Futbalový šampionát ťahá stávky a pivo

Prehra Slovenska proti Paraguaju priniesla tipérovi 16-tisícovú výhru. Zariskoval osemtisícový vklad. Nemusí sa to vždy vyplatiť.

Majstrovstvá vo futbale tradične prilákajú ľudí do stávkových kancelárií. Risk sa môže a nemusí vyplatiť.(Zdroj: ILUSTRAČNÉ ARCHÍV SME – PETER ŽÁKOVIČ)

Niektoré stávkové kancelárie tvrdia, že zatiaľ je skóre skôr v ich prospech.

BRATISLAVA. „V porovnaní s predchádzajúcim rokom došlo k nárastu tržieb zhruba o 20 percent,“ vyhlásila Ivana Štefunková, hovorkyňa stávkovej kancelárie Fortuna. To je prilepšenie, ktoré kancelárii priniesli tohtoročné majstrovstvá sveta vo futbale.

Podľa Miroslava Baranca, marketingového riaditeľa Tipsportu, nejde o nič výnimočné. „Medziročne zaznamenávame nárast vkladov v období majstrovstiev na úrovni 15 až 20 percent,“ povedal. Presné dáta o vkladoch a výnosoch si však kancelárie prísne strážia.

Kto zatiaľ zarobil? Vyzerá to tak, že skóre medzi „stávkovkami“ a „tipérmi“ je niekde aj nerozhodne. O pomere 50 ku 50 hovorí napríklad Niké.

„V celkovom hodnotení je duel tipér – stávková spoločnosť po dvadsiatom hracom dni vzácne vyrovnaný,“ hovorí Roman Berger, prevádzkový riaditeľ spoločnosti. Mierne lepšie oproti tipérom je na tom stávková kancelária Tipsport či Fortuna.

Riskujú, strácajú aj vyhrávajú

Niektorí tipujú na istotu a niektorí srdcom, hovorí Barbara Písecká, hovorkyňa Tiposu. Od toho zrejme závisí aj to, či si prilepšia alebo naopak. Extrémnym prípadom je tipujúci, ktorý si odniesol 16–tisíc eur.

Extrémne aj riskoval. „Bol podaný na zápas Slovensko – Paraguay. Tipujúci stavil na to, že Slovensko v tomto zápase prehrá a do zápasu investoval 8–tisíc eur s výherným kurzom 2,“ hovorí Štefunková z Fortuny.

O tisícku menej si odniesol človek, ktorý sa v Tipsporte slovenskému futbalu vyhol úplne a popri tenise si stavil na zápasy medzi Paraguajom a Japonskom a Španielskom a Portugalskom.

Stávkovým kanceláriám sa darilo doháňať zisky najmä na zápase Slovensko – Taliansko. „Až 90 percent vkladov bolo na víťazstvo Talianska, čiže v tomto prípade bola úspešnejšia stávková kancelária,“ hovorí Štefunková z Fortuny. Vo Victory Tip to bolo 70 percent.

Ďalší, ktorému sa „voľba srdcom“ okrem iného v zápase Slovensko-Taliansko vyplatila, si odniesol 5–tisíc eur z Victory Tip.

MS spestruje uhorkové obdobie

Po odchode Slovenska zo šampionátu sa obchod stávkových kancelárií „zredukoval“. V Tipose aj o 40 percent. Konkurenti tvrdia, že pokles bol miernejší a nesúvisí priamo s odchodom tímu. „Ak klesol, nie z dôvodu vyradenia Slovenska. Ako vypadávajú tímy, celkový objem zápasov na majstrovstvách sa automaticky znižuje,“ hovorí Tibor Pekarčík z Victory Tip.

Kancelárie sa zhodnú, že v lete sú majstrovstvá vítaným spestrením. Niektorí hovoria o „letnej uhorke“, s ktorou prichádzajú väčšie riziká aj pre stávkové kancelárie.

„Riziko pri majstrovstvách je, že denne sa hrajú dva zápasy. A tieto dva zápasy tipuje celé Slovensko, keďže nie je čo tipovať. Platí, že buď vyjdú zápasy podľa predpokladu a vtedy stávková kancelária jednoznačne prehrá, a keď nie, tak vyhrá a zarobí,“ zhrnul Pekarčík.

Futbal podľa Bergera z Niké podporuje aj stávky na iné športy. „Stávkujúci často využívajú možnosť svoje tipy na majstrovstvá obohatiť tipmi z ostatných, práve prebiehajúcich podujatí a zápasov, a nielen tých futbalových. Veľkej obľube sa teší predovšetkým tenisový Wimbledon,“ povedal Berger.

Vinárom futbal tak nepraje ako pivárom

Mädliť ruky si počas turnaja môžu najmä výrobcovia piva. Zatiaľ nevedia, koľko im presne prinesie.

BRATISLAVA. Tržby vďaka futbalu rastú aj majiteľom pohostinstiev. Stačí, ak majú namontované obrazovky. Čo ide najviac? „Pivo a tvrdý alkohol, hlavne hruška a fernet,“ dozvedeli sme sa v bratislavskom podniku Marlon.

Pivovary zatiaľ nevedia odhadnúť, koľko na futbale zarobia. „Predpokladáme, že konečné výsledky spotreby počas šampionátu sa mierne zvýšia. Presné čísla ešte v tejto chvíli nepoznáme,“ povedala Hana Šimková, hovorkyňa hurbanovského Heinekenu. Pripomína, že predaj nie je len o futbale, ale aj o teplom počasí.

Konkrétne údaje sme nezískali ani v Pivovaroch Topvar. Očakávajú však, že spotreba bude zvýšená „o účasť slovenského tímu“ na turnaji.

„Kedže sa na majstrovstvách zúčastnil aj slovenský tím, je predpoklad, že zápasy prišlo sledovať do barov a pohostinstiev viac ľudí – nielen „skalní“ futbaloví fanúšikovia,“ povedala hovorkyňa pivovaru Zuzana Lošáková.

Víno čaká na opekačky

Pri tvrdom alkohole situácia nie je taká istá. Július Forstshofer, generálny tajomník Združenia výrobcov liehu a liehovín, výkyvy v spotrebe smerom nahor nezaznamenal. Prečo niektorí krčmári tvrdia opak? „Všetky zásoby sa možno teraz míňajú, ale z hľadiska výroby je úplný útlm,“ povedal a odkázal nás na veľkoobchodníkov.

Od tvrdého alkoholu pritom odrádza aj rast spotrebnej dane z liehu. Vo firme Karloff, ktorá alkohol vyrába, tiež rast nezaznamenali. Ján Stehura, obchodný manažér firmy, vysvetľuje, že sezónou tvrdého alkoholu je zima.

Taliani si všimli slovenské víno

Vinári tiež nevidia dôvod, prečo by futbalový šampionát mal vyvolať väčší záujem o víno. „V mesiaci jún 2010 sme predali viac vína oproti rovnakému mesiacu minulého roka. Pripisujem to však zvýšenému záujmu Slovákov o slovenské vína, ako aj studenému a upršanému počasiu,“ povedal Milan Solár, obchodný riaditeľ Vinárskych závodov Topoľčianky.

Majstrovstvá na druhej strane podľa neho prispeli k propagácii produkcie firmy v zahraničí. „Vyexpedovali sme menšie množstvo našich produktov do Talianska vďaka účasti Slovenska na šampionáte v spoločnej skupine s Talianskom.“

Podobne súvislosť medzi zvýšením dopytu a futbalom nevidia aj vo firme Chateau Krakovany. „V televízii je väčšia propagácia piva ako vína,“ povedala Eva Sedláková z ekonomického oddelenia výrobcu vín. Predaj vína by sa podľa nej ešte mal zvyšovať. Dopyt by mohli výraznejšie naštartovať skôr opekačky než futbal.

Najčítanejšie na SME Ekonomika


Inzercia - Tlačové správy


  1. Register partnerov verejného sektora v rukách profesionálov
  2. Ďalšia stovka si našla ten svoj
  3. Pivný bar Senica: Miesto, kde objavíte, ako má chutiť pivo
  4. Volkswagen Golf: Viac, než facelift
  5. Plavba východným Stredomorím so slovenským sprievodcom
  6. Hotovosť, internet či karta? Najbezpečnejšie je platenie mobilom
  7. Už ste niekedy jedli v garáži? Tá v Trenčíne stojí za to
  8. Staré Dobré Mexiko: Už vieme prečo východniari chvália Šariš
  9. Objavte netušené možnosti nových firemných kreditných kariet
  10. Najväčšie first moment zľavy končia vo februári
  1. Ďalšia stovka si našla ten svoj
  2. Register partnerov verejného sektora v rukách profesionálov
  3. Jakub Mankovecký z SPU v Nitre bol opäť úspešný v reze viniča
  4. Hitparáda štiav
  5. 14. ročník AmCham „Job Fair“ v Košiciach
  6. Pivný bar Senica: Miesto, kde objavíte, ako má chutiť pivo
  7. Projekt "Zvýšenie odborných kapacít v oblasti práce s mládežou"
  8. Malé knedličky, veľké dojmy
  9. Volkswagen Golf: Viac, než facelift
  10. Plavba východným Stredomorím so slovenským sprievodcom
  1. Plavba východným Stredomorím so slovenským sprievodcom 10 826
  2. Už ste niekedy jedli v garáži? Tá v Trenčíne stojí za to 7 687
  3. Hotovosť, internet či karta? Najbezpečnejšie je platenie mobilom 5 941
  4. Volkswagen Golf: Viac, než facelift 5 618
  5. Staré Dobré Mexiko: Už vieme prečo východniari chvália Šariš 5 314
  6. Boj s podvodníkmi stáčajúcimi odometre stojí bazáre státisíce 5 292
  7. Bezpečné a prestížne bývanie v Bratislave s novým symbolom mesta 3 380
  8. Pivný bar Senica: Miesto, kde objavíte, ako má chutiť pivo 2 805
  9. Prečo majú Slováci stále radšej hypotéku ako prenájom? 2 232
  10. Trenkwalder má nového generálneho riaditeľa 2 191

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Zoznam vecí, na ktorých chce ušetriť štátna zdravotná poisťovňa

Výber úsporných opatrení, ako ho navrhla Všeobecná zdravotná poisťovňa.

KOMENTÁRE

Pozrime sa na pád predsedu Danka z výslnia

Aj keby výložky z pyžamy neodpáral, určite im už bozkami lásku neprejavuje.

DOMOV

Janušeka za kontrolu podniku v Žiline aj platia

Exministra používa magistrát ako prvok verejnej kontroly.

Neprehliadnite tiež

Premiéri krajín V4 sa stretnú k téme nekvalitných výrobkov vo Varšave

Fico v Trnave zdôraznil, že chcú reagovať na niečo, čo nemôžeme akceptovať, aby z nás robili občanov 2. kategórie.

UPC zvyšuje ceny internetu a televízie. Čo môžete robiť?

Káblová spoločnosť mení služby a ceny uprostred viazanosti, ľudia sa búria.

Briti budú múdri a ak budú ľudí potrebovať, pustia ich (rozhovor)

Analytik Next Finance Jiří Cihlář tvrdí, že Veľká Británia si po brexite bude zamestnancov z cudziny vyberať.

Medzi sto najatraktívnejších regiónov Únie patrí aj Bratislavský kraj

Konkurencieschopný región je taký, ktorý dokáže firmám aj obyvateľom ponúknuť atraktívne a udržateľné prostredie na život a prácu.


Už ste čítali?

Domov NajnovšieNajčítanejšieDesktop