SME
Sobota, 31. október, 2020 | Meniny má AurelaKrížovkyKrížovky

Slováci si na značke zakladajú najmä pri elektronike

Bratislava 15.mája (TASR) - Stredoeurópania pripisujú nákupu značkových tovarov pomerne veľkú dôležitosť, ale pre spotrebiteľov vo Veľkej Británii sú ...

Bratislava 15.mája (TASR) - Stredoeurópania pripisujú nákupu značkových tovarov pomerne veľkú dôležitosť, ale pre spotrebiteľov vo Veľkej Británii sú značkové produkty oveľa dôležitejšie. Vyplýva to zo štúdie vernosti k značke (the Brand Loyalty Study), ktorú vypracovala spoločnosť Taylor Nelson Sofres (TNS) a ktorá porovnáva vzťah k značke v ČR, Maďarsku, Poľsku, na Slovensku a vo Veľkej Británii.

Slováci si na značke zakladajú najviac pri spotrebnej elektronike - až 64 % a prevýšili tak aj vzťah k značke spotrebnej elektroniky u Britov (58 %). Najväčšia preferencia značky je podľa štúdie práve u spotrebnej elektroniky (Česi 57 %, Maďarsko 51 % a Poľsko 46 %). Ďalším sortimentom, pri ktorom je pre zákazníkov dôležitá značka, sú parfumy a kozmetika: značkovú kozmetiku si kupuje takmer polovica Slovákov (49 %) a až 61 % Britov. Menej dôležitá je pre Maďarov (45 %), Poliakov (39 %) a Čechov (38 %). Pre Slovákov je značka podstatná aj pri výbere piva a vína - 42 %, podstatne menej pri iných alkoholických nápojoch (28 %).

Skryť Vypnúť reklamu

Necelá tretina Slovákov (31 %) prisudzuje význam značke pracích a čistiacich prostriedkov. V tomto prípade je značka dôležitá najmä pre Maďarov, u ktorých jej pripisuje dôležitosť až 47 %, čo je po spotrebnej elektronike druhý najväčší podiel. Najmenej preferované značkové produkty sú v oblasti odievania (21 % v Poľsku, po 22 % v ČR a SR, 26 % v Maďarsku a 38 % v Británii) a potravín (14 % ČR, 15 % SR, 20 % Poľsko, 31 % Maďarsko a 37 % Británia).

Zo zistení ďalej vyplýva, že značkové produkty sú vnímané ako produkty kvalitné, ale z celkového hľadiska, hlavne pre spotrebiteľov strednej Európy, sú funkčnosť a cena dôležitejšie ako značka. Česi sú oveľa kritickejší ku kvalite značkových produktov. Nákupcovia značkových produktov uprednostňujú tieto produkty, pretože ich majú radi a značkám veria. Tiež si volia značkové produkty, pretože dlhšie vydržia, to sa však netýka britských spotrebiteľov. Poliaci nakupujú značkové produkty skôr zo zvyku. Slováci sú citliví na zľavy a ovplyvňovaní hlavne cenou, ale odmietajú neznáme produkty a uprednostňujú pohodlné nákupné prostredie.

Skryť Vypnúť reklamu

* tan gl

* * *

Upozornenie:

Ekonomická redakcia TASR vydá k uvedenej správe graf.

* gl

* * *

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Ekonomika

Inzercia - Tlačové správy

  1. Dokážu benzínové fukáre odolať výzve akumulátorových?
  2. Pôžička bez úrokov a poplatkov? Áno, existuje
  3. Poznáte najbohatšie firmy sveta? Podiel v nich majú aj Slováci
  4. Pracujete? Vaše odvody zachraňujú podvýživené zdravotníctvo
  5. 1,6 milióna stavených na Trumpa! Kto bude mať pravdu?
  6. Koronakríza: Pomoc našej banky počas pandémie ocenili vo svete
  7. Magazín SME Ženy už v predaji
  8. Nové Porsche Panamera spája nespojiteľné
  9. Tradičná plodina zo Slovenska mizne. Čo sa deje so zemiakmi?
  10. Pandémia urýchlila štart online duálneho vzdelávania
  1. Nechajte zamestnancov vybrať si služobné auto, oplatí sa vám to
  2. Moringa a Ginkgo - pomocníci z prírody
  3. Pracujete? Vaše odvody zachraňujú podvýživené zdravotníctvo
  4. 1,6 milióna stavených na Trumpa! Kto bude mať pravdu?
  5. O prenájom auta majú čoraz väčší záujem aj malé firmy. Ušetria
  6. Koronakríza: Pomoc našej banky počas pandémie ocenili vo svete
  7. Magazín SME Ženy už v predaji
  8. SPS ukončí rok miliónovými investíciami
  9. Dokážu benzínové fukáre odolať výzve akumulátorových?
  10. Trh s elektromobilmi stagnuje. Kríza by mu mohla pomôcť
  1. Novodobý slovenský Baťa. Zamestnancom stavia domy 38 234
  2. Aplikáciu tohto Slováka používajú v 150 krajinách. Ako začínal? 26 309
  3. Pohoda v domácnosti sa odvíja od jednej veci. Neuveríte, od akej 19 149
  4. Príjem vs. dôchodok. Realita, na ktorú sa treba pripraviť 16 810
  5. Pracujete v IT? Táto slovenská firma neustále prijíma ľudí 15 023
  6. Tradičná plodina zo Slovenska mizne. Čo sa deje so zemiakmi? 14 857
  7. O levočský „nanozázrak“ sa zaujíma európsky trh 13 372
  8. ARÓNIA a RAKYTNÍK - podporí tvoju imunitu v boji s vírusmi 12 544
  9. Toto sú povolania budúcnosti. Niektoré prekvapili 11 132
  10. LEN DNES: Zľava viac ako 50% na ročné predplatné týždenníkov MY 10 690
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Neprehliadnite tiež

Môže vás firma vyhodiť, keď odmietnete ísť na test?

Firma má na výber viacero možností.

Ilustračná fotografia.

Wall Street má za sebou najhorší týždeň od marca

Na akcie negatívne vplýva pandémia aj nervozita pred voľbami v USA.

Wall Street - ilustračná fotografia.

V cestovnom ruchu zanikne 174 miliónov pracovných pozícií

Svetová rada cestovania a turizmu pôvodne predpokladala zánik 197 miliónov miest.

Turisti narýchlo opúšťajú Chorvátsko.

Európska centrálna banka varuje pred plošným zatváraním ekonomík

Vlády musia pri zavádzaní reštrikcií postupovať selektívne.

Európska centrálna banka.