Futbalový šampionát ťahá stávky a pivo

Prehra Slovenska proti Paraguaju priniesla tipérovi 16-tisícovú výhru. Zariskoval osemtisícový vklad. Nemusí sa to vždy vyplatiť.

Majstrovstvá vo futbale tradične prilákajú ľudí do stávkových kancelárií. Risk sa môže a nemusí vyplatiť.(Zdroj: ILUSTRAČNÉ ARCHÍV SME – PETER ŽÁKOVIČ)

Niektoré stávkové kancelárie tvrdia, že zatiaľ je skóre skôr v ich prospech.

BRATISLAVA. „V porovnaní s predchádzajúcim rokom došlo k nárastu tržieb zhruba o 20 percent,“ vyhlásila Ivana Štefunková, hovorkyňa stávkovej kancelárie Fortuna. To je prilepšenie, ktoré kancelárii priniesli tohtoročné majstrovstvá sveta vo futbale.

Podľa Miroslava Baranca, marketingového riaditeľa Tipsportu, nejde o nič výnimočné. „Medziročne zaznamenávame nárast vkladov v období majstrovstiev na úrovni 15 až 20 percent,“ povedal. Presné dáta o vkladoch a výnosoch si však kancelárie prísne strážia.

Kto zatiaľ zarobil? Vyzerá to tak, že skóre medzi „stávkovkami“ a „tipérmi“ je niekde aj nerozhodne. O pomere 50 ku 50 hovorí napríklad Niké.

„V celkovom hodnotení je duel tipér – stávková spoločnosť po dvadsiatom hracom dni vzácne vyrovnaný,“ hovorí Roman Berger, prevádzkový riaditeľ spoločnosti. Mierne lepšie oproti tipérom je na tom stávková kancelária Tipsport či Fortuna.

Riskujú, strácajú aj vyhrávajú

Niektorí tipujú na istotu a niektorí srdcom, hovorí Barbara Písecká, hovorkyňa Tiposu. Od toho zrejme závisí aj to, či si prilepšia alebo naopak. Extrémnym prípadom je tipujúci, ktorý si odniesol 16–tisíc eur.

Extrémne aj riskoval. „Bol podaný na zápas Slovensko – Paraguay. Tipujúci stavil na to, že Slovensko v tomto zápase prehrá a do zápasu investoval 8–tisíc eur s výherným kurzom 2,“ hovorí Štefunková z Fortuny.

O tisícku menej si odniesol človek, ktorý sa v Tipsporte slovenskému futbalu vyhol úplne a popri tenise si stavil na zápasy medzi Paraguajom a Japonskom a Španielskom a Portugalskom.

Stávkovým kanceláriám sa darilo doháňať zisky najmä na zápase Slovensko – Taliansko. „Až 90 percent vkladov bolo na víťazstvo Talianska, čiže v tomto prípade bola úspešnejšia stávková kancelária,“ hovorí Štefunková z Fortuny. Vo Victory Tip to bolo 70 percent.

Ďalší, ktorému sa „voľba srdcom“ okrem iného v zápase Slovensko-Taliansko vyplatila, si odniesol 5–tisíc eur z Victory Tip.

MS spestruje uhorkové obdobie

Po odchode Slovenska zo šampionátu sa obchod stávkových kancelárií „zredukoval“. V Tipose aj o 40 percent. Konkurenti tvrdia, že pokles bol miernejší a nesúvisí priamo s odchodom tímu. „Ak klesol, nie z dôvodu vyradenia Slovenska. Ako vypadávajú tímy, celkový objem zápasov na majstrovstvách sa automaticky znižuje,“ hovorí Tibor Pekarčík z Victory Tip.

Kancelárie sa zhodnú, že v lete sú majstrovstvá vítaným spestrením. Niektorí hovoria o „letnej uhorke“, s ktorou prichádzajú väčšie riziká aj pre stávkové kancelárie.

„Riziko pri majstrovstvách je, že denne sa hrajú dva zápasy. A tieto dva zápasy tipuje celé Slovensko, keďže nie je čo tipovať. Platí, že buď vyjdú zápasy podľa predpokladu a vtedy stávková kancelária jednoznačne prehrá, a keď nie, tak vyhrá a zarobí,“ zhrnul Pekarčík.

Futbal podľa Bergera z Niké podporuje aj stávky na iné športy. „Stávkujúci často využívajú možnosť svoje tipy na majstrovstvá obohatiť tipmi z ostatných, práve prebiehajúcich podujatí a zápasov, a nielen tých futbalových. Veľkej obľube sa teší predovšetkým tenisový Wimbledon,“ povedal Berger.

Vinárom futbal tak nepraje ako pivárom

Mädliť ruky si počas turnaja môžu najmä výrobcovia piva. Zatiaľ nevedia, koľko im presne prinesie.

BRATISLAVA. Tržby vďaka futbalu rastú aj majiteľom pohostinstiev. Stačí, ak majú namontované obrazovky. Čo ide najviac? „Pivo a tvrdý alkohol, hlavne hruška a fernet,“ dozvedeli sme sa v bratislavskom podniku Marlon.

Pivovary zatiaľ nevedia odhadnúť, koľko na futbale zarobia. „Predpokladáme, že konečné výsledky spotreby počas šampionátu sa mierne zvýšia. Presné čísla ešte v tejto chvíli nepoznáme,“ povedala Hana Šimková, hovorkyňa hurbanovského Heinekenu. Pripomína, že predaj nie je len o futbale, ale aj o teplom počasí.

Konkrétne údaje sme nezískali ani v Pivovaroch Topvar. Očakávajú však, že spotreba bude zvýšená „o účasť slovenského tímu“ na turnaji.

„Kedže sa na majstrovstvách zúčastnil aj slovenský tím, je predpoklad, že zápasy prišlo sledovať do barov a pohostinstiev viac ľudí – nielen „skalní“ futbaloví fanúšikovia,“ povedala hovorkyňa pivovaru Zuzana Lošáková.

Víno čaká na opekačky

Pri tvrdom alkohole situácia nie je taká istá. Július Forstshofer, generálny tajomník Združenia výrobcov liehu a liehovín, výkyvy v spotrebe smerom nahor nezaznamenal. Prečo niektorí krčmári tvrdia opak? „Všetky zásoby sa možno teraz míňajú, ale z hľadiska výroby je úplný útlm,“ povedal a odkázal nás na veľkoobchodníkov.

Od tvrdého alkoholu pritom odrádza aj rast spotrebnej dane z liehu. Vo firme Karloff, ktorá alkohol vyrába, tiež rast nezaznamenali. Ján Stehura, obchodný manažér firmy, vysvetľuje, že sezónou tvrdého alkoholu je zima.

Taliani si všimli slovenské víno

Vinári tiež nevidia dôvod, prečo by futbalový šampionát mal vyvolať väčší záujem o víno. „V mesiaci jún 2010 sme predali viac vína oproti rovnakému mesiacu minulého roka. Pripisujem to však zvýšenému záujmu Slovákov o slovenské vína, ako aj studenému a upršanému počasiu,“ povedal Milan Solár, obchodný riaditeľ Vinárskych závodov Topoľčianky.

Majstrovstvá na druhej strane podľa neho prispeli k propagácii produkcie firmy v zahraničí. „Vyexpedovali sme menšie množstvo našich produktov do Talianska vďaka účasti Slovenska na šampionáte v spoločnej skupine s Talianskom.“

Podobne súvislosť medzi zvýšením dopytu a futbalom nevidia aj vo firme Chateau Krakovany. „V televízii je väčšia propagácia piva ako vína,“ povedala Eva Sedláková z ekonomického oddelenia výrobcu vín. Predaj vína by sa podľa nej ešte mal zvyšovať. Dopyt by mohli výraznejšie naštartovať skôr opekačky než futbal.

Najčítanejšie na SME Ekonomika


Inzercia - Tlačové správy


  1. Kedy sa refinancovanie oplatí?
  2. Zanzibar je plný lákadiel na dokonalú exotickú dovolenku
  3. Intímna hygiena – celoročná záležitosť
  4. Rastie nám pokrivená generácia?
  5. Pivovar Šariš podporí cestovný ruch v Prešovskom kraji
  6. Novinka v realitnom biznise! Zatiaľ dostupné len v Grand Koliba
  7. 3 mýty, ktorým ste možno uverili. Ale ako je to naozaj?
  8. FemFest 2017 ponúkne beh na opätkoch i koncert známej speváčky
  9. Plug-in, hybrid alebo elektromobil? Poradíme, ako správne vybrať
  10. Bývajte v budove, po ktorej sa prechádzal Schöne Náci
  1. Detské zúbky sú veda
  2. Štartujú jesenné módne dni v Poluse
  3. Zanzibar je plný lákadiel na dokonalú exotickú dovolenku
  4. Rastie nám pokrivená generácia?
  5. Intímna hygiena – celoročná záležitosť
  6. Pivovar Šariš podporí cestovný ruch v Prešovskom kraji
  7. AAA AUTO za päť rokov predalo 320 tisíc vozidiel
  8. Novinka v realitnom biznise! Zatiaľ dostupné len v Grand Koliba
  9. 3 mýty, ktorým ste možno uverili. Ale ako je to naozaj?
  10. FemFest 2017 ponúkne beh na opätkoch i koncert známej speváčky
  1. Zanzibar je plný lákadiel na dokonalú exotickú dovolenku 13 283
  2. 3 mýty, ktorým ste možno uverili. Ale ako je to naozaj? 13 071
  3. Rastie nám pokrivená generácia? 10 101
  4. Intímna hygiena – celoročná záležitosť 2 669
  5. Plug-in, hybrid alebo elektromobil? Poradíme, ako správne vybrať 2 379
  6. Novinka v realitnom biznise! Zatiaľ dostupné len v Grand Koliba 1 738
  7. Pivovar Šariš podporí cestovný ruch v Prešovskom kraji 1 494
  8. Kedy sa refinancovanie oplatí? 1 448
  9. Bývajte v budove, po ktorej sa prechádzal Schöne Náci 1 261
  10. FemFest 2017 ponúkne beh na opätkoch i koncert známej speváčky 931

Hlavné správy zo Sme.sk

KULTÚRA

Šéfka Bielej noci: Museli sme vysvetľovať, že nie sme rasisti

Festival vizuálneho umenia sa v Bratislave bude tretí raz.

Neprehliadnite tiež

Fed sa chce zbaviť dlhopisov, ktoré nakupoval od krízy. Čo to prinesie?

Od októbra sa americká centrálna banka každý mesiac zbaví dlhopisov v hodnote 10 miliárd dolárov.

Do Prahy dorazili čínske bicykle ofo, ide o najväčšiu bikesharingovú službu na svete

Obyvatelia Prahy môžu zadarmo jazdiť na bicykloch od firmy ofo. Stačí im na to len mobilný telefón.

V Bratislave otvorili pizzeriu Domino´s, druhú najväčšiu sieť na svete

Pizzeria Domino´s má v hlavnom meste problém s doručovaním.