Slováci si na značke zakladajú najmä pri elektronike

Bratislava 15.mája (TASR) - Stredoeurópania pripisujú nákupu značkových tovarov pomerne veľkú dôležitosť, ale pre spotrebiteľov vo Veľkej Británii sú ...

Bratislava 15.mája (TASR) - Stredoeurópania pripisujú nákupu značkových tovarov pomerne veľkú dôležitosť, ale pre spotrebiteľov vo Veľkej Británii sú značkové produkty oveľa dôležitejšie. Vyplýva to zo štúdie vernosti k značke (the Brand Loyalty Study), ktorú vypracovala spoločnosť Taylor Nelson Sofres (TNS) a ktorá porovnáva vzťah k značke v ČR, Maďarsku, Poľsku, na Slovensku a vo Veľkej Británii.

Slováci si na značke zakladajú najviac pri spotrebnej elektronike - až 64 % a prevýšili tak aj vzťah k značke spotrebnej elektroniky u Britov (58 %). Najväčšia preferencia značky je podľa štúdie práve u spotrebnej elektroniky (Česi 57 %, Maďarsko 51 % a Poľsko 46 %). Ďalším sortimentom, pri ktorom je pre zákazníkov dôležitá značka, sú parfumy a kozmetika: značkovú kozmetiku si kupuje takmer polovica Slovákov (49 %) a až 61 % Britov. Menej dôležitá je pre Maďarov (45 %), Poliakov (39 %) a Čechov (38 %). Pre Slovákov je značka podstatná aj pri výbere piva a vína - 42 %, podstatne menej pri iných alkoholických nápojoch (28 %).

Necelá tretina Slovákov (31 %) prisudzuje význam značke pracích a čistiacich prostriedkov. V tomto prípade je značka dôležitá najmä pre Maďarov, u ktorých jej pripisuje dôležitosť až 47 %, čo je po spotrebnej elektronike druhý najväčší podiel. Najmenej preferované značkové produkty sú v oblasti odievania (21 % v Poľsku, po 22 % v ČR a SR, 26 % v Maďarsku a 38 % v Británii) a potravín (14 % ČR, 15 % SR, 20 % Poľsko, 31 % Maďarsko a 37 % Británia).

Zo zistení ďalej vyplýva, že značkové produkty sú vnímané ako produkty kvalitné, ale z celkového hľadiska, hlavne pre spotrebiteľov strednej Európy, sú funkčnosť a cena dôležitejšie ako značka. Česi sú oveľa kritickejší ku kvalite značkových produktov. Nákupcovia značkových produktov uprednostňujú tieto produkty, pretože ich majú radi a značkám veria. Tiež si volia značkové produkty, pretože dlhšie vydržia, to sa však netýka britských spotrebiteľov. Poliaci nakupujú značkové produkty skôr zo zvyku. Slováci sú citliví na zľavy a ovplyvňovaní hlavne cenou, ale odmietajú neznáme produkty a uprednostňujú pohodlné nákupné prostredie.

* tan gl

* * *

Upozornenie:

Ekonomická redakcia TASR vydá k uvedenej správe graf.

* gl

* * *

Najčítanejšie na SME Ekonomika


Inzercia - Tlačové správy


  1. Mäsovýroba Gašparík získala ocenenie Danubius Gastro 2017
  2. Hotovosť, internet či karta? Najbezpečnejšie je platenie mobilom
  3. Už ste niekedy jedli v garáži? Tá v Trenčíne stojí za to
  4. Staré Dobré Mexiko: Už vieme prečo východniari chvália Šariš
  5. Objavte netušené možnosti nových firemných kreditných kariet
  6. Najväčšie first moment zľavy končia vo februári
  7. Boj s podvodníkmi stáčajúcimi odometre stojí bazáre státisíce
  8. Bezpečné a prestížne bývanie v Bratislave s novým symbolom mesta
  9. Prečo majú Slováci stále radšej hypotéku ako prenájom?
  10. Jarné prázdniny pri mori?
  1. Hotovosť, internet či karta? Najbezpečnejšie je platenie mobilom
  2. Mäsovýroba Gašparík získala ocenenie Danubius Gastro 2017
  3. Už ste niekedy jedli v garáži? Tá v Trenčíne stojí za to
  4. Staré Dobré Mexiko: Už vieme prečo východniari chvália Šariš
  5. Dokázali by ste nakúpiť so zavretými očami?
  6. Objavte netušené možnosti nových firemných kreditných kariet
  7. Stanovisko Klubu pre Bratislavu k zákazu hazardu v Bratislave
  8. Najväčšie first moment zľavy končia vo februári
  9. Mesto Medzev v Charte európskych vidieckych obcí
  10. Valentínska nálada v Poluse pokračuje
  1. Prečo majú Slováci stále radšej hypotéku ako prenájom? 16 047
  2. Boj s podvodníkmi stáčajúcimi odometre stojí bazáre státisíce 10 924
  3. Ceny bytov vo veľkých mestách prekonali historický rekord 6 632
  4. Bezpečné a prestížne bývanie v Bratislave s novým symbolom mesta 6 021
  5. Klasickým gastrolístkom konkuruje už aj nová stravovacia karta 5 876
  6. Najväčšie first moment zľavy končia vo februári 5 701
  7. Staré Dobré Mexiko: Už vieme prečo východniari chvália Šariš 4 237
  8. Už ste niekedy jedli v garáži? Tá v Trenčíne stojí za to 4 182
  9. Jeden z najkrajších interiérov má Meridiana v Prievidzi 3 585
  10. Jarné prázdniny pri mori? 3 248

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Trainspotting po slovensky. Ako žijú narkomani v Bratislave

Strávili sme víkend v spoločnosti ľudí závislých od drog.

KOMENTÁRE

Barometer policajnej korupcie? Ako hladko kúpite drogu

Drogový biznis sa globalizuje a digitalizuje.

ŠPORT

Bratia posielajú väčšinu platu rodičom

Synovia majstra sveta prekonali otca.

KOMENTÁRE

Sulíka nahnevali ruské noviny, zastal sa Únie

Ruské médiá opisujú údajnú petíciu za vystúpenie Slovenska z EÚ.

Neprehliadnite tiež

Český študent, ktorého žaluje OVB, chystá ďalší dokument o konkurencii

Prvý film „Rada nad zlato“ poukazoval na to, že finančným poradcom z OVB išlo veľmi často len o vlastné provízie.

Hotovosť, internet či karta? Najbezpečnejšie je platenie mobilom

V minulosti by sme sa bez peňaženky ďaleko nedostali.

Obrovská akvizícia sa neuskutoční, Kraft Heinz Unilever neprevezme

Podľa Unileveru ponuka firmu výrazne podhodnocovala.

Slovensko je bližšie k nezávislosti od Ruska. Brusel podporí plynovod do Poľska

Európska únia prispeje na výstavbu slovensko-poľského pripojenia 107 miliónmi eur. Ide o 40 percent z nákladov.


Už ste čítali?

Domov NajnovšieNajčítanejšieDesktop