Hypermarkety sa menia. Aj zmenšujú

Siete, ktoré prevádzkujú hypermarkety, uvoľnujú časť predajnej plochy iným obchodníkom.

O tom, akú veľkú plochu bude mať v budúcnosti Hypernova v Bratislave, sa ešte nerozhodlo.(Zdroj: ARCHÍV SME – OLIVER FILAN)

BRATISLAVA. Spotrebiteľské zvyklosti sa menia a obchodníci sa im snažia prispôsobiť. Aj preto niektoré hypermarkety menia svoju ponuku aj veľkosť.

Ich prevádzkovatelia chcú zmenšením plochy zefektívniť predaj a usporiť peniaze za prenájom. Zákazníkom, ktorí nechcú v obchode blúdiť, sa snažia ušetriť čas.

„V predajni potravín chcú ľudia rýchlo nakúpiť potraviny. Za nákupom bicykla či vybavenia bytu už idú do špecializovaných predajní, kde dostanú odborný servis,“ vraví Martin Žížala z poradenskej spoločnosti Cushman & Wakefield.

Na mesiac sa obchod zavrie

Význam hypermarketov sa podľa spoločnosti Cushman & Wakefield znižuje najmä v nákupných centrách. V spotrebnom tovare, ktorý tvoril veľkú časť ich sortimentu, totiž už veľmi nedokážu konkurovať špecializovaným predajniam.

Na našom trhu k úpravám plôch asi najrazantnejšie pristúpila sieť Ahold, z 22 predajní Hypernova upravila plochu 17 hypermarketov. „Predajne sú menšie, ich ponuka sa sústreďuje na zákaznícky atraktívny tovar a sezónne nepotravinárske výrobky,“ vraví Diana Chovancová Stanková, hovorkyňa siete Ahold. Po prestavbe by mali mať Hypernovy asi 2500 štvorcových metrov. Priblížia sa tak k veľkosti, ktorú štandardne dosahujú väčšie supermarkety.

V priestoroch uvoľnených po Hypernove podľa Stankovej pribudli predajne nábytku a doplnkov JYSK a nemeckého textilného reťazca Kik. „V najbližšom období sa otvoria dve predajne Planeo Elektro,“ dodala.

Väčší formát ostane Hypernove v košickom nákupnom centre Optima. Aj z jej plochy však 4000 štvorcových metrov ubudne. Podľa Stankovej sa Košičania budú musieť od 19. júla mesiac bez predajne zaobísť, bude totiž zatvorená.

Prispôsobiť požiadavkám zákazníkov sa snaží aj Tesco, aj preto zmenilo podobu hypermarketu v Petržalke.

Tesco po vzore konceptu z Veľkej Británie priamo na ploche hypermarketu Tesco Extra, ktorá ostala zachovaná na približne 10 000 štvorcových metroch, vytvorilo obchodnú uličku.

V nej sú vyčlenené priestory pre optiku, mobilné telefóny, fotoslužby či lekáreň, teda pre služby, ktoré bežne bývajú súčasťou samostatných plôch v nákupných centrách, no nezvyknú byť začlenené priamo do hypermarketu.

Novinkou v tomto hypermarketovom formáte je aj platenie za oblečenie a textil, to sa totiž z bežných pokladníc pri vstupe ho hypermarketu presunulo do oddelenia textilu.

Supermarkety to obíde?

V mnohých nákupných centrách zmenšovanie plôch spotrebitelia príliš nepocítia. Žížala to odôvodňuje tým, že si v nich prenajali plochy reťazce, ktoré prevádzkujú predajne s potravinami menšieho formátu.

Jeho slová potvrdzuje predseda COOP Jednota Bratislava Adrián Ďurček, vraví, že supermarkety COOP sa v obchodných centrách zmenšovať nebudú. Podobne ako obchody Billa majú užší sotiment nepotravinárskeho tovaru a nepresahujú veľkosť, akú chcú niektoré hypermarkety dosiahnuť po zmenšení.

Najčítanejšie na SME Ekonomika


Inzercia - Tlačové správy


  1. Recenzie.sme.sk udelili 60 certifikátov Ocenený expertmi
  2. 5 krokov k vlastnému bývaniu
  3. Nový Volkswagen Arteon sa predstaví na bratislavskom autosalóne
  4. Last minute dovolenka sa dá kupiť výhodne už teraz
  5. Legendárna Štefánka opäť ožíva pod sieťou Pulitzer family
  6. Päť tipov, kam na predĺžený víkend v máji
  7. Inteligencia vo všetkom
  8. Volvo V90 Cross Country je pripravené na každé dobrodružstvo
  9. Continental spúšťa dlhodobý test pneumatík s vodičmi z Facebooku
  10. Čo sa môže stať, keď šetríte na zateplení?
  1. BILLA a Jamie Oliver pozývajú deti do zázračnej záhradky!
  2. Nový Volkswagen Arteon sa predstaví na bratislavskom autosalóne
  3. Odšťavovač s veľkým plniacim otvorom? Nenachytajte sa!
  4. Advokáti budú v stredu bezplatne radiť v 8 mestách
  5. Last minute dovolenka sa dá kupiť výhodne už teraz
  6. Apartmány s výnosom až 4% v lyžiarskom stredisku Obergurgl
  7. Finále súťaže CEWE Fotokniha roka 2016
  8. Legendárna Štefánka opäť ožíva pod sieťou Pulitzer family
  9. Východniari investujú do bývania spomedzi regiónov najviac
  10. Recenzie.sme.sk udelili 60 certifikátov Ocenený expertmi
  1. Legendárna Štefánka opäť ožíva pod sieťou Pulitzer family 22 919
  2. Päť tipov, kam na predĺžený víkend v máji 8 958
  3. Nové auto alebo radšej jazdenka? 9 rád pre správne rozhodnutie 8 347
  4. Last minute dovolenka sa dá kupiť výhodne už teraz 7 624
  5. 5 krokov k vlastnému bývaniu 4 367
  6. Volvo V90 Cross Country je pripravené na každé dobrodružstvo 3 966
  7. Moderný bungalov očami mladých architektov 1 926
  8. Rodinná dovolenka v Burgenlande 1 802
  9. Continental spúšťa dlhodobý test pneumatík s vodičmi z Facebooku 1 607
  10. Inteligencia vo všetkom 1 527

Hlavné správy zo Sme.sk

SVET

Le Penová nie je Trump. Prečo sa prieskumy tentoraz nezmýlia

Vo Francúzsku by sa už nemali mýliť.

KOMENTÁRE

Čo bude, keď študenti vykývu zub

Novembristi síce víziu mali, no správu krajiny prenechali tým, ktorí pripravení boli.

ŠPORT

Brilantný súboj rozhodol génius. A provokoval gestami

Messi zatienil Ronalda. Barcelona vyhrala na pôde Realu Madrid 3:2.

Neprehliadnite tiež

Výrobca luxusnej obuvi Jimmy Choo je na predaj

Firmu najviac preslávili lodičky na vysokom opätku s červenou podrážkou, ktoré obľubuje aj vojvodkyňa z Cambridge.

Podiel firiem, ktoré nevedia nájsť kvalifikovaných ľudí,sa zvyšuje

Nedostatok odborne vzdelaných mladých ľudí sa stáva nočnou morou nejedného zamestnávateľa, myslí si to prezident AZZZ Tomáš Malatinský.

.

Podnikatelia môžu podávať žiadosti o eurofondy elektronicky

Zároveň zaniká povinnosť prikladať k žiadostiam množstvo príloh.

Vedci z STU skúmajú bryndzu: Ovčie mlieko má oproti kravskému viac vápnika

Tradične sa bryndza vyrába zo surového ovčieho mlieka, ktoré môže, ale nemusí byť zdrojom nežiaducich mikroorganizmov.


Už ste čítali?

Domov NajnovšieNajčítanejšieDesktop