SOUL. Juhokórejská automobilka Hyundai Motor zvýšila svoj zisk v 2. štvrťroku tohto roka medziročne o 71 % na rekordných 1,39 bilióna wonov (896,77 milióna eur), k čomu jej dopomohol vysoký dopyt po jej produktoch vo svete, najmä však v Číne. Na porovnanie, za rovnaké obdobie vlani dosiahla firma zisk 811,9 miliardy wonov. Výsledok prekonal aj predchádzajúci rekordný zisk za 1. štvrťrok na úrovni 1,13 bilióna wonov.
Hyundai tvorí spolu so sesterskou firmou Kia Motors 5. najväčšiu automobilku na svete. Kia oznámi svoje výsledky v piatok 30. júla.
Podľa juhokórejských analytikov vyťažil Hyundai v 2. štvrťroku z nižších cien autosúčiastok, ďalej z nižších výdavkov na reklamu, ako aj zo šrotovného v Spojených štátoch a vysokého dopytu po nových autách v Číne a iných reformujúcich sa ekonomikách. "Pozícia firmy Hyundai na reformujúcich sa trhoch je omnoho silnejšia než v prípade iných automobiliek," tvrdia analytici.
Tržby automobilky vzrástli v 2. kvartáli 2010 medziročne o 18,3 % na 9,56 bilióna wonov z 8,08 bilióna wonov v rovnakom období minulého roka. Predaj sa zvýšil o 19,2 %, keď firma za 2. štvrťrok predala 922.225 áut, zatiaľ čo v rovnakom období roku 2009 to bolo 773.809 áut. Vývoz z juhokórejských závodov sa zvýšil o 40,1 %, aj keď na domácom trhu predala spoločnosť medziročne o 17,8 % áut menej, čo analytici pripisujú veľkej popularite sedanu K5 od Kie. Predaj zo zahraničných závodov Hyundai vzrástol o 25,4 % na 464.731 automobilov.
Informovala o tom agentúra AP.