BRUSEL. s odôvodnením, že spojenie prepravcov neohrozí hospodársku súťaž v Európskej únii ani v Európskom hospodárskom priestore (EHP).
"Fúzia signifikantne nezasiahne do hospodárskej súťaže v EHP, ani v jej podstatnej časti," konštatuje vo svojej správe EK.
Obaja prepravcovia prevádzkujú transatlantické lety, preto ich zlúčenie mohlo ohroziť a deformovať podmienky na trhu. Komisia sa však vyjadrila, že spoločnosti operujú z iných letísk v rámci USA a teda pôvodne pokrývali zabezpečenie odlišných trás. To znamená, že spojenie nevyvolá prevahu na trhu v neprospech ostatných firiem.
Spoločnosť, ktorá vznikne touto fúziou, bude veľkým hráčom v leteckej doprave - má prepraviť ročne až 144 miliónov pasažierov do 370 destinácií v 59 krajinách sveta. Čo sa týka počtu prepravených cestujúcich, stane sa najväčšou aerolinkou na svete. Vzniknutá nová spoločnosť by mala byť pomenovaná United, zlúčenie ešte musí schváliť americký regulačný orgán.