Durex mení majiteľa. Kupuje ho výrobca Calgonu

Britský koncern Reckitt Benckiser zaplatí za výrobcu kondómov 2,5 miliardy libier.

LONDÝN. Spoločnosť Reckitt Benckiser kúpi za zhruba 2,5 miliardy libier firmu SSL International, ktorá vyrába predovšetkým kondómy Durex a prípravky k ošetreniu nôh Scholl. Cena za SSL je zhruba o 33 percent vyššia, než bola trhová hodnota akcií spoločnosti po skončení utorkového obchodovania.

Reckitt uviedol, že prevzatím spoločnosti SSL si chce upevniť pozíciu v sektore s výrobkami na starostlivosť o zdravie. Reckitt už má v tomto odvetví zapustené korene, vyrába napríklad lieky proti bolesti Nurofen a prípravky proti nachladnutiu Strepsils a Lemsip.

Výroba prípravkov na starostlivosť o zdravie a telo je v poslednej dobe motorom rastu spoločnosti Reckitt. Vysoké prémie, ktoré firma zaplatí za SSL tak len svedčia o tom, že pokiaľ veľké firmy chcú diverzifikovať činnosť a zameranie sa na toto odvetvie, za známe a dobre zavedené značky sú ochotní aj dobre zaplatiť.

"Predpokladáme, že akvizícia zvýši čisté tržby Reckittu v divízii starostlivosti o zdravie a telo o viac než 36 percent na zhruba 2,8 miliardy libier. To bude asi tretina celkových čistých tržieb celej našej skupiny," povedal šéf Reckittu Bart Becht.

Reckitt odhaduje, že takzvaný synergický efekt, teda úspory vďaka tomu, že sa nebudú prekrývať zhodné aktivity, sa v regióne bude do konca roku 2012 pohybovať okolo 100 miliónov libier za rok. To by malo zlúčenej skupine pomôcť zvýšiť marže.

Reckitt Benckiser vyrába napríklad produkty Cillit Bang, Calgon či Veet.

Najčítanejšie na SME Ekonomika


Inzercia - Tlačové správy


  1. Kedy sa refinancovanie oplatí?
  2. Zľava 3000 € na 3-izbové byty v Jarabinkách
  3. Atraktívnejšie učenie vďaka digitálnym technológiám
  4. Aký vplyv by mal konflikt v Kórei na vaše investície?
  5. JUDr. Barbora Sabó: Dobrý maklér šetrí čas, peniaze i nervy!
  6. Intímna hygiena – celoročná záležitosť
  7. Zanzibar je plný lákadiel na dokonalú exotickú dovolenku
  8. Rastie nám pokrivená generácia?
  9. Pivovar Šariš podporí cestovný ruch v Prešovskom kraji
  10. 3 mýty, ktorým ste možno uverili. Ale ako je to naozaj?
  1. Exkurzia odborárov a absolventov SvF STU v Bratislave 2017
  2. Zvolen: Zvolenčania myslia na zabezpečenie svojich domovov
  3. Detské zúbky sú veda
  4. Atraktívnejšie učenie vďaka digitálnym technológiám
  5. Aký vplyv by mal konflikt v Kórei na vaše investície?
  6. Zľava 3000 € na 3-izbové byty v Jarabinkách
  7. JUDr. Barbora Sabó: Dobrý maklér šetrí čas, peniaze i nervy!
  8. Štartujú jesenné módne dni v Poluse
  9. Zanzibar je plný lákadiel na dokonalú exotickú dovolenku
  10. Rastie nám pokrivená generácia?
  1. Zanzibar je plný lákadiel na dokonalú exotickú dovolenku 10 561
  2. Rastie nám pokrivená generácia? 5 041
  3. Intímna hygiena – celoročná záležitosť 2 842
  4. 3 mýty, ktorým ste možno uverili. Ale ako je to naozaj? 2 339
  5. Plug-in, hybrid alebo elektromobil? Poradíme, ako správne vybrať 1 574
  6. Kedy sa refinancovanie oplatí? 1 290
  7. Pivovar Šariš podporí cestovný ruch v Prešovskom kraji 1 057
  8. Novinka v realitnom biznise! Zatiaľ dostupné len v Grand Koliba 897
  9. Bývajte v budove, po ktorej sa prechádzal Schöne Náci 810
  10. JUDr. Barbora Sabó: Dobrý maklér šetrí čas, peniaze i nervy! 757

Hlavné správy zo Sme.sk

PRIMÁR

Päťdesiatnici a stres: Po päťdesiatke začne stres zabíjať

Nikto nie je stavaný na to, aby prežíval dlhodobý stres.

SVET

Po páde z mosta do Vltavy zomrel český herec Jan Tříska

Okolnosti pádu vyšetruje polícia.

ŠPORT

Expert: Sagan je ako rocková hviezda cyklistiky

MS môže pokojne vyhrať aj sedemkrát, myslí si.

Neprehliadnite tiež

Železnice ukázali zmodernizované Pendolino. Pozrite sa, ako vyzerá

Jednotku prevádzkuje Železničná spoločnosť Slovensko s Českými dráhami na linke medzi Košicami a Prahou

Pozrite sa, koľko rokov pracovného života môžete ako Európan očakávať (Eurostat)

Za uplynulú dekádu stúpla očakávaná dĺžka pracovného života v priemere o 1,8 roka, zistil európsky štatistický úrad.

Škoda nestíha vyrábať Superb, časť výroby presunie do Nemecka

Automobilka v súčasnosti nedokáže uspokojiť veľký dopyt zákazníkov po vozidlách.