Slováci si na značke zakladajú najmä pri elektronike

Bratislava 15.mája (TASR) - Stredoeurópania pripisujú nákupu značkových tovarov pomerne veľkú dôležitosť, ale pre spotrebiteľov vo Veľkej Británii sú ...

Bratislava 15.mája (TASR) - Stredoeurópania pripisujú nákupu značkových tovarov pomerne veľkú dôležitosť, ale pre spotrebiteľov vo Veľkej Británii sú značkové produkty oveľa dôležitejšie. Vyplýva to zo štúdie vernosti k značke (the Brand Loyalty Study), ktorú vypracovala spoločnosť Taylor Nelson Sofres (TNS) a ktorá porovnáva vzťah k značke v ČR, Maďarsku, Poľsku, na Slovensku a vo Veľkej Británii.

Slováci si na značke zakladajú najviac pri spotrebnej elektronike - až 64 % a prevýšili tak aj vzťah k značke spotrebnej elektroniky u Britov (58 %). Najväčšia preferencia značky je podľa štúdie práve u spotrebnej elektroniky (Česi 57 %, Maďarsko 51 % a Poľsko 46 %). Ďalším sortimentom, pri ktorom je pre zákazníkov dôležitá značka, sú parfumy a kozmetika: značkovú kozmetiku si kupuje takmer polovica Slovákov (49 %) a až 61 % Britov. Menej dôležitá je pre Maďarov (45 %), Poliakov (39 %) a Čechov (38 %). Pre Slovákov je značka podstatná aj pri výbere piva a vína - 42 %, podstatne menej pri iných alkoholických nápojoch (28 %).

Necelá tretina Slovákov (31 %) prisudzuje význam značke pracích a čistiacich prostriedkov. V tomto prípade je značka dôležitá najmä pre Maďarov, u ktorých jej pripisuje dôležitosť až 47 %, čo je po spotrebnej elektronike druhý najväčší podiel. Najmenej preferované značkové produkty sú v oblasti odievania (21 % v Poľsku, po 22 % v ČR a SR, 26 % v Maďarsku a 38 % v Británii) a potravín (14 % ČR, 15 % SR, 20 % Poľsko, 31 % Maďarsko a 37 % Británia).

Zo zistení ďalej vyplýva, že značkové produkty sú vnímané ako produkty kvalitné, ale z celkového hľadiska, hlavne pre spotrebiteľov strednej Európy, sú funkčnosť a cena dôležitejšie ako značka. Česi sú oveľa kritickejší ku kvalite značkových produktov. Nákupcovia značkových produktov uprednostňujú tieto produkty, pretože ich majú radi a značkám veria. Tiež si volia značkové produkty, pretože dlhšie vydržia, to sa však netýka britských spotrebiteľov. Poliaci nakupujú značkové produkty skôr zo zvyku. Slováci sú citliví na zľavy a ovplyvňovaní hlavne cenou, ale odmietajú neznáme produkty a uprednostňujú pohodlné nákupné prostredie.

* tan gl

* * *

Upozornenie:

Ekonomická redakcia TASR vydá k uvedenej správe graf.

* gl

* * *

Najčítanejšie na SME Ekonomika


Inzercia - Tlačové správy


  1. Zľava 3000 € na 3-izbové byty v Jarabinkách
  2. 6 dôvodov, prečo začať posielať peniaze cez VIAMO (a ako na to)
  3. Stačí len mechanické, alebo elektronické zabezpečenie vozidla?
  4. Aký vplyv by mal konflikt v Kórei na vaše investície?
  5. Atraktívnejšie učenie vďaka digitálnym technológiám
  6. JUDr. Barbora Sabó: Dobrý maklér šetrí čas, peniaze i nervy!
  7. Rastie nám pokrivená generácia?
  8. Intímna hygiena – celoročná záležitosť
  9. Zanzibar je plný lákadiel na dokonalú exotickú dovolenku
  10. Pivovar Šariš podporí cestovný ruch v Prešovskom kraji
  1. FSEV UK v Bratislave: Prax je súčasťou študijných programov
  2. 6 dôvodov, prečo začať posielať peniaze cez VIAMO (a ako na to)
  3. Hyundai Tucson Shadow určite nezostane v tieni.
  4. Stačí len mechanické, alebo elektronické zabezpečenie vozidla?
  5. Exkurzia odborárov a absolventov SvF STU v Bratislave 2017
  6. Zvolen: Zvolenčania myslia na zabezpečenie svojich domovov
  7. Detské zúbky sú veda
  8. Atraktívnejšie učenie vďaka digitálnym technológiám
  9. Aký vplyv by mal konflikt v Kórei na vaše investície?
  10. Zľava 3000 € na 3-izbové byty v Jarabinkách
  1. Zanzibar je plný lákadiel na dokonalú exotickú dovolenku 8 315
  2. Rastie nám pokrivená generácia? 3 141
  3. Intímna hygiena – celoročná záležitosť 2 691
  4. 3 mýty, ktorým ste možno uverili. Ale ako je to naozaj? 2 055
  5. Plug-in, hybrid alebo elektromobil? Poradíme, ako správne vybrať 1 220
  6. Kedy sa refinancovanie oplatí? 1 216
  7. JUDr. Barbora Sabó: Dobrý maklér šetrí čas, peniaze i nervy! 1 090
  8. Pivovar Šariš podporí cestovný ruch v Prešovskom kraji 984
  9. 6 dôvodov, prečo začať posielať peniaze cez VIAMO (a ako na to) 895
  10. Zľava 3000 € na 3-izbové byty v Jarabinkách 852

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Kažimír prezidentovi Kiskovi odporučil, aby sa vzdal daňového tajomstva

Kiskovi sa do vysvetľovania financovania kampane nechce.

DOMOV

Ľudí “na konci sveta“ župan v Prešove nezaujíma

Ľudí v Prešovskom samosprávnom kraji trápia cesty a nezamestnanosť.

Čo je nové na SME

SMEnaživo: Diskusia s kandidátmi na bratislavského župana

Príďte dnes o 18.00 diskutovať.

Neprehliadnite tiež

Domáce výrobky už nebudú neznáme. Tesco im venuje regál

Projekt na podporu domácich výrobcov už ohlásil aj obchodný reťazec Kaufland.

Sagan či Hantuchová sa budú plateniu daní na Slovensku vyhýbať ťažšie

Ministerstvo financií vysvetľuje, že zmenou chce zakročiť proti agresívnemu daňovému plánovaniu a presunu ziskov mimo územia Slovenskej republiky.

Silné euro znepokojuje šéfa Európskej centrálnej banky

Ďalší rast eura by mohol negatívne ovplyvňovať export eurozóny a brzdiť prebiehajúce zotavovanie jej ekonomiky.

Diaľnica z Lietavskej Lúčky po Dubnú Skalu bude meškať, priznali diaľničiari

Diaľničiari nie sú spokojní s postupom prác na vonkajších objektoch stavby.