Predtankujte si. Na nových cestách D1 chýbajú pumpy

Za využívanie diaľnic sa platí. Niektoré dlhé úseky do Prešova sú však bez benzínových čerpadiel. Národná diaľničná hovorí, že problémom sú nevyrovnané pozemky.

Na nových úsekoch D1 je problém natankovať. Chýbajú aj značky, ktoré by na to vodičov upozornili.(Zdroj: ARCHÍV TASR)

BRATISLAVA. „Postavia diaľnice, ale obslužnosť na nich žiadna,“ informoval nás včera čitateľ SME Dušan. Hovoril, že na nových diaľniciach chýba základné vybavenie – čerpacie stanice. Keď vyštartoval z Prešova do Bratislavy, očakával, že s tankovaním nebude problém. Nakoniec musel spomaľovať a tankoval až v Hybiach. To je zhruba 50 kilometrov po dostavaných častiach D1 a ďalších zhruba 40 kilometrov po starej ceste.

Iná možnosť, ako sa medzi Prešovom a Hybe dostať k benzínu, je zísť z diaľnice napríklad do Popradu alebo sa zastaviť na pumpe v opačnom smere – v Levoči. Rovnaký problém s tankovaním je aj na ceste medzi Trenčínom a Žilinou.

„Je to preto, že diaľnica bola vybudovaná len teraz a všetky čerpacie stanice sú vybudované na pôvodnom hlavnom ťahu,“ hovorí Tomáš Novotný z natankuj.sme.sk.

50 kilometrov je štandard

„Vodiči musia počítať s tým, že aj 100-kilometrový úsek môže byť bez čerpacej stanice,“ hovorí odborník na dopravu Jozef Drahovský. Štandardná vzdialenosť pumpy od pumpy je podľa neho 50 kilometrov. „Už keď sa vodiči blížia k jednej štvrtine nádrže, mali by sa obzerať po čerpacej stanici a nenechávať to na hlásenie kontrolky.“

Možnosťou je aj návrat na pôvodnú starú trasu, kde čerpacie stanice sú. „No nie vždy je to urobené tak, že tam, kde šofér vyjde, sa dokáže aj vrátiť naspäť,“ hovorí Drahovský.

Niektoré firmy tvrdia, že by mali záujem postaviť benzínky aj na nových častiach diaľnice. Nezávisí to však len od nich. „V prípade diaľnic výstavba, ako aj samotné plánovanie lokalizácie čerpacích staníc je plne v kompetencii Národnej diaľničnej spoločnosti (NDS),“ povedal Anton Molnár, hovorca Slovnaftu. Firma sa podľa jeho slov zúčastňuje na všetkých výberových konaniach, aby mohla „spojazdňovať“ čerpacie stanice.

Chýba vyrovnanie

Problém je podľa NDS „v majetkovoprávnom nedovysporiadaní pozemkov pod odpočívadlami“, povedal hovorca štátnej firmy Marcel Jánošík.

Keď NDS získa od pôvodných vlastníkov pozemky, vodiči si zrejme budú musieť na čerpacie stanice počkať ešte asi ďalšie dva roky. „Povoľovanie vybudovania benzínového čerpadla je veľmi náročné,“ povedal Drahovský.

Riaditeľ Výskumného ústavu dopravného v Žiline Ľubomír Palčák upozorňuje, že príliš dlhé meškanie s benzínkami a ďalším vybavením, ako sú odstavné plochy, je chyba. „Diaľnice, keďže sa za ne platí, by mali mať určitý štandard kvality.“

Chýba aj označenie, ako ďaleko a kde sa nachádza najbližšia pumpa, upozorňuje čitateľ Dušan. NDS s označením ráta až po „dobudovaní vybavenosti“.

Dovtedy budú zrejme na problémy narážať najmä turisti. Hlavná turistická sezóna sa pritom práve rozbehla.

Najčítanejšie na SME Ekonomika


Inzercia - Tlačové správy


  1. Zľava 3000 € na 3-izbové byty v Jarabinkách
  2. 6 dôvodov, prečo začať posielať peniaze cez VIAMO (a ako na to)
  3. Stačí len mechanické, alebo elektronické zabezpečenie vozidla?
  4. Aký vplyv by mal konflikt v Kórei na vaše investície?
  5. Atraktívnejšie učenie vďaka digitálnym technológiám
  6. JUDr. Barbora Sabó: Dobrý maklér šetrí čas, peniaze i nervy!
  7. Rastie nám pokrivená generácia?
  8. Intímna hygiena – celoročná záležitosť
  9. Zanzibar je plný lákadiel na dokonalú exotickú dovolenku
  10. Pivovar Šariš podporí cestovný ruch v Prešovskom kraji
  1. FSEV UK v Bratislave: Prax je súčasťou študijných programov
  2. 6 dôvodov, prečo začať posielať peniaze cez VIAMO (a ako na to)
  3. Hyundai Tucson Shadow určite nezostane v tieni.
  4. Stačí len mechanické, alebo elektronické zabezpečenie vozidla?
  5. Exkurzia odborárov a absolventov SvF STU v Bratislave 2017
  6. Zvolen: Zvolenčania myslia na zabezpečenie svojich domovov
  7. Detské zúbky sú veda
  8. Atraktívnejšie učenie vďaka digitálnym technológiám
  9. Aký vplyv by mal konflikt v Kórei na vaše investície?
  10. Zľava 3000 € na 3-izbové byty v Jarabinkách
  1. Zanzibar je plný lákadiel na dokonalú exotickú dovolenku 8 702
  2. Rastie nám pokrivená generácia? 3 140
  3. Intímna hygiena – celoročná záležitosť 2 688
  4. 3 mýty, ktorým ste možno uverili. Ale ako je to naozaj? 2 120
  5. Plug-in, hybrid alebo elektromobil? Poradíme, ako správne vybrať 1 264
  6. Kedy sa refinancovanie oplatí? 1 251
  7. JUDr. Barbora Sabó: Dobrý maklér šetrí čas, peniaze i nervy! 1 040
  8. Pivovar Šariš podporí cestovný ruch v Prešovskom kraji 993
  9. Novinka v realitnom biznise! Zatiaľ dostupné len v Grand Koliba 815
  10. Zľava 3000 € na 3-izbové byty v Jarabinkách 777

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Žiadne potraviny a autobus raz za týždeň. Okraj kraja, na ktorý sa zabudlo

Ľudia v Prešovskom samosprávnom kraji o práci župana veľa nevedia. Trápia ich najmä cesty a nezamestnanosť, ale aj životné prostredie.

EKONOMIKA

Sagan či Hantuchová sa budú plateniu daní vyhýbať ťažšie

Ministerstvo chce zabrániť presunu ziskov.

Čo je nové na SME

SMEnaživo: Diskusia s kandidátmi na bratislavského župana

Príďte dnes o 18.00 diskutovať.

Neprehliadnite tiež

Domáce výrobky už nebudú neznáme. Tesco im venuje regál

Projekt na podporu domácich výrobcov už ohlásil aj obchodný reťazec Kaufland.

Sagan či Hantuchová sa budú plateniu daní na Slovensku vyhýbať ťažšie

Ministerstvo financií vysvetľuje, že zmenou chce zakročiť proti agresívnemu daňovému plánovaniu a presunu ziskov mimo územia Slovenskej republiky.

Silné euro znepokojuje šéfa Európskej centrálnej banky

Ďalší rast eura by mohol negatívne ovplyvňovať export eurozóny a brzdiť prebiehajúce zotavovanie jej ekonomiky.

Diaľnica z Lietavskej Lúčky po Dubnú Skalu bude meškať, priznali diaľničiari

Diaľničiari nie sú spokojní s postupom prác na vonkajších objektoch stavby.