LOS ANGELES. Problémy mobilného telefónu iPhone 4 s anténou sú podľa firmy Apple, ktorá ho vyrába, nafúknuté.
Spoločnosť napriek tomu všetkým trom miliónom ľudí, ktorí si prístroj doposiaľ kúpili, poskytne zdarma plastové puzdro na jeho boky, ktoré problém zmierňuje.
Užívatelia, ktorí i napriek tomu s telefónom naďalej nebudú spokojní, ho môžu do 30 dní vrátiť a svoje peniaze dostanú naspäť. Novinárom to dnes povedal šéf Apple Steve Jobs.
Firma tak nepristúpila k zvolaniu závadných prístrojov na opravu, ako špekulovali niektoré médiá. Na technickú podporu sa podľa Jobsa pre problémy s príjmom mobilného signálu doteraz obrátilo 0,55 percenta majiteľov iPhonu 4.
Podiel Zákazníkov, ktorí prístroj vrátili, je tak asi trikrát nižší ako u jeho predchodcu iPhonu 3GS. Podobné problémy s príjmom ako iPhone 4 majú navyše podľa Jobsa aj iné telefóny. Menoval napríklad Blackberry Bold 9700, HTC Droid Eris či Samsung Omnia II.
Rozdielne sú vraj iba algoritmy, ktoré používajú k zobrazovaniu sily signálu. Jobs označil problémy s anténami za výzvu, s ktorou sa všetci výrobcovia mobilných telefónov budú musieť vysporiadať.
Šéf Applu priznal, že nový iPhone má asi o percento viac hovorov nedokončených pre technické problémy ako jeho predchodca. I keď je podľa neho toto číslo malé, pre Apple je dostatočne veľké na to, aby vec riešil.
"Nie sme dokonalí, telefóny nie sú dokonalé. Ale chceme, aby naši užívatelia boli šťastní," povedal šéf Apple. Firma, ktorá na budúci týždeň zverejní štvrťročné výsledky, preto hodlá zákazníkom zdarma poskytovať púzdra až do konca tohto septembra.
Potom uvidí, či nepríde s lepším riešením. Jobs tiež pripomenul, že Apple vydal novú verziu systému, vďaka ktorej iPhone teraz lepšie ukazuje úroveň mobilného signálu. Zákazníkom, ktorí si púzdro už kúpili, firma účet uhradí. Cena jedného púzdra je asi 30 dolárov. Takmer všetky vyrába samotná spoločnosť Apple.