Výdavky na reklamu sa vlani prepadli o tretinu

Reklamné výdavky dosiahli v roku 2009 celkovú hodnotu 1,1 mld. eur. V porovnaní s rokom 2008, kedy reklamné výdavky dosiahli 1,7 mld. eur, to predstavuje pokles až o 35,3 %.

BRATISLAVA. Uvádza sa to v analýze reklamných výdavkov, ktoré agentúre SITA poskytla agentúra TNS SK. Výdavky výrazne klesli v segmente televíznej reklamy, čo do veľkej miery ovplyvnila úprava oficiálnych cenníkových cien smerom nadol. Výdavky v ostatných médiách nezaznamenali až taký výrazný pokles. Reklama v printoch poklesla len mierne, výdavky na reklamu v outdoore stagnovali, vzrástli iba reklamné výdavky v kinách a rádiách.

Najviac peňazí zadávatelia minuli na propagáciu telekomunikačných služieb, viac ako 112 mil. eur. Druhé miesto reprezentuje kategória automobilov s 80,2 mil. eur a na treťom mieste boli banky so 72,6 mil. eur. V prvej päťke produktových kategórií sa nachádzajú ešte masmédiá a detergenty.

Tak ako po minulé roky, aj v roku 2009 patrili medzi najväčších zadávateľov mobilní operátori. Z nich sa všetci traja umiestnili v Top 10. Orange investoval do reklamy v roku 2009 celkovo 57,8 mil. eur, T-Mobile 55,8 mil. eur a Telefónica O2 19,6 mil. eur. Ďalšia telekomunikačná firma T-Com sa nachádza na 7. mieste s 26,4 mil. eur. V prvej päťke sa umiestnili aj spoločnosti Unilever s 31,3 mil. eur, Procter&Gamble s 29,9 mil. eur a Henkel s 29,8 mil. eur. Desiatku najväčších zadávateľov dopĺňajú Reckitt Benckiser, L´Oréal a Nestlé. Top 10 zadávateľov preinvestovalo do reklamy takmer tretinu z celkového objemu finančných prostriedkov vynaložených v minulom roku na reklamu.

V roku 2009 bol reklamný čas v televíziách dlhší ako v roku 2008. V roku 2009 sa vo všetkých slovenských televíziách odvysielali reklamné spoty v celkovej dĺžke 216 185 minút, čo je o 12 % dlhší čas ako v predchádzajúcom roku. V rádiách sa v minulom roku odvysielalo celkovo 103 268 minút reklamného času, pričom v roku 2008 to bolo o niečo menej, 96 426 minút. V časopisoch bolo v minulom roku menej inzertných strán ako v roku predchádzajúcom, a v novinách, naopak, počet inzertných strán vzrástol.

V roku 2009 televízie odvysielali menej reklamných spotov ako v roku 2008. Priemerná dĺžka televízneho spotu bola v minulom roku 27,73 sekúnd, zatiaľ čo v roku 2008 to bolo 24,35 sekúnd. V minulom roku pokleslo aj množstvo zverejnenej inzercie v časopisoch. Naopak, v novinách a v rádiách množstvo vzrástlo.

Najdrahšiu reklamu minulého roka odvysielala televízia Markíza na Silvestra, teda 31. decembra 2009 o 21:30. Tento reklamný spot propagoval automobily spoločnosti Renault, trval 90 sekúnd a podľa oficiálnych cenníkových cien stál 46 800 eur. Celkovo reklamný brejk, v ktorom bol odvysielaný aj uvedený najdrahší minuloročný spot, videlo 9,09 % populácie Slovenska, teda 428 360 ľudí, rating reklamného bloku bol 20,2 %.

Najčítanejšie na SME Ekonomika


Inzercia - Tlačové správy


  1. Register partnerov verejného sektora v rukách profesionálov
  2. Ďalšia stovka si našla ten svoj
  3. Pivný bar Senica: Miesto, kde objavíte, ako má chutiť pivo
  4. Volkswagen Golf: Viac, než facelift
  5. Plavba východným Stredomorím so slovenským sprievodcom
  6. Hotovosť, internet či karta? Najbezpečnejšie je platenie mobilom
  7. Už ste niekedy jedli v garáži? Tá v Trenčíne stojí za to
  8. Staré Dobré Mexiko: Už vieme prečo východniari chvália Šariš
  9. Objavte netušené možnosti nových firemných kreditných kariet
  10. Najväčšie first moment zľavy končia vo februári
  1. Ďalšia stovka si našla ten svoj
  2. Register partnerov verejného sektora v rukách profesionálov
  3. Jakub Mankovecký z SPU v Nitre bol opäť úspešný v reze viniča
  4. Hitparáda štiav
  5. 14. ročník AmCham „Job Fair“ v Košiciach
  6. Pivný bar Senica: Miesto, kde objavíte, ako má chutiť pivo
  7. Projekt "Zvýšenie odborných kapacít v oblasti práce s mládežou"
  8. Malé knedličky, veľké dojmy
  9. Volkswagen Golf: Viac, než facelift
  10. Plavba východným Stredomorím so slovenským sprievodcom
  1. Plavba východným Stredomorím so slovenským sprievodcom 10 837
  2. Už ste niekedy jedli v garáži? Tá v Trenčíne stojí za to 7 669
  3. Hotovosť, internet či karta? Najbezpečnejšie je platenie mobilom 5 922
  4. Volkswagen Golf: Viac, než facelift 5 630
  5. Staré Dobré Mexiko: Už vieme prečo východniari chvália Šariš 5 323
  6. Boj s podvodníkmi stáčajúcimi odometre stojí bazáre státisíce 5 270
  7. Bezpečné a prestížne bývanie v Bratislave s novým symbolom mesta 3 365
  8. Pivný bar Senica: Miesto, kde objavíte, ako má chutiť pivo 2 814
  9. Prečo majú Slováci stále radšej hypotéku ako prenájom? 2 215
  10. Trenkwalder má nového generálneho riaditeľa 2 191

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Zoznam vecí, na ktorých chce ušetriť štátna zdravotná poisťovňa

Výber úsporných opatrení, ako ho navrhla Všeobecná zdravotná poisťovňa.

KOMENTÁRE

Pozrime sa na pád predsedu Danka z výslnia

Aj keby výložky z pyžamy neodpáral, určite im už bozkami lásku neprejavuje.

EKONOMIKA

UPC zvyšuje ceny internetu a televízie. Čo môžete robiť?

Káblová spoločnosť mení služby uprostred viazanosti.

Neprehliadnite tiež

Premiéri krajín V4 sa stretnú k téme nekvalitných výrobkov vo Varšave

Fico v Trnave zdôraznil, že chcú reagovať na niečo, čo nemôžeme akceptovať, aby z nás robili občanov 2. kategórie.

UPC zvyšuje ceny internetu a televízie. Čo môžete robiť?

Káblová spoločnosť mení služby a ceny uprostred viazanosti, ľudia sa búria.

Briti budú múdri a ak budú ľudí potrebovať, pustia ich (rozhovor)

Analytik Next Finance Jiří Cihlář tvrdí, že Veľká Británia si po brexite bude zamestnancov z cudziny vyberať.

Medzi sto najatraktívnejších regiónov Únie patrí aj Bratislavský kraj

Konkurencieschopný región je taký, ktorý dokáže firmám aj obyvateľom ponúknuť atraktívne a udržateľné prostredie na život a prácu.


Už ste čítali?

Domov NajnovšieNajčítanejšieDesktop