Výdavky na reklamu sa vlani prepadli o tretinu

Reklamné výdavky dosiahli v roku 2009 celkovú hodnotu 1,1 mld. eur. V porovnaní s rokom 2008, kedy reklamné výdavky dosiahli 1,7 mld. eur, to predstavuje pokles až o 35,3 %.

BRATISLAVA. Uvádza sa to v analýze reklamných výdavkov, ktoré agentúre SITA poskytla agentúra TNS SK. Výdavky výrazne klesli v segmente televíznej reklamy, čo do veľkej miery ovplyvnila úprava oficiálnych cenníkových cien smerom nadol. Výdavky v ostatných médiách nezaznamenali až taký výrazný pokles. Reklama v printoch poklesla len mierne, výdavky na reklamu v outdoore stagnovali, vzrástli iba reklamné výdavky v kinách a rádiách.

Najviac peňazí zadávatelia minuli na propagáciu telekomunikačných služieb, viac ako 112 mil. eur. Druhé miesto reprezentuje kategória automobilov s 80,2 mil. eur a na treťom mieste boli banky so 72,6 mil. eur. V prvej päťke produktových kategórií sa nachádzajú ešte masmédiá a detergenty.

Tak ako po minulé roky, aj v roku 2009 patrili medzi najväčších zadávateľov mobilní operátori. Z nich sa všetci traja umiestnili v Top 10. Orange investoval do reklamy v roku 2009 celkovo 57,8 mil. eur, T-Mobile 55,8 mil. eur a Telefónica O2 19,6 mil. eur. Ďalšia telekomunikačná firma T-Com sa nachádza na 7. mieste s 26,4 mil. eur. V prvej päťke sa umiestnili aj spoločnosti Unilever s 31,3 mil. eur, Procter&Gamble s 29,9 mil. eur a Henkel s 29,8 mil. eur. Desiatku najväčších zadávateľov dopĺňajú Reckitt Benckiser, L´Oréal a Nestlé. Top 10 zadávateľov preinvestovalo do reklamy takmer tretinu z celkového objemu finančných prostriedkov vynaložených v minulom roku na reklamu.

V roku 2009 bol reklamný čas v televíziách dlhší ako v roku 2008. V roku 2009 sa vo všetkých slovenských televíziách odvysielali reklamné spoty v celkovej dĺžke 216 185 minút, čo je o 12 % dlhší čas ako v predchádzajúcom roku. V rádiách sa v minulom roku odvysielalo celkovo 103 268 minút reklamného času, pričom v roku 2008 to bolo o niečo menej, 96 426 minút. V časopisoch bolo v minulom roku menej inzertných strán ako v roku predchádzajúcom, a v novinách, naopak, počet inzertných strán vzrástol.

V roku 2009 televízie odvysielali menej reklamných spotov ako v roku 2008. Priemerná dĺžka televízneho spotu bola v minulom roku 27,73 sekúnd, zatiaľ čo v roku 2008 to bolo 24,35 sekúnd. V minulom roku pokleslo aj množstvo zverejnenej inzercie v časopisoch. Naopak, v novinách a v rádiách množstvo vzrástlo.

Najdrahšiu reklamu minulého roka odvysielala televízia Markíza na Silvestra, teda 31. decembra 2009 o 21:30. Tento reklamný spot propagoval automobily spoločnosti Renault, trval 90 sekúnd a podľa oficiálnych cenníkových cien stál 46 800 eur. Celkovo reklamný brejk, v ktorom bol odvysielaný aj uvedený najdrahší minuloročný spot, videlo 9,09 % populácie Slovenska, teda 428 360 ľudí, rating reklamného bloku bol 20,2 %.

Najčítanejšie na SME Ekonomika


Inzercia - Tlačové správy


  1. Základné štandardy práce pre realitné kancelárie
  2. Čím všetkým som si prešla, aby som sa naučila po anglicky
  3. Zabudnite na nové a neekologické PC. Je tu Refurbished!
  4. Volkswagen Arteon je výkladná skriňa technológií
  5. Yeme chce byť výnimočný obchod aj vďaka výnimočným zamestnancom
  6. Lepšie bývať na vidieku, alebo v meste? Hľadali sme výhody
  7. Poznáte pôvod slovenských slov? Otestujte sa
  8. Hyundai H350 je dokonale spoľahlivým partnerom pre biznis
  9. Plavba po Karibiku na luxusnej lodi
  10. Študenti majú na získanie 30 € ešte 20 dní
  1. Nová veľvyslankyňa Turecka na návšteve EU v Bratislave
  2. Prijatie delegácie rektorov ekonomických univerzít z Indonézie
  3. Čím všetkým som si prešla, aby som sa naučila po anglicky
  4. Zabudnite na nové a neekologické PC. Je tu Refurbished!
  5. Základné štandardy práce pre realitné kancelárie
  6. Takmer polovicu porúch šikmých striech spôsobujú zlé doplnky
  7. Lepšie bývať na vidieku, alebo v meste? Hľadali sme výhody
  8. Yeme chce byť výnimočný obchod aj vďaka výnimočným zamestnancom
  9. Ukončil si 1.stupeň vysokoškolského štúdia a chceš pokračovať?
  10. Poznáte pôvod slovenských slov? Otestujte sa
  1. Poznáte pôvod slovenských slov? Otestujte sa 11 938
  2. Plavba po Karibiku na luxusnej lodi 8 535
  3. Lepšie bývať na vidieku, alebo v meste? Hľadali sme výhody 7 504
  4. Desať obľúbených miest v Chorvátsku 6 320
  5. Domácnosť, ktorá šetrí sama? Aj u nás je to už realitou 5 979
  6. Študenti majú na získanie 30 € ešte 20 dní 5 765
  7. Viete, čo kupujete? Ako rozoznať kvalitný chlieb od nekvalitného 5 468
  8. Hyundai H350 je dokonale spoľahlivým partnerom pre biznis 5 267
  9. Yeme chce byť výnimočný obchod aj vďaka výnimočným zamestnancom 3 525
  10. Volkswagen Arteon je výkladná skriňa technológií 3 043

Hlavné správy zo Sme.sk

EKONOMIKA

Zelenina z Lidla pohorela v amatérskom teste. Dá sa veriť meračom?

Internetom sa šíri video, v ktorom niekto meria dusičnany v zelenine a ovocí.

KULTÚRA

Dán o knižnom trhu: S mafiánskymi praktikami som sa nestretol

Spisovateľ má s podnikateľmi zlú skúsenosť.

KULTÚRA

Existoval len jeden James Bond, ktorý mohol hrať sám seba

Roger Moore stvárňoval agenta 007 najdlhšie.

Neprehliadnite tiež

Zelenina z Lidla pohorela v amatérskom teste. Dá sa veriť domácim meračom?

Internetom sa šíri video, v ktorom neznámy muž meria dusičnany v zelenine a ovocí.

Vláda chce rodinám zaplatiť sťahovanie sa za prácou

Niekoľkotisícový príspevok by mal ľudí motivovať, aby opustili svoje domovy a za prácou sa presťahovali tam, kde je.

Francúzsky miliardár dostal zelenú na prevzatie značky Christian Dior

LVMH je najväčším výrobcom luxusného tovaru na svete.

Vyhlásili tender na obnovu Gabčíkova

Celý projekt obnovy si vyžiada celkovo vyše 144 miliónov eur.