Ľudia kupujú viac mliečne výrobky s vyšším podielom smotany

Maloobchodné reťazce na Slovensku v ostatných týždňoch zaznamenali zmenu správania sa zákazníkov pri kúpe mliečnych výrobkov.

BRATISLAVA. Neraz uprednostňujú mlieko a jogurty s vyšším obsahom smotany. Predaj plnotučného mlieka sa niektorým obchodníkom zvýšil o viac ako 10 %, rovnaký trend je badať aj v predaji smotanových jogurtov.

Podľa oslovených obchodníkov dôvodom tohto správania zákazníkov môže byť nie len vyššia ekonomická sila Slovákov oproti minulosti, ale aj priblíženie sa cien plnotučných mliečnych výrobkov nízkotučným. Navyše, zákazníci neprehliadnu, že plnotučné výrobky majú oproti nízkotučným mliečnym výrobkom aj plnšiu chuť. Výrobcovia už zachytili tento obrat v dopyte zákazníkov a niektorí zaradili do výrobného programu nové druhy smotanových mliečnych výrobkov.

"Slováci sa v ostatnom období orientujú čoraz viac na kúpu mlieka a mliečnych výrobkov s vyšším podielom smotany. Preto plánujeme aj do vlastných značiek Tesco zaradiť viac plnotučných výrobkov," uviedol pre TASR nákupca mliečnych výrobkov Tesco SR Vladimír Hikker.

Dodal, že predaj plnotučného mlieka vzrástol v sieti Tesco približne o 40 %. Rozdiel v cene medzi najlacnejším polotučným, ale najpredávanejším, a plnotučným trvanlivým mliekom, je teraz 10 centov, vlani bol rozdiel v priemere 17 centov. Podobné malé rozdiely sú aj v cenách jogurtov. Rozdiel medzi cenou smotanového a nízkotučného jogurtu v Tescu je 10 %.

Rovnako badajú nárast v predaji smotanových jogurtov za ostatné obdobie aj prevádzky Hypernova a Albert, ktoré zastrešuje spoločnosť Ahold Retail Slovakia. "Vďaka malému cenovému rozdielu medzi plnotučným a nízkotučným jogurtom sú spotrebitelia ochotní priplatiť si za kvalitnejší, hustejší výrobok a siahajú po ňom čoraz častejšie na úkor nízkotučných jogurtov," podotkla hovorkyňa spoločnosti Diana Chovancová Stanková.

V predaji plnotučného mlieka prevádzky Aholdu evidujú iba mierny nárast. Slováci podľa nej stále uprednostňujú mlieko s nižším obsahom tuku. "Mierny nárast v predaji plnotučného mlieka pripisujeme zavedeniu privátnej značky, ktorá je pre zákazníka v porovnaní so značkovým plnotučným mliekom výhodnejšie asi o 20 %," upozornila.

Najčítanejšie na SME Ekonomika


Inzercia - Tlačové správy


  1. Trenkwalder má nového generálneho riaditeľa
  2. Hotovosť, internet či karta? Najbezpečnejšie je platenie mobilom
  3. Už ste niekedy jedli v garáži? Tá v Trenčíne stojí za to
  4. Staré Dobré Mexiko: Už vieme prečo východniari chvália Šariš
  5. Objavte netušené možnosti nových firemných kreditných kariet
  6. Najväčšie first moment zľavy končia vo februári
  7. Boj s podvodníkmi stáčajúcimi odometre stojí bazáre státisíce
  8. Bezpečné a prestížne bývanie v Bratislave s novým symbolom mesta
  9. Prečo majú Slováci stále radšej hypotéku ako prenájom?
  10. Jarné prázdniny pri mori?
  1. VZN o hazarde sa dá zachrániť
  2. Prieskum: Ako si Slováci požičiavajú? Hlavne rýchlo
  3. Čo prinieslo tohtoročné Záhradnícke fórum?
  4. Diplomaciu v praxi na EU v BA otvorila veľvyslankyňa Nórska
  5. Študenti z rôznych kútov sveta prichádzajú študovať na EU v BA
  6. 10 faktov o ovocí a zelenine, ktoré musíte vedieť!
  7. Trenkwalder má nového generálneho riaditeľa
  8. Montážne konferencie - Novinky aj vzdelávanie o suchej výstavbe
  9. Profesijný rast študentov médií sa začína už počas vysokej školy
  10. Paneurópska vysoká škola otvára špecializované kurzy IT
  1. Hotovosť, internet či karta? Najbezpečnejšie je platenie mobilom 9 122
  2. Už ste niekedy jedli v garáži? Tá v Trenčíne stojí za to 8 846
  3. Boj s podvodníkmi stáčajúcimi odometre stojí bazáre státisíce 8 182
  4. Staré Dobré Mexiko: Už vieme prečo východniari chvália Šariš 7 412
  5. Najväčšie first moment zľavy končia vo februári 6 703
  6. Prečo majú Slováci stále radšej hypotéku ako prenájom? 5 504
  7. Bezpečné a prestížne bývanie v Bratislave s novým symbolom mesta 4 184
  8. Klasickým gastrolístkom konkuruje už aj nová stravovacia karta 3 731
  9. Ceny bytov vo veľkých mestách prekonali historický rekord 3 433
  10. Jarné prázdniny pri mori? 2 679

Hlavné správy zo Sme.sk

TECH

Veľký objav astronómov, ďaleké planéty môžu mať vodu aj život

V systéme Trappist-1 je sedem Zemi podobných planét. Tri z nich môžu mať oceány z tekutej vody.

KOMENTÁRE

Každý astronóm a tvorca nových liekov im pripomína, aké sú nuly

Namiesto cesty ľudstva na Mars, rozprávajú blázni o malom človeku.

KULTÚRA

Rozdali Brit Awards: Najlepší britský album nahral Bowie

Pozrite si zoznam všetkých víťazov cien najlepšej britskej hudby.

Neprehliadnite tiež

‘Prichadite k nam‘, Slovensko chce lákať ruských turistov

Roadshow je súčasťou marketingového plánu, na ktorom pracujú spolu krajiny V4, teda Slovensko, Maďarsko, Poľsko a Česká republika. Dokopy chcú tento rok minúť 315-tisíc eur.

Británii potrvá niekoľko rokov, kým sa dohodne s Úniou

Rokovania o obchode v rámci Únie sú pomerne zdĺhavé.

Chcete sa presťahovať na západ? Ubytovanie nájdete ťažko

V Trnave nie je v súčasnosti možné nájsť dostatok vhodných zamestnancov v okruhu 50 kilometrov.

Británii hrozí, že bez ľudí z Únie úroda na poliach zhnije

Krajina tak môže stratiť schopnosť dopestovať a vyrobiť vlastné potraviny.


Už ste čítali?

Domov NajnovšieNajčítanejšieDesktop