela v amatérskom teste. Dá sa veriť domácim meračom?

Internetom sa šíri video, v ktorom neznámy muž meria dusičnany v zelenine a ovocí.

Vláda chce rodinám zaplatiť sťahovanie sa za prácou

Niekoľkotisícový príspevok by mal ľudí motivovať, aby opustili svoje domovy a za prácou sa presťahovali tam, kde je.

Francúzsky miliardár dostal zelenú na prevzatie značky Christian Dior

LVMH je najväčším výrobcom luxusného tovaru na svete.

Vyhlásili tender na obnovu Gabčíkova

Celý projekt obnovy si vyžiada celkovo vyše 144 miliónov eur.