Slováci si na značke zakladajú najmä pri elektronike

Bratislava 15.mája (TASR) - Stredoeurópania pripisujú nákupu značkových tovarov pomerne veľkú dôležitosť, ale pre spotrebiteľov vo Veľkej Británii sú ...

Bratislava 15.mája (TASR) - Stredoeurópania pripisujú nákupu značkových tovarov pomerne veľkú dôležitosť, ale pre spotrebiteľov vo Veľkej Británii sú značkové produkty oveľa dôležitejšie. Vyplýva to zo štúdie vernosti k značke (the Brand Loyalty Study), ktorú vypracovala spoločnosť Taylor Nelson Sofres (TNS) a ktorá porovnáva vzťah k značke v ČR, Maďarsku, Poľsku, na Slovensku a vo Veľkej Británii.

Slováci si na značke zakladajú najviac pri spotrebnej elektronike - až 64 % a prevýšili tak aj vzťah k značke spotrebnej elektroniky u Britov (58 %). Najväčšia preferencia značky je podľa štúdie práve u spotrebnej elektroniky (Česi 57 %, Maďarsko 51 % a Poľsko 46 %). Ďalším sortimentom, pri ktorom je pre zákazníkov dôležitá značka, sú parfumy a kozmetika: značkovú kozmetiku si kupuje takmer polovica Slovákov (49 %) a až 61 % Britov. Menej dôležitá je pre Maďarov (45 %), Poliakov (39 %) a Čechov (38 %). Pre Slovákov je značka podstatná aj pri výbere piva a vína - 42 %, podstatne menej pri iných alkoholických nápojoch (28 %).

Necelá tretina Slovákov (31 %) prisudzuje význam značke pracích a čistiacich prostriedkov. V tomto prípade je značka dôležitá najmä pre Maďarov, u ktorých jej pripisuje dôležitosť až 47 %, čo je po spotrebnej elektronike druhý najväčší podiel. Najmenej preferované značkové produkty sú v oblasti odievania (21 % v Poľsku, po 22 % v ČR a SR, 26 % v Maďarsku a 38 % v Británii) a potravín (14 % ČR, 15 % SR, 20 % Poľsko, 31 % Maďarsko a 37 % Británia).

Zo zistení ďalej vyplýva, že značkové produkty sú vnímané ako produkty kvalitné, ale z celkového hľadiska, hlavne pre spotrebiteľov strednej Európy, sú funkčnosť a cena dôležitejšie ako značka. Česi sú oveľa kritickejší ku kvalite značkových produktov. Nákupcovia značkových produktov uprednostňujú tieto produkty, pretože ich majú radi a značkám veria. Tiež si volia značkové produkty, pretože dlhšie vydržia, to sa však netýka britských spotrebiteľov. Poliaci nakupujú značkové produkty skôr zo zvyku. Slováci sú citliví na zľavy a ovplyvňovaní hlavne cenou, ale odmietajú neznáme produkty a uprednostňujú pohodlné nákupné prostredie.

* tan gl

* * *

Upozornenie:

Ekonomická redakcia TASR vydá k uvedenej správe graf.

* gl

* * *

Najčítanejšie na SME Ekonomika


Inzercia - Tlačové správy


  1. 14 tipov na exotickú dovolenku, ktorú si môžete dovoliť (aj vy)
  2. Štatutári, máte už prístup k elektronickej schránke?
  3. Zabudnite na nové a neekologické PC. Je tu Refurbished!
  4. Volkswagen Arteon je výkladná skriňa technológií
  5. Yeme chce byť výnimočný obchod aj vďaka výnimočným zamestnancom
  6. Lepšie bývať na vidieku, alebo v meste? Hľadali sme výhody
  7. Poznáte pôvod slovenských slov? Otestujte sa
  8. Plavba po Karibiku na luxusnej lodi
  9. Hyundai H350 je dokonale spoľahlivým partnerom pre biznis
  10. Študenti majú na získanie 30 € ešte 20 dní
  1. Výrobky, ktoré chutia a voňajú ako z domácej zabíjačky
  2. 14 tipov na exotickú dovolenku, ktorú si môžete dovoliť (aj vy)
  3. Profesionálne sa predaj nehnuteľností dá robiť jedine exkluzívne
  4. HÝBSA Slovensko odštartovalo turné po Slovensku. Buďte pri tom!
  5. Každý štvrtý 70-tnik na Slovensku má cukrovku, pribúdajú mladší
  6. 5 hviezdičkové apartmány priamo na pobreží - Dubrovník
  7. Stavba domu na kľúč – úspora času aj financií
  8. Štatutári, máte už prístup k elektronickej schránke?
  9. Nová veľvyslankyňa Turecka na návšteve EU v Bratislave
  10. Prijatie delegácie rektorov ekonomických univerzít z Indonézie
  1. Poznáte pôvod slovenských slov? Otestujte sa 15 424
  2. Lepšie bývať na vidieku, alebo v meste? Hľadali sme výhody 10 542
  3. Plavba po Karibiku na luxusnej lodi 7 546
  4. Čím všetkým som si prešla, aby som sa naučila po anglicky 6 331
  5. Volkswagen Arteon je výkladná skriňa technológií 6 304
  6. Yeme chce byť výnimočný obchod aj vďaka výnimočným zamestnancom 5 805
  7. Hyundai H350 je dokonale spoľahlivým partnerom pre biznis 5 621
  8. Zabudnite na nové a neekologické PC. Je tu Refurbished! 4 500
  9. 14 tipov na exotickú dovolenku, ktorú si môžete dovoliť (aj vy) 4 333
  10. Domácnosť, ktorá šetrí sama? Aj u nás je to už realitou 4 319

Hlavné správy zo Sme.sk

SVET

Američania obkľúčujú Severnú Kóreu. Tentoraz nejde o bluf

Pri Kórejskom polostrove sú dve americké lietadlové lode. Ďalšie môžu čoskoro pribudnúť.

KOMENTÁRE

Nová česká celebrita, hlúpa Mary a budúcnosť ľavosúdia (Schutzov týždeň)

Proti „ideám“ Sme rodina je šuvix aj nový „sociálny balík“ Smer-SNS-HíD.

DOMOV

Policajný odborár: Útočiť na ženu od chrbta nie je normálne

Policajti by mali mať kvalitnú výbavu.

KOMENTÁRE

Ťapákovci uvažujú o lapaní kotlebovcov

Kotlebovcom vraj percentá porastú. Tak radšej seďme a buďme.

Neprehliadnite tiež

Expres, Markíza a Nový Čas vedú medzi médiami

Televíziu v štvrtom kvartáli 2016 a prvom kvartáli tohto roku celkovo sledovali takmer štyri milióny divákov.

Môžete si doma otestovať zeleninu na dusičnany? A čo tým získate?

Prístroje na meranie dusičnanov si na internete bez problémov kúpite, ale ich výsledky sú otázne.

Kurz bitcoinu sa dostal na rekordnú úroveň

Kurz digitálnej meny za uplynulý rok prudko vzrástol.

Legendárne Hviezdne vojny majú 40 rokov. Pozrite sa, koľko zarobili

Prvý diel kultovej série Star Wars mal premiéru pred 40-timi rokmi. Vtedy stál 11 miliónov dolárov