PARÍŽ. Dôvodom je zvýšenie nákladov na nákup surovín a zavedenie celej škály lacnejších produktov.
Prevádzková marža Danone sa za prvých šesť mesiacoch roka znížila na 15,3 % z 16,03 % v rovnakom období vlaňajška.
Prevádzkový zisk spoločnosti, ktorá okrem jogurtov Activia a probiotických jogurtových nápojov Actimel dodáva na trh aj minerálne vody Evian a Badoit, v prvom polroku stúpol o 2 % na 1,28 miliardy eur a prekonal odhad analytikov, ktorí predpovedali, že dosiahne 1,265 miliardy eur.
Čistý zisk Danone v sledovanom období vzrástol na 848 miliónov eur z 722 miliónov eur v 1. polroku 2009.
Tržby spoločnosti za obdobie január-jún 2010 sa zvýšili medziročne o 7 % na 8,36 miliardy eur, pričom tempo rastu predaja v Ázii a vo zvyšných častiach sveta vysoko prekonalo 1,7-% nárast predaja v Európe. Rozvíjajúce sa trhy sa podľa najnovších údajov podieľali viac ako 40 % na celkových tržbách Danone.
Francúzska spoločnosť preto potvrdila svoj cieľ pre tento rok, ktorým je zvýšenie predaja o 5 až 6 %.
Informovali o tom agentúry Reuters a Bloomberg.