Ľudia kupujú viac mliečne výrobky s vyšším podielom smotany

Maloobchodné reťazce na Slovensku v ostatných týždňoch zaznamenali zmenu správania sa zákazníkov pri kúpe mliečnych výrobkov.

BRATISLAVA. Neraz uprednostňujú mlieko a jogurty s vyšším obsahom smotany. Predaj plnotučného mlieka sa niektorým obchodníkom zvýšil o viac ako 10 %, rovnaký trend je badať aj v predaji smotanových jogurtov.

Podľa oslovených obchodníkov dôvodom tohto správania zákazníkov môže byť nie len vyššia ekonomická sila Slovákov oproti minulosti, ale aj priblíženie sa cien plnotučných mliečnych výrobkov nízkotučným. Navyše, zákazníci neprehliadnu, že plnotučné výrobky majú oproti nízkotučným mliečnym výrobkom aj plnšiu chuť. Výrobcovia už zachytili tento obrat v dopyte zákazníkov a niektorí zaradili do výrobného programu nové druhy smotanových mliečnych výrobkov.

"Slováci sa v ostatnom období orientujú čoraz viac na kúpu mlieka a mliečnych výrobkov s vyšším podielom smotany. Preto plánujeme aj do vlastných značiek Tesco zaradiť viac plnotučných výrobkov," uviedol pre TASR nákupca mliečnych výrobkov Tesco SR Vladimír Hikker.

Dodal, že predaj plnotučného mlieka vzrástol v sieti Tesco približne o 40 %. Rozdiel v cene medzi najlacnejším polotučným, ale najpredávanejším, a plnotučným trvanlivým mliekom, je teraz 10 centov, vlani bol rozdiel v priemere 17 centov. Podobné malé rozdiely sú aj v cenách jogurtov. Rozdiel medzi cenou smotanového a nízkotučného jogurtu v Tescu je 10 %.

Rovnako badajú nárast v predaji smotanových jogurtov za ostatné obdobie aj prevádzky Hypernova a Albert, ktoré zastrešuje spoločnosť Ahold Retail Slovakia. "Vďaka malému cenovému rozdielu medzi plnotučným a nízkotučným jogurtom sú spotrebitelia ochotní priplatiť si za kvalitnejší, hustejší výrobok a siahajú po ňom čoraz častejšie na úkor nízkotučných jogurtov," podotkla hovorkyňa spoločnosti Diana Chovancová Stanková.

V predaji plnotučného mlieka prevádzky Aholdu evidujú iba mierny nárast. Slováci podľa nej stále uprednostňujú mlieko s nižším obsahom tuku. "Mierny nárast v predaji plnotučného mlieka pripisujeme zavedeniu privátnej značky, ktorá je pre zákazníka v porovnaní so značkovým plnotučným mliekom výhodnejšie asi o 20 %," upozornila.

Najčítanejšie na SME Ekonomika


Inzercia - Tlačové správy


  1. Čím všetkým som si prešla, aby som sa naučila po anglicky
  2. Štatutári, máte už prístup k elektronickej schránke?
  3. Zabudnite na nové a neekologické PC. Je tu Refurbished!
  4. Volkswagen Arteon je výkladná skriňa technológií
  5. Yeme chce byť výnimočný obchod aj vďaka výnimočným zamestnancom
  6. Lepšie bývať na vidieku, alebo v meste? Hľadali sme výhody
  7. Poznáte pôvod slovenských slov? Otestujte sa
  8. Hyundai H350 je dokonale spoľahlivým partnerom pre biznis
  9. Plavba po Karibiku na luxusnej lodi
  10. Študenti majú na získanie 30 € ešte 20 dní
  1. Stavba domu na kľúč – úspora času aj financií
  2. Štatutári, máte už prístup k elektronickej schránke?
  3. Nová veľvyslankyňa Turecka na návšteve EU v Bratislave
  4. Prijatie delegácie rektorov ekonomických univerzít z Indonézie
  5. Čím všetkým som si prešla, aby som sa naučila po anglicky
  6. Zabudnite na nové a neekologické PC. Je tu Refurbished!
  7. Základné štandardy práce pre realitné kancelárie
  8. Takmer polovicu porúch šikmých striech spôsobujú zlé doplnky
  9. Lepšie bývať na vidieku, alebo v meste? Hľadali sme výhody
  10. Yeme chce byť výnimočný obchod aj vďaka výnimočným zamestnancom
  1. Poznáte pôvod slovenských slov? Otestujte sa 12 046
  2. Plavba po Karibiku na luxusnej lodi 8 562
  3. Lepšie bývať na vidieku, alebo v meste? Hľadali sme výhody 7 584
  4. Desať obľúbených miest v Chorvátsku 6 237
  5. Domácnosť, ktorá šetrí sama? Aj u nás je to už realitou 5 905
  6. Študenti majú na získanie 30 € ešte 20 dní 5 701
  7. Viete, čo kupujete? Ako rozoznať kvalitný chlieb od nekvalitného 5 374
  8. Hyundai H350 je dokonale spoľahlivým partnerom pre biznis 5 309
  9. Yeme chce byť výnimočný obchod aj vďaka výnimočným zamestnancom 3 596
  10. Volkswagen Arteon je výkladná skriňa technológií 3 160

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Jeden za všetkých, všetci za jedného. Čo má Kaliňák s tromi mušketiermi

Dom, v ktorom býva minister vnútra Robert Kaliňák, je pomenovaný podľa Aramisa z Troch mušketierov. Susedmi sú Athos a Porthos.

PRIMÁR

S vekom lekára môže stúpať aj počet úmrtí pacientov

Lekárom nad šesťdesiat úmrtnosť pacientov stúpla.

Neprehliadnite tiež

Zelenina z Lidla pohorela v amatérskom teste. Dá sa veriť domácim meračom?

Internetom sa šíri video, v ktorom neznámy muž meria dusičnany v zelenine a ovocí.

Vláda chce rodinám zaplatiť sťahovanie sa za prácou

Niekoľkotisícový príspevok by mal ľudí motivovať, aby opustili svoje domovy a za prácou sa presťahovali tam, kde je.

Francúzsky miliardár dostal zelenú na prevzatie značky Christian Dior

LVMH je najväčším výrobcom luxusného tovaru na svete.

Vyhlásili tender na obnovu Gabčíkova

Celý projekt obnovy si vyžiada celkovo vyše 144 miliónov eur.