Príjmy médií z internetovej reklamy naďalej klesali

Príjmy médií z internetovej reklamy na Slovensku pre pretrvávajúcu krízu naďalej klesali. V prvom štvrťroku tohto roka sa medziročne znížili o 5,3 percenta na 5,76 milióna eur.

BRATISLAVA. ČTK o tom dnes informovala Asociácia internetových médií (AIM), reklama na weboch zaznamenala medziročný pokles štvrtý kvartál za sebou. Vlani od januára do marca objem výdavkov za reklamu na internete dosiahol 6,08 miliónov eur.

"Najväčší pokles je hlavne v sponzoringu a slotting fees (poplatky za prednostné umiestnenie, pozn. ČTK). Tento pokles však prebieha aj v ostatných krajinách," uviedol Milan Csaplár, predseda Správnej rady AIM. Naopak, oproti rovnakému obdobiu minulého roka zaznamenali 75-percentný rast príjmy za reklamné odkazy a reklamné kampane v emailoch a vyše dvojnásobný rast lead generation (inzercia, ktorej cena je stanovená na základe určitého cieľa inzerenta - pozn. ČTK).

Výsledky predstavujú takzvanú media-net hodnotu reklamy, čiže vyfakturovanú hodnotu vrátane agentúrnych provízií mediálnych a reklamných agentúr. Tradične najväčší trhový podiel mala v prvom kvartáli bannerová reklama (53,4 percenta). Riadková inzercia dosiahla 1,1 milióna eur s takmer pätinovým podielom. Tretie v poradí sú príjmy za prednostné vyhľadávanie, ktoré si ukrojilo 16,7-percentný podiel.

AIM, ktoré funguje od roku 2005, zabezpečuje informácie o internete a možnostiach jeho využitia ako reklamného média. Údaje za prvé kvartály tohto aj minulého roka poskytlo 27 členov.

Najčítanejšie na SME Ekonomika


Inzercia - Tlačové správy


  1. Kedy sa refinancovanie oplatí?
  2. JUDr. Barbora Sabó: Dobrý maklér šetrí čas, peniaze i nervy!
  3. Intímna hygiena – celoročná záležitosť
  4. Rastie nám pokrivená generácia?
  5. Zanzibar je plný lákadiel na dokonalú exotickú dovolenku
  6. Pivovar Šariš podporí cestovný ruch v Prešovskom kraji
  7. 3 mýty, ktorým ste možno uverili. Ale ako je to naozaj?
  8. Novinka v realitnom biznise! Zatiaľ dostupné len v Grand Koliba
  9. FemFest 2017 ponúkne beh na opätkoch i koncert známej speváčky
  10. Plug-in, hybrid alebo elektromobil? Poradíme, ako správne vybrať
  1. JUDr. Barbora Sabó: Dobrý maklér šetrí čas, peniaze i nervy!
  2. Detské zúbky sú veda
  3. Štartujú jesenné módne dni v Poluse
  4. Zanzibar je plný lákadiel na dokonalú exotickú dovolenku
  5. Rastie nám pokrivená generácia?
  6. Intímna hygiena – celoročná záležitosť
  7. Pivovar Šariš podporí cestovný ruch v Prešovskom kraji
  8. AAA AUTO za päť rokov predalo 320 tisíc vozidiel
  9. Novinka v realitnom biznise! Zatiaľ dostupné len v Grand Koliba
  10. 3 mýty, ktorým ste možno uverili. Ale ako je to naozaj?
  1. Zanzibar je plný lákadiel na dokonalú exotickú dovolenku 15 000
  2. Rastie nám pokrivená generácia? 10 618
  3. 3 mýty, ktorým ste možno uverili. Ale ako je to naozaj? 4 678
  4. Intímna hygiena – celoročná záležitosť 3 123
  5. Plug-in, hybrid alebo elektromobil? Poradíme, ako správne vybrať 2 051
  6. Pivovar Šariš podporí cestovný ruch v Prešovskom kraji 1 479
  7. Kedy sa refinancovanie oplatí? 1 284
  8. Bývajte v budove, po ktorej sa prechádzal Schöne Náci 1 192
  9. Novinka v realitnom biznise! Zatiaľ dostupné len v Grand Koliba 1 179
  10. FemFest 2017 ponúkne beh na opätkoch i koncert známej speváčky 647

Hlavné správy zo Sme.sk

ŠPORT

Sagan: Bol som zmierený s tým, že nevyhrám

Slovenský cyklista dokázal to, čo sa ešte nikdy nikomu nepodarilo.

KOMENTÁRE

Až teraz si Merkelová začína budovať svoj odkaz

Bude to ona, kto bude ovládať nemeckú aj európsku politiku.

Neprehliadnite tiež

Tesco bojuje proti plytvaniu s jedlom, do roku 2030 zníži potravinový odpad o polovicu

Vo Veľkej Británii Tesco zverejňuje údaje o potravinovom odpade každé štyri roky, najnovšie ich bude zverejňovať aj na Slovensku či v Česku.

Londýnčania sú proti zrušeniu Uberu, petíciu podpísalo vyše pol milióna ľudí

Uber v Londýne dlhodobo čelí útokom tradičných taxikárov, podľa ktorých nerešpektuje bezpečnostné pravidlá, čím ohrozuje cestujúcich.