NEW YORK. Japonský koncern z toho často obviňoval americký minister dopravy Ray LaHood.
Minister zapojil do vyšetrovania aj kozmickú agentúru NASA, ktorá mala objaviť defekty v elektronike vozidiel.
Dan Smith z úradu pre cestnú bezpečnosť pred členmi výboru Národnej akadémie vied hovoril o doterajších výsledok vyšetrovania nehôd. Podľa neho boli príčiny len dve: zasekávanie sa plynového pedála a šmýkajúce sa rohožky pod nohami vodičov.
Predbežné závery amerických vyšetrovateľov sa zhodujú s tvrdeniami predstaviteľov Toyoty, ktorí o uvedených príčinách nehôd hovorili od začiatku aféry, ktorá sa naplno rozvinula začiatkom tohto roka. Koncern musel dať skontrolovať na svete približne 8 miliónov svojich automobilov. Asi polovica však prišla do servisov v Spojených štátoch.
Vyšetrovanie nie je ešte skončené. Verejnosť sa s jeho závermi oboznámi v auguste alebo septembri.
Informovala o tom agentúra DPA.