FRANKFURT. Nemecký výrobca športových potrieb Adidas vylepšil svoju pôvodnú prognózu týkajúcu sa tržieb z predaja futbalových produktov. Pôvodne predpokladal, že tržby z predaja futbalových výrobkov dosiahnu tento rok 1,3 miliardy eur, dnes svoju prognózu vylepšil minimálne na 1,5 miliardy eur. Dôvodom sú prebiehajúce Majstrovstvá sveta vo futbale v Juhoafrickej republike (JAR).
Adidas, druhý najväčší výrobca športových potrieb na svete po americkej spoločnosti Nike, je výrobcom oficiálnej lopty šampionátu, ďalej dresov pre rozhodcov a oblieka aj 12 národných tímov, vrátane domáceho tímu z JAR, ako aj mužstvá z Grécka či Španielska. Konkurenčná Nike sponzoruje 10 tímov a nemecký rival Puma, 3. najväčší výrobca športových potrieb na svete, sedem tímov, vrátane Talianska.
Výkonný riaditeľ firmy Adidas Herbert Hainer dnes povedal, že aj výsledky značky Reebok, súčasti firmy Adidas, prekonávajú pôvodné odhady. Okrem toho aj rast kurzu jüanu, ktorý dnes zaznamenal najvýraznejšie posilnenie od revalvácie v roku 2005, bude mať celkovo pozitívny efekt na výsledky Adidasu.
Informovala o tom agentúra Reuters.