Všetky úseky rýchlociest, ktoré otvoria na jeseň, sa predražili

Zo štyroch úsekov rýchlostných ciest, ktoré sa otvoria na jeseň, došlo pri každom ku navýšeniu ceny.

Bývalý premiér Fico a bývalý šéf NDS Choma na úseku rýchlostnej komunikácie R1 medzi Nitrou a Tekovskými Nemcami.(Zdroj: Ilustračné - TASR)

BRATISLAVA. Štyri nové úseky rýchlostných ciest v dĺžke 24,5 kilometra majú byť spojazdnené od septembra do novembra.

Pôjde o meškajúci 4,6-kilometrový obchvat Svidníka na R4, obchvat Trstenej na R3 v dĺžke 7,2 kilometra a polovičnom profile, ako aj obchvat Hornej Štubne tiež na R3 v dĺžke 4,3 kilometra v polovičnom profile. Pribudne aj druhá etapa úseku R1 Žarnovica - Šášovské Podhradie v dĺžke 8,4 kilometra v plnom profile.

Zmluvné ceny stavieb rýchlostných komunikácií budú podľa informácií Národnej diaľničnej spoločnosti pre agentúru SITA navýšené pre zmeny technického riešenia stavebných objektov a ďalšie opatrenia v rozpätí od 3,5 % do 15 % až 20 %.

Rýchlocesty sú financované nielen zo štátneho rozpočtu a zdrojov diaľničnej firmy, ale aj európskych prostriedkov. Hodnota dodatočných prác na cestách nemá podľa rozhodnutia vlády presiahnuť 10 % zmluvnej ceny.

Svidník mešká pre zosuv pôdy

Národná diaľničná spoločnosť plánuje v septembri sprejazdniť obchvat Svidníka na R4. Stavba so zmluvným začiatkom koncom roka 2007 mala byť pôvodne dokončená vlani v máji.

Meškanie výstavby cesty spôsobil zosuv vozovky, čo zapríčiní aj prekročenie zmluvnej ceny prác za 22 miliónov eur bez dane z pridanej hodnoty zhruba o 15 % až 20 %.

Stavbu realizuje Združenie R4 Svidník vedené Inžinierskymi stavbami, a.s. Košice, členmi združenia sú Eurovia SK, a.s. a Strabag, s.r.o. Bratislava.

Aj tu navýšili cenu

V októbri by mali motoristi podľa diaľničiarov začať využívať obchvat Trstenej na R3. Stavba so začiatkom v apríli 2008 mala byť podľa zmluvy s dodávateľom dokončená v septembri 2011.

"Stavba je v štádiu rozpracovanosti, budujú sa konštrukčné vrstvy vozovky hlavnej trasy. Zemné práce a mostné objekty sú už zrealizované," informovala diaľničná spoločnosť. Zmluvná cena stavby vo výške 39 miliónov eur bez dane by mala byť navýšená o 8,8 %.

"Cena je navýšená z dôvodov úprav nevhodných geologických pomerov v podložiach, ďalších zmien technických riešení a doplnení objektovej skladby o realizáciu protihlukovej steny," dodala NDS. Stavbu realizuje Združenie Trstená R3 vedená spoločnosťou Váhostav - SK, a.s. Žilina.

Nevhodný pomer v podložiach

Obchvat Hornej Štubne na R3 má byť sprístupený pre vodičov v novembri. Zmluvná cena stavby 19 miliónov eur bez dane má byť navýšená o 7 % takisto pre úpravy nevhodných geologických pomerov v podložiach a ďalších zmien technických riešení.

"Stavba je v štádiu rozpracovanosti - zemné práce sú už takmer zrealizované, budujú sa konštrukčné vrstvy vozovky hlavnej trasy, na mostných objektoch sa realizujú práce na vozovke a vybavení mostov," opísali diaľničiari stav prác. Dodávateľom stavby je Združenie Horná Štubňa R3 v zložení Skanska SK, a.s. a Strabag, s.r.o. obchvat so začiatkom prác koncom roka 2008 mal byť ukončený v novembri 2011.

"Len" o 3,5 percenta naviac

Po dvoch rokoch prác je podľa zmluvného termínu plánované v novembri aj otvorenie druhej etapy úseku R1 Žarnovica - Šášovské Podhradie.

Zmluvná cena 103,5 milióna eur bez dane bude navýšená o 3,5 percenta kvôli zmenám technického riešenia stavebných objektov.

"Stavba je vo vysokom štádiu rozpracovania. Realizujú sa konštrukčné prvky vozovky, na mostných objektoch sa kladú izolácie, rímsy a konštrukčné vrstvy, dokončujú sa protihlukové steny," dodala diaľničná spoločnosť.

Zhotoviteľom stavby je Združenie Žarnovica II, vedie ho Doprastav, a.s. Bratislava a ďalšími členmi sú Strabag, s.r.o., Stavby silnic a železnic, a.s. a Inžinierske stavby, a.s. Košice.

NDS mení plán začatia stavieb diaľnic

Národná diaľničná spoločnosť, a.s. plánovala do konca tohto roka začať práce na ďalších siedmich stavbách diaľnic a rýchlostných ciest v dĺžke 43,7 kilometra, plány však musela zmeniť. Stavba žilinskej diaľnice D3 Strážov - Brodno v dĺžke 4,2 kilometra mala začať v marci.

Diaľničiari po rozhodnutí Úradu pre verejné obstarávanie o zrušení tendra plánujú vyhlásiť nový v auguste s tým, že by mal byť uzavretý ešte koncom roka. Práce sa tak začnú najskôr budúci rok. V júni nezačali ani práce na stavbe R4 Košice - Milhosť v dĺžke 14,2 kilometra.

NDS opakovane vyhodnotila ponuky, no ak sa niekto z účastníkov odvolá, tender sa môže natiahnuť o ďalšie štyri až päť mesiacov. Vyplýva to z informácií diaľničnej spoločnosti pre agentúru SITA.

Práce na stavbe druhého profilu úseku D1 Jablonov - Studenec v dĺžke 5,2 kilometra, ktorý je od júna v polovičnom profile v predčasnom užívaní, chcú diaľničiari začať v druhej polovici roka. Aj výstavba obchvatu Žiaru nad Hronom v dĺžke 6,6 kilometra, ktorá mala začať vlani v novembri, by mala byť spustená v druhom polroku.

Podľa plánu nezačne ani stavba 10,1-kilometrového úseku D3 Brodno - Kysucké Nové Mesto. Práce na diaľnici mali začať v októbri tohto roka, NDS však plánuje uskutočniť tender na dodávateľa prác v prvom polroku 2011. V októbri mala začať aj stavba privádzača na R1 Nitra - Selenec, stať sa tak má až na budúci rok.

Diaľničiari zatiaľ nevyhlásia plánovaný tender na stavbu 1,3-kilometrového podjazdu vo Svite v rámci druhej etapy dokončovacích prác na úseku D1 Mengusovce - Jánovce.

Práce mali pritom začať v auguste a dokončené mali byť o rok v júli. NDS zdôvodnila nevyhlásenie tohto tendra nedostatkom finančných prostriedkov.

Najčítanejšie na SME Ekonomika


Inzercia - Tlačové správy


  1. Slovenské deti dostávajú mesačne 22€
  2. 3 pravidlá pre lepší dôchodok
  3. Ako sa zbaviť chladnej podlahy
  4. Čerešne - miesto, kde môžete žiť podľa seba
  5. Všetky okresy svojimi pobočkami pokrývajú len tri banky
  6. Vyrábajú v malom, no presadili sa. Sessler a Farmárske lupienky
  7. Ochráňte pred zlodejmi celé vozidlo vďaka VAM Akustik
  8. V tomto roku si už konečne užijem Vianoce bez vrások
  9. Online analýza spotreby elektriny vám pomôže ušetriť
  10. Stavba domu na kľúč – úspora času aj financií
  1. Všetky okresy svojimi pobočkami pokrývajú len tri banky
  2. Ochráňte pred zlodejmi celé vozidlo vďaka VAM Akustik
  3. Čerešne - miesto, kde môžete žiť podľa seba
  4. Nová michalovská nemocnica otvorí brány: toto musíte vidieť!
  5. Vyrábajú v malom, no presadili sa. Sessler a Farmárske lupienky
  6. Mladí vodiči preferujú čoraz silnejšie autá
  7. Ako sa zbaviť chladnej podlahy
  8. V tomto roku si už konečne užijem Vianoce bez vrások
  9. Online analýza spotreby elektriny vám pomôže ušetriť
  10. Stavba domu na kľúč – úspora času aj financií
  1. 3 pravidlá pre lepší dôchodok 7 434
  2. Moskva alebo Petrohrad? 5 369
  3. Ako pracujú poisťováci? Dostali sme sa medzi nich 3 033
  4. Slovenské deti dostávajú mesačne 22€ 2 962
  5. Vyrábajú v malom, no presadili sa. Sessler a Farmárske lupienky 2 666
  6. Stavba domu na kľúč – úspora času aj financií 2 367
  7. VW Tiguan Allspace: prvé sedemmiestne SUV od Volkswagnu 2 292
  8. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte 2 229
  9. Online analýza spotreby elektriny vám pomôže ušetriť 1 456
  10. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni 1 245

Hlavné správy zo Sme.sk

EKONOMIKA

Ak sa bude chcieť pacient objednať, vyšetrenie nech si zaplatí sám

Minister zdravotníctva Tomáš Drucker chce zmeniť spôsob objednávania pacientov.

DOMOV

Dobré ráno: Fico má strach? Zase sa pustil do prezidenta

Prečo Fico zaútočil na Kisku? A čo sa deje v Smere?

KOMENTÁRE

Poplatky za objednanie? Nápad sa tvári životaschopne

Ľudia si za doplnkové ordinačné hodiny priplatia.

DOMOV

Prečo štát stavia drahšie nemocnice ako súkromný investor?

Penta ide niekedy až na úkor štátu.

Neprehliadnite tiež

Prečo u nás jazdia vlaky s menom Horalky a koľko to stojí

Firmy si môžu zaplatiť nielen názvy vlakov, ale aj autobusových zastávok.

Ak sa bude chcieť pacient objednať, vyšetrenie nech si zaplatí sám

Minister zdravotníctva Tomáš Drucker chce zmeniť spôsob objednávania pacientov.

Írsko od Apple vyberie nezaplatenú daň, ako nariadil Brusel

Európska komisia nariadila Apple, aby doplatil daň vo výške 13 miliárd eur.

Ikea opäť sťahuje z trhu komody, ktoré usmrtili osem detí

Od roku 2015 Ikea reklamovala, refundovala alebo pomohla upevniť k stene viac ako jeden milión komôd.